Jump to content

ICE mobile broadband


Seiljåtten

Recommended Posts

Hmm, bedriftsabo beholder 10GB, med samme pris som priv men med 18 mnd bindingstd..

Da er det vel bare å si opp privat og registrere på firmaet istedet.

Får 3mnd gratis bruk og kraftig sponsa router og da. Venter jeg litt får jeg vel den nye hardwaren og :)

 

Unnskyld meg mens jeg ler.

Link to post
Share on other sites

Ice endrer grensene sine, fikk info-brev fra dem i går. De går litt motstrøms(?), og SENKER grensen fra 10Gb til 6Gb pr måned som maksgrense.

 

MEN... det står fortsatt 10 GB på websiden deres (på ALLE de tre alternative abb.). Det synes jeg er FY-FY om de for lengst har bestemt seg for reduksjon og allerede sendt ut brev til kunder om dette. Da er det FEIL på websidene som kan lokke inn kunder på FEIL grunnlag! Men hva er alternativet...? Netcom eller Telenor med enda mindre... 5GB

Link to post
Share on other sites

For dem som ikke bruker å ferdes i nordiske naboland, er jo mobilt bredbånd et alternativ. Men for oss som stort sett ferdes i Kattegat og Skagerrak, er ice det eneste reelle alternativet hvis man ikke vil betale skjorta av seg.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

MEN... det står fortsatt 10 GB på websiden deres (på ALLE de tre alternative abb.). Det synes jeg er FY-FY

Enig, men så har heller ikke ICE imponert når det gjelder ajourført hjemmeside opp gjennom tidene...

 

Men rett skal være rett, dette var et varsel om endring, altså har den ikke trådt i kraft enda. Sånn sett kan du si at de har ordlydet på hjemmesidet i behold p.t.. Tror det skulle gjelde fra 1. mai, om jeg husker rett (virker rimelig, da vil det ha effekt for den kommende sommerferien). Det paradoksale er imidlertid at brevet henviste til hjemmesidene for mer informasjon - og der står det altså ingenting (enda). :confused:

 

...og allerede sendt ut brev til kunder om dette....

Mulig jeg er tidlig ute, det lå nemlig som et lite hefte (kunde-"avis"?) sammen med ukesfakturaen jeg mottok ifb med bruk nå i påsken.

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men for oss som stort sett ferdes i Kattegat og Skagerrak, er ice det eneste reelle alternativet hvis man ikke vil betale skjorta av seg.

Tele2 har samme priser i Norge og Sverige, men skjorta ryker nok hvis du har tenkt deg til Danmark også...

Redigert av hljoen (see edit history)

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Hmm, bedriftsabo beholder 10GB...

Det er riktig. Det var presisert at endringen (reduksjonen) kun gjelder for privatabonnementer. Når det er sagt - bedriftabonnementene er vel noe dyrere, mener jeg å huske. Minst påslag av moms ift privatpriser, tror også div andre gebyrer (fakturagebyr og sånt) plusses på. Fikk nemlig et par fakturaer i fjor hvor jeg stusset på prsiene som var blitt høyere - da var forklaringen at jeg feilaktig hadde blitt endret til bedrift.

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Noen andre som sliter med elendig kundeservice fra ICE om dagen? De har skiftet tlf.leveransdør/støttesystem forstår jeg. Opptatt/brudd i hele formiddag. Jeg ringte for å etterlyse et "kontakt meg"-skjema spørsmål jeg sendte fra hjemmesiden - den type henvendelsesform framstår som likeverdig telefon (også bekreftet av ICE). Men på over en uke har jeg ikke fått noe svar! Derfor telefon i stedet, som altså var helt nede i formiddag. Kom gjennom til køen nå etter lunsj, samme talemelding om manglende KID på faktura ble lest flere ganger (hadde ingenting med meg å gjøre), melding om tekniske feil med sendere og at rep. pågikk ble lest (også det irrelevant for meg), og til slutt - etter venting - så traff jeg en saksbehandler. Mitt spørsmål: Jo, på hjemmesiden står det at min D20 router må få en oppgradering ASAP, hvis ikke vil disse slutte å virke. Meldingen er udatert (dårlig!) slik at jeg ikke aner om den er fersk eller flere år gammel (men meldingen fra Ice er i alle fall ny av siste året, var ikke der i fjor, i alle fall så jeg den ikke). Tlfeldigvis ser jeg at oppgraderingsfila inne i zip-fila er fra 2006! Og jeg som fikk ny (erstatningsrouter) sist sommer. Spørsmålet er da om denne oppgraderingen fra 2006 (om datostempelet er korrekt) er relevant for meg? Det var det som startet det hele...

 

Saksbehandleren jeg til slutt treffer er som et spørsmålstegn. Han kjenner ikke til meldingen - må høre med en kollega... Kolleagen sier visstnok at det ikke er noe å bry seg , virker routeren så behøver du ikke gjøre noen ting. Stikk i strid med hva som står på hjemmesiden.

 

Elendig info!!! Og elendig kunderservice når man ikke klarer å svare på henvendelser på over en uke!

 

For ordens skyld - her er teksten hos Ice (som ikke er noe å bry seg om, HVIS saksbehandleren har rett, da...): "Alle våre kunder med D20 router må oppdatere programvaren på sin D20 router. Dette er fordi routeren har en feil i programvaren. Dette oppleves som at tilkoblingen til internett låser seg etter en tid uten aktivitet. Vi har derfor utviklet en oppdatering som skal løse dette problemet ... Det er meget viktig at oppdateringen blir utført, da alle routere som ikke er oppdatert etter hvert vil miste kontakt med nettet vårt. Vi vil derfor gjøre vårt ytterste for å kontakte våre kunder for å forsikre oss om at oppdateringen er utført."

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Spørsmålet er da om denne oppgraderingen fra 2006 (om datostempelet er korrekt) er relevant for meg? Det var det som startet det hele...

 

Neppe relevant for deg i dag. Jeg husker denne oppgraderingen fra den gang vi måtte oppgradere og det er flere år siden ja.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Jeg spurte det samme på en annen tråd også,

men prøver her en gang til siden tråden her ble kanksje abonnert av flere.

 

Har noen av dere prøvd samtaler med Skype på ICE?

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar.

Men jeg mener å ha lest et stedt at Skype ta mer på ressourcene enn f.eks. MSN.

Jeg har dessverre ikke noe teknisk forhld til det, er bare user.

 

Kanskje at det ruller inn flere svar, eller at noen av Dere som har det på gang bare prøver for en gangs skyld?

 

:seeya:

Jørg

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

God brug af Skype kræver korte pingtider. En god fast forbindelse kan have pingtider under 20 millisekunder. Telenor og andre 3g netværker ligger som regel på 150 til 350 ms. Er der nogen som har testet pingtider på ICE?

I øvrigt giver korte pingtider en oplevelse af en hurtig forbindelse, selvom selve nedlastningen er relativt langsom.

Link to post
Share on other sites

Ice, Notodden, akkurat nå..

 

Bare ping:

Pinger www.vg.no [195.88.55.16] med 32 byte data:

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=91ms TTL=248

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=101ms TTL=248

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=85ms TTL=248

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=84ms TTL=248

 

Med P4 bandit:

Pinger www.vg.no [195.88.55.16] med 32 byte data:

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=298ms TTL=248

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=132ms TTL=248

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=118ms TTL=248

Svar fra 195.88.55.16: byte=32 tid=125ms TTL=248

Link to post
Share on other sites

Føyno, Hordaland akkurat nå (med ICE ruter D35):

Pinger www.vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data:

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=321ms TTL=237

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=211ms TTL=237

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=136ms TTL=237

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=150ms TTL=237

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Ikke mange i Norge som kan matche 20 millisekunder ...

 

Pinger vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data:

 

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=8ms TTL=246

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=8ms TTL=246

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=8ms TTL=246

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=8ms TTL=246

 

 

Telenor ADSL.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Selv om ikke ping tiden er den beste her vi ligger i en stappfull gjestehavn i Hunnebostrand med sikkert andre brukere av ICE også, er i hvert fall ikke hastigheten så ille, - snarere rett hyfsat?

 

901779959.png

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Prøvde ICE for noen år siden da de ble lansert, da var det dårlige greier. Det har vel forbedret seg kraftig sikkert, men hvis kundeservicen dere er den samme gamle, så vil ikke ICE bli vurdert i fremtiden, hvis behovet skulle melde seg. Bruker Telenor sitt mobile bredbånd, det er stabilt og har akseptabel hastighet.

Link to post
Share on other sites

Så du har fått smekk på "fingeren" igjen på grunn av overforbruk med nedsatt hastighet?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jepp, skammekroken skal visst følge meg her i livet. Nå har de også fullstendig mistet styringa på hvor lenge jeg er der, avogtil er det noen dager, andre ganger noen uker, er på tredje uka nå.

Idiotsupport svarer gjerne pr telefon at de ikke vet, dvs om de svarer. Henvendelse pr mail blir gjerne besvart

noen uker etter at jeg har fått tilbake båndbredden, og forteller meg at jeg er strupa en uke til.

 

Som bedrift kan en kjøpe seg 15GB, men ikke som privat.

Som bedrift betaler en 299,- for 10 GB, som privat betaler en 299 for 6 GB.

Logikken er ?

 

Det festlige er også at SSH/VPN ikke fungerer når en er strupa, ser ut som om måten de gjør pakketapet fører til at tunnelen til stadighet faller ned.

 

Nevnte jeg at ICE suger, og at jeg ikke har generellt brukbare alternativer ?

Link to post
Share on other sites

Dette er fra en server med fiber til core hos banetele:

[root@http root]# ping www.vg.no

PING www.vg.no (195.88.54.16) from 85.19.129.14 : 56(84) bytes of data.

64 bytes from www.vg.no (195.88.54.16): icmp_seq=1 ttl=249 time=6.61 ms

64 bytes from www.vg.no (195.88.54.16): icmp_seq=2 ttl=249 time=6.31 ms

64 bytes from www.vg.no (195.88.54.16): icmp_seq=3 ttl=249 time=4.81 ms

64 bytes from www.vg.no (195.88.54.16): icmp_seq=4 ttl=249 time=4.16 ms

64 bytes from www.vg.no (195.88.54.16): icmp_seq=5 ttl=249 time=4.64 ms

 

 

Samtidig over ICE:

Pinger www.vg.no [195.88.54.16] med 32 byte data:

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=114ms TTL=237

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=130ms TTL=237

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=123ms TTL=237

Svar fra 195.88.54.16: byte=32 tid=129ms TTL=237

 

 

 

ICE suger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...