Jump to content

ICE mobile broadband


Seiljåtten

Recommended Posts

Har sendt en epost til kundeservice ICE på søndag til en adresse som jeg fikk som epost fra dem. Ikke noe svar så langt.

 

Vil gå fra ukesabo til månedsabo nå på sommeren med virkning fra omgående.

 

Er det fortsatt den samme elendige kundebehandling når det gjelder epost som før? Hva er andres erfaringer i det siste?

Link to post
Share on other sites

Er det fortsatt den samme elendige kundebehandling når det gjelder epost som før? Hva er andres erfaringer i det siste?

Min erfaring i den senere tid (det siste året) er at jeg får svar samme dag jeg sender forespørselen eller neste dag. Og innholdet i svarene er relevante og greie.

 

Den adressen du sendte til, du er sikker på at det ikke er en slik "donotreply" adresse som brukes ved masseutsendelser av epost?

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

hvis en selger representerer sitt firma med dårlige språkferdigheter får den potensielle kunden gjerne lyst til å velge bort det firmaet.

 

..sukk..

Jeg prøvde å kompensere litt med både kunnskap, helst rask respons og kundebehandling som jeg ønsker det for meg,

men da er jeg vel snart ferdig...? :worry:

=>  Husk: Sier du ikke noe, da sier du "Ja".

=> Leser Du også på Båtplassens MARKED ?
=> Link til egne nettsider Sterling Power, Balmar, Victron, egen FAQ (tips feilsøking mm), osv.

Link to post
Share on other sites

Min erfaring i den senere tid (det siste året) er at jeg får svar samme dag jeg sender forespørselen eller neste dag. Og innholdet i svarene er relevante og greie.

Jeg har samme erfaringer som Lars. Har sendt to e-poster siden nyttår og fått svar på begge innen 24 timer. Kommer også rimelig kjapt gjennom på telefon.

 

Det jeg imidlertid nå før påsken er SUR for er at NMT/ICE for andre gang i løpet av de årene vi har vært kunder presterer å ikke bygge ut i tide (øke kapasiteten på) den basestasjonen vi må koble oss til fra hytta på fjellet. Som for noen få år siden får vi veldig dårlig hastighet på hytta til tross for at vi har meget god signalstyrke (-71 dBm med retningsbestemt antenne). De burde være litt mer i forkant og oppgradere før hastigheten synker til periodevis bare knapt 10 % av teoretisk til tross for meget god signalstyrke. :nonod: D35-ruterens Access PC-programvare har en inndeling i mange forskjellige trinn mht signalkvalitet (...bare hvit antenne, antenne pluss en grønn strek, antenne pluss to grønne streker,...... opp til antenne og 5 grønne streker som indikerer svært gode signalforhold). Grensen for svært gode signalforhold går på -88 dBm (høyere tall = dårligere signal og lavere tall = bedre signal). Med -71 dBm forventer man med en D35 å få bedre inn-hastighet enn mellom bare knapt 0,2 til 0,5 Mbps. Selv med den gamle D20-ruteren har vi vært på over 1 Mbps tidligere (samme retningsbestemte antenne).

 

Må vel for ordens skyld legge til (edit) at NMT/ICE faktisk har gitt oss enda en måned gratis abonnement og det fint at de kompenserer kundene. Men samtidig betyr 299 kr strengt tatt ingenting i forhold til en akseptabel hastighet på nettet når du ønsker å bruke det.

Redigert av Helge (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Den adressen du sendte til, du er sikker på at det ikke er en slik "donotreply" adresse som brukes ved masseutsendelser av epost?

 

Kundeservice@ICE.net

 

Ikke noe svar så langt - sist høst tok det 6 uker. I mellomtiden hadde jeg jo ordnet alt i telefonen.

 

Idag lover de 3 dager (kontaktskjema på nettsiden), så jeg skal egentlig ikke klage ennå.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også brukt adressen kundeservice@ice.net når jeg har tatt kontakt og fått rask respons. Riktignok har jeg ikke blandet inn store bokstaver som du (Kundeservice@ICE.net), men det burde vel ikke ha noe å si for en mailadresse?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Sendte forespørsel på den adressen i går morges, for det var ikke mulig å komme frem på telefonen,

Enda ikke hørt noe. Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar...

(Årsak:

Ville vite hvorfor jeg blir belastet BÅDE ukes-abbonement OG fullt abbonement etter at jeg bestillte omgjøring. For samme periode...)

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

..sukk..

Jeg prøvde å kompensere litt med både kunnskap, helst rask respons og kundebehandling som jeg ønsker det for meg,

men da er jeg vel snart ferdig...?   :worry:

 

 

hehe - man weiß ja, daß Du Deutsch als Muttersprache hast :smiley:

(oversatt: man vet jo at du har tysk som morsmål)

(jeg er visst kunde hos deg allerede!)

Redigert av 'Salt' - JanP (see edit history)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Da er det vel bare å vente noen dager. I helgene renner det nok på litt med eposter som de må gå gjennom i begynnelsen av uken når de er tilbake på jobb.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:thumbsup:    :smiley:

til info for andre som lurer på denne tyske "sz"-bokstaven ß:

Trykk og hold Alt-tasten, tast 0223 med nummertastaturet til høyre, slipp Alt-tasten (og tretallet), vips står det ß :smiley:

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei,

 

Har lest gjennom tråden og ser at det er mange som har erfaring med Ice. Har skaffet meg en D35 med ekstern antenne og kommer fint på nett.

Formålet med anskaffelsen var å kunne logge på nettverket på jobb når jeg er på tur. Da må jeg logge på en VPN bruker. Problemet er at med ICE ruter lar det seg ikke gjøre. Noen som har forslag til løsning.

Link to post
Share on other sites

"ICE router og VPN er ikke noe problem. Jeg bruker det. Sjekk brukermanualen"

 

Jeg har sjekket manualen og forsøkt alle muligheter, men det er noe som hindrer at jeg får logge på. Bruker samme laptoppen hjemme, da med trådløst nett fra Altibos og det er helt problemfritt. Har snakket med Ice Support, men de yter ikke support for VPN da dette er en ekstern tjeneste. Så da sitter jeg her da og håper noen kansje har opplevd det samme?

Link to post
Share on other sites

Nå får ikke jeg sjekket hvordan min router er satt opp, da jeg ikke er i båten hvor denne står.

 

Er du sikker på at det er ICE routeren som skaper problemer? jeg ville forsøkt eliminasjonsmetoden. Har du mulighet å teste en annen pc med VPN?

Har du forsøkt å slå av brannmuren på pcen?

Link to post
Share on other sites

Har snakket med Ice Support, men de yter ikke support for VPN da dette er en ekstern tjeneste. Så da sitter jeg her da og håper noen kansje har opplevd det samme?

Vel, absolutt _alt_ på internett er å betrakte som «ekstern tjeneste», mao. støtter ICE _ingenting_. Veldig lovende. Også sikkert _fryktelig_ mange bedrifter som er interessert i tjenesten når de ikke støtter VPN. Tror du bør prøve support en gang til, antagelig har du snakka med en vikar eller noe ... Er forøvrig ikke ICE-kunde så jeg har ingen erfaringer å dele, bruker vanlig 3G.

Link to post
Share on other sites

Også sikkert _fryktelig_ mange bedrifter som er interessert i tjenesten når de ikke støtter VPN.

 

ICE routeren støtter VPN, har brukt dette i flere år ikke noe problem. Ellers er jeg enig med deg at ICE support bør iallefall kunne gi beskjed om routeren er riktig satt opp for å benytte VPN.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...