Jump to content

ICE mobile broadband


Seiljåtten

Recommended Posts

Uhu, og jeg som kjøpte modem til 2500 kr i går. Skulle det ikke vært opplyst at dem var i færd med å gå konkurs ?. Det er jo ikke sikkert jeg rekker å få brukt det før dem er konkurs. Mony back garanti ?.

 

Bestilte du via nett eller ringte du? Hvis det var via nett, kan du benytte deg av angrefristen, men det tar tiiiiid! Jeg bestilte i sin tid trådløs router. 4 dager etter at jeg fikk min, kom den nye typen som er mye bedre, og som er den som er gjeldende nå. Jeg ble så irritert over at ingen sa dette til meg at jeg spurte om å få bytte - hvilket jeg IKKE fikk. Da var det greit å kunne banke i bordet med lov om angrerett. Vips så kom den nye gitt.

 

Dersom du ringer og bestiller, gjelder loven strengt tatt ikke, men dette er ikke Ice klar over, så jeg ville forsøkt dersom du frykter for penga. Når det er sagt, så kommer det helt sikkert en ny aktør som kjøper opp boet, så helt bortkastet er det nok ikke....

Link to post
Share on other sites

Bestilte du via nett eller ringte du? Hvis det var via nett, kan du benytte deg av angrefristen...

...Dersom du ringer og bestiller, gjelder loven strengt tatt ikke, men dette er ikke Ice klar over ...

Med fare for å dumme meg ut - her tror jeg du tar feil. Loven gjelder ved fjernsalg og/eller salg utenfor fast utsalgssted. Salg (bestilling) via telefon er såvidt jeg vet definert som fjernsalg, uavhengig av hvem som ringer hvem. Sånn sett tror jeg xbox har gode kort på hånden om han (hun) reagererer i tide. Angreretten gjelder jo f.eks. for postordre, selv om man bestiller via tlf, ikke sant?

 

Eneste usikkerhet er om Ice evt. går konkurs etter at xbox har sendt fra seg apparatet (og tydeliggjort at angreretten skal benyttes) - men før penger utbetales. Om xbox under en sånn situasjon vil ha prioritet i boet må endre med mer juridisk kompetanse svare på. Men jeg tviler vel på at det vil være tilfelle...

Link to post
Share on other sites

Det er nok lite sannsynlig at kundene vil lide hvis ICE går overende. Går de konk, blir ICE solgt billig videre og da er det investeringer i infrastruktur og kunder som har verdi. Og ny eier vil sørge for gamle kunder.

 

Tror dere kan slappe av på dette punktet, hvis dere ikke er aksjonærer i Nordisk Mobiltelefon AB da, eller Orkla, eller et fond som eier i Orkla, eller en OTP.

 

Og da ble det plustelig endel.

Link to post
Share on other sites

Av skade får man vondt - sies det,

men de har og andre ønskede bieffekter (?)

 

Nåvel, nysjerring som jeg er har jeg nå og prøvd TeleNor Mobil Bredbånd,

og når det gjelder overføringshastighet i Haugesund, er det kåret en vinner.

 

Kampen mellom TNM Smalsti og ICE ble avgjort på knockout,

i favør av ICE.

Link to post
Share on other sites

Mathias Peter på vei ut og forhandlinger med Telenor høres dårlig ut for meg... Får håpe der finnes en fornuftig løsning på problemene...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Løfter denne jeg!!

 

Er det noen som vet hva skjer med ICE etter rykter om konkurs, etc.

Fortsetter de som før, er det andre aktører som er innblandet?

 

Vurderer å investere til sommeren hvis forholdene rundt eksistensen av ICE bredbånd fortsatt er oppegående!

 

:sailing:

mvh

Bjørn

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Ser at dere skriver at det funker i dag, men hva med i "morgen" (les kommende sesong og fremover)?

 

Vil ICE bestå fremover i tid slik det funker idag? Noen som vet? (jeg roper ut i natta, men kanskje det kan være noen der ute som kan svare :seeya: )

Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !!

Link to post
Share on other sites

Vil ICE bestå fremover i tid

 

Det er bestandig vanskelig å spå sies det, spesielt om fremtiden.

 

Det er vel og like vanskelig å få noen som vet noe, i tale her.

Uansett hva de vet (både positivt og negativt) er det gull verdt,

og "shit nothing" når det blir offentlig.

 

Enn så lenge koser jeg med med ICE tådløs router som eneste nettforbindelse,

og synest det funker helt superb.

 

:-)

Link to post
Share on other sites

Ehhhee, - nå ser det ikke ut til at det er noen nye dekningsområder siden uke 49 2008. Før det var det nye dekningsområder hver måned. :confused:

 

Lars H.

(meget fornøyd ICE-bruker)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
Tenkte å ta med ICE på fjellet i påsken i tillegg til Telenor Mobil Bredbånd.

Er det andre med motstridende erfaringer?

 

 

 

Ice.net lagt på is

Omorganiseringen fortsetter. – Vi er ikke i mål ennå, sier adm.dir i Nordisk Mobiltelefon.http://www.mobilen.no/wip4/ice_net_lagt_pa.../d.epl?id=35666

 

Publisert : 11.02.2009 16:00

 

 

Søk på ICE.se så blir en henvist til telenor.

 

 

Tar telenor over alt sammen???

 

Ice.net marknadsförs av Nordisk Mobiltelefoni som alternativet som ska täcka in en större yta av Sverige med sina nät. En stor del av fokus ligger på landsbygden där många andra operatörer inte har samma kommersiella intresse.

 

Besök Ice.net webbsida.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Hmm,.... jeg merket meg følgende:

Om rekonstruksjonen av konsernet Nordisk Mobiltelefon skulle føre til konkurs, er likevel sannsynligheten stor for at Ice.net i Norge vil kunne fortsette som et eget selskap. Det er nemlig først og fremst i Sverige og Danmark at Ice.net sliter med store underskudd. - Selskapet i Norge står veldig sterkt, avslutter Flesvik.

 

Jeg håper at vi i sommer kan nyte godt av samme ICE-dekning som sommeren 2008.

...Men når ting fungerer svært godt er jeg forberedt på å bruke andre løsninger.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...