Jump to content

ICE mobile broadband


Seiljåtten

Recommended Posts

Jeg ser at det er mulig å oppgradere programvaren til D35 WLAN-routeren, se: http://www.ice.no/Kundeservice.aspx.

...Har noen utført dette? ...Tviler på at jeg tar sjansen på å oppgradere nå...

Jeg ville om ikke annet ikke oppgradert før du vet hva som er forbedret. Det er meget mulig denne oppgraderingen ikke har betydning for deg, og da er det like greit å vente, skulle jeg mene...

Link to post
Share on other sites

Jeg kjører kysten fra Sandnessjøen til Hvaler nå og sjekker bredbånshastighetene langs kyste. Telenor, netcom og ICE. jeg gjør jobben for itavisen.no. De skal legge ut noe om det i morgen.
Hvilket system benytter du for å teste båndhastigheten? Vi har drøftet måling av båndhastighet tidligere her på BP og jeg mener at vi ikke kom frem til noe enkelt svar. Jeg bruker litt forskjellige systemer og får alltid forskjellige responser. Jeg har endel ganger benyttet dette http://hastighedstest.tdc.dk/ fra TDC.
Link to post
Share on other sites

ice10juli2009a.jpg

Dette er signalverdiene på ICE i Ålborg.

Jeg har ikke sjekket hva jeg målte forrige år - men jeg synes det går kjapt her i Vestre Bådehavn.

Jeg ser at jeg hadde et innlegg om mottagerforholdene her i Vestre Bådehavn i 2008 i #239 i denne tråden for de som ønsker slike detaljer.

Link to post
Share on other sites

Jeg bruker Hulda mye i Strömstad, og her er svar fra ICE på fremtidig dekning i området:

"Vi bygger ut vårat nät hela tiden och jobbar på förbättringar, tyvärr kan jag ej se någon infromation om Strömstad.

Med vänliga hälsningar

Jonny

ice.net Kundcenter

Telefon: 0774424243

Fax: 08 755 59 85

Web:

 

Kundservice

Box 2909

18729 Täby

 

Sweden"

 

Det er vel såpass oppløftende at jeg må finne på noe annet.

Link to post
Share on other sites

Er det noen som har fått avklart dette med å bytte mellom abbonementene og kostnad ved dette ?

Jeg har et slikt jeg ikke betaler før jeg bruker men kunne tenkt meg et sånt månedsabb et par mnd nå , kan jeg bytte og så bytte tilbake senere på høsten uten at det koster noe ?

Link to post
Share on other sites

Enzo - se innlegg 65 og 68 i denne tråden. Såfremt du har privatabonnement (og ikke bedrift) så er det bare å ringe og få byttet uten "endringskost". Jeg har gjort det selv to ganger så langt (først fra uke til "ofte", så nå fra "ofte" til "alltid/måned"), og planlegger nedtrapping igjen når vi er i august.

 

"Ofte" ble forøvrig også enda bedre fra 1. juni - da øket de mengdegrensen fra 0,5 til 1Gb pr. mnd.

Redigert av Ronald (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi ligger i Lemvig marina, helt vest i Limfjorden. Trådløst nett tilgjengelig, kostet en og en halv skjorte. ICE-modemet fungerte i utgangspunktet ikke, men etter at jeg fant igjen antenneledningen og satte piskantennen på taket, er vi på nett. Ikke veldig stort hastighet, men nok til at jeg kan kommentere innlegg på Båtplassen (og det er vel det viktigste)?

Laholm

Link to post
Share on other sites

tdcbaandhastighet.jpg

Jeg ser at TDC anbefaler at testen utføres uten trådløs overføring.

Jeg benytter imidlertid utelukkende trådløse overføringer ombord.

Dersom du har trådløs router er det en ide å sikre denne med passord.

Da slipper su at de andre i havna bruker din router.

Mitt inntrykk er at ICE virker bra i hele Limfjorden. Det er imidlertid viktig at antennen er rimelig brukbar.

Håper at du legger ut noen bilder på tråden som omhandler Danskekysten...

Link to post
Share on other sites

Bruker ICE kun på ukes-abbonement, fordi den brukes kun når jeg er på lange reiser.

Hvis dette skjer oftere, skal jeg investere i en vertical yagi med div. elementer og gain :yesnod:

Men jeg tror ikke at et slikt vidunder ville ha gjordt noe fra eller til her. Meget høye fjell på alle kanter :sad:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei.

Lurer om ice.net er bra dekning i Strømstad ? Min kameraten prøvde ice.net wlan-touren uten antenne igår. Virker ikke åpne internett pga dårlig dekning. Stemmer det? .......jeg er i Skjærhalden. Fungerer meget bra dekning med usb-modem ice.net uten antenne. Skal komme til Strømstad idag eller imorgen.

 

At-le

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Strömstad er et av de få ytterst få stedene langs kysten som har dårlig dekning med ICE. Men med ordentlig antenne, har jeg da klart å få forbindelse der også.

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

På Husnes hadde jeg god dekning/signalstyrke på ICE men elendig hastighet. Husker ikke helt tallene nå men det var lite imponerende i praksis også.

 

Bredbåndet i havnen var heller ikke særlig imponerende da jeg lå litt langt vekke med kun 1-2 i signalstyrke.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Dårlig dekning i Lysekil og Skagen. Ingen dekning i Sæby.

Jeg bruker det vanlige USB modemet og ingen ekstra antenne. Begynner å bli lei hele ICE saken, virker som at det er dårlig dekning 8 av 10 steder hvor jeg har ferdes. Må også koble av og på flere ganger noen steder for å hele tatt komme på njett. Utifra dekningskartene til ICE skulle jeg stort sett ha vært innenfor meget god dekning hele veien fra Fredrikstad til Sæby i Danmark, men den gang ei!

Kommer nok til å satse på noe annet neste år.

 

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Må også koble av og på flere ganger noen steder for å hele tatt komme på njett.
Hei.

 

Kan det være feil på modemet ditt? Jeg hadde lignende problem med mitt modem tidligere i sommer og fikk nytt modem kostnadsfritt tilsendt uten dikkedarer. Ellers er det jo klart at en god antenne montert fritt utvendig gir mye bedre signal. Jeg kan faktisk ikke huske noen steder mellom Son og Göteborg jeg ikke har hatt forbindelse!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg slet også voldsomt med dekningen som jeg har nevnt tidligere i denne tråden , tok kontakt med kundeservice og gikk gjennom noen tall som jeg fikk opp , de sendte meg så ny "dongel" men den var ikke det spor bedre så da sendte de meg en slik magnetantenne gratis , går i gang med årets første bruk av dette nå til uka og håper at dette er løsningen som gjør at jeg endelig kan komme trygt på nett hele ferien

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...