Superkul Svart 14.Februar.2009 Del på Facebook Svart 14.Februar.2009 (redigert) jeg sitter vertfall med ice som eneste internett hjemme og tar med i båten når vi er der satte på ekstern antenne og opplevde alt gikk miiiiiinst dobbelt så kjapt - nå kan jeg sammenligne det med bredbåndet vi hadde nesten jeg gir en god dag om telenor overtar eller ikke - håper bare det funker i sverige til sommern har t.o.m hjemmetelefonen via telio koblet på Redigert 14.Februar.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Catlina Svart 14.Februar.2009 Del på Facebook Svart 14.Februar.2009 Test av ICE og Glocalnet i siste "Praktisk Båtegande" . Ice var ganske overlegen, fikk såpass mye skryt at kanskje det går bedre i Sverige og Danmark etter hvert. Er redd for å miste muligheten selv til å bruke ICE i Skandinavia på båtturer.Bruker det også i jobbsammenheng i Norden. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Siste: Ice.net konkurs Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 La oss ivrige ICE-brukere håpe at følgende ordner seg: - Målet er å finne kjøpere og det ser håpefullt ut. Det er trolig at driften fortsetter uten opphold, sier Månsson. (hentet fra lenken til Blue_Dragon). Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 En trøst at nettet skal drives videre uten opphold... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
alidal Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 (redigert) Er det Telenor som står klar til å overta? Vet ikke om det er noen stor fordel for oss som kunder, men selvfølgelig er det bedre en nedlegging, noe jeg tror er lite sannsynlig med det potensialet som ligger i dette....... Spørs forresten om Telenor har råd til å overta Ice? Teleno dømt til å betale 11,6 mrd. i Russland Redigert 20.Februar.2009 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Selv om selskapet skal drives videre (får vi håpe), så er det flere usikkerhetsmomenter for oss eksisterende kunder. I farta f.eks... Vil de tilby/tillate ukesabonnement som før? Til samme pris? Vil de la oss med "gammel" versjon av modemene få fortsette? Vil de ta noen form for "etableringsgebyr" fra oss eksisterende kunder for å få fortsette? Vil de fortsatt tilby bruk i Sverige og Danmerk uten ekstra betaling? Sikkert flere spørsmål også. Time will show... Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Ja, dette var trist. Har ice som eneste internettforbindelse... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Superkul Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 shit - vi også har ice som eneste internettlev. får håpe det ikke stopper opp nå da Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Servicemannen Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Spørs forresten om Telenor har råd til å overta Ice? Teleno dømt til å betale 11,6 mrd. i Russland Vis dem utsetter bonusutbetalinger til toppsjefene i par måneder kommer dem ikke til med å slite med denne Russlandsgreie. Men uansett de blir underskudd på driften for dem til slutt altid bonusutbetaling på underskuddet Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post
Bergen dørk Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Ser vel ut som selskapet er konkurs nå, dessverre. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
hermansen Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 - Målet er å finne kjøpere og det ser håpefullt ut. Det er trolig at driften fortsetter uten opphold, sier Månsson. Og det er nå skjedd. Ny eier /Øystein Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 aaaaaaaaah det var beroligende ett fett for meg hvem som eier bare signalene er der håper di også drar til på hastigheta - ice sa verfall di jobba med det for å hoilde tritt med konkurentene Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Gunga Din Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 aaaaaaaaah det var beroligende bare vent tils du ser den nye prislisten Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Lars H. Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Så spørs det da hvordan det går i Sverige og Danmark. For egen del som en som ferierer 4 uker i båt i Sverige hvert år, er det viktig med samme priser i Sverige som Norge. Og en kan jo håpe, spesielt siden overtagerne sier: Etter den vellykkede overtagelsen av ice.nets norske virksomhet vurderer Access også mulighetene for å erverve tilsvarende virksomheter i Sverige og Danmark. Dette vil være positivt for de eksisterende kundene Så er det bare å vente på hva som skjer i nabolandene og krysse fingre og tær. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Enig. En af de store fordele har jo været det nordiske aspekt. Jeg er ikke sikker på at jeg vil vedblive med at være ICE-kunde hvis dækning og prisstruktur ikke fortsætter uændret. Andy Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Ja, ja, men sann - nå kom dette på RSS`en fra Digi også. Kjekt at noe går denne veien også i disse ulvetider....så får vi bare håpe at det blir OK for dere som er kunder...for det er ikke jeg. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
LALUNA II Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 Ja da gjenstår det bare å se hvordan de NYE driver det videre http://www.ice.no/OmOss.aspx Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Superkul Svart 20.Februar.2009 Del på Facebook Svart 20.Februar.2009 (redigert) uansett så kan di ikke sette opp prisen da skal dem få svelge modemet mitt - da kommer di også til og få folk til og løpe til konkurentene men ice i sverige og danmark hva skjer der - det er mere spennende det gjelder også hvis jeg ikke får brukt det på ferie i sverige/danmark - det var derfor jeg valgte ice glad jeg kjøpte modemet uten binding - da koster det ikke no og trøkke det i halsen eller 2ern på dem Redigert 20.Februar.2009 av jab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 23.Februar.2009 Del på Facebook Svart 23.Februar.2009 sikkert helt på trynet men hvorfor begynte ice å gå tregere etter at det ble nye eiere??? noen andre som opplever det?? ganske tilfeldig eller- Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sun Flyer Svart 23.Februar.2009 Del på Facebook Svart 23.Februar.2009 Tilfeldig. Her er det som før. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Superkul Svart 23.Februar.2009 Del på Facebook Svart 23.Februar.2009 hmmmmm noen andre i nerheten av fredrikstad som opplever det?? det går så veeeeeeldig mye tregere - og jeg har undersøkt antenne etc Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
BjA Svart 23.Februar.2009 Del på Facebook Svart 23.Februar.2009 Kan vel tendere til å være enig med deg, på snitt noe lavere i Haugesund og. Kan virke som om signalstyrken har gått noe ned, ergo hastigheten og. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 23.Februar.2009 Del på Facebook Svart 23.Februar.2009 hmmmm er noe på gang?? skulle tro det ble kjøpt opp for så sette ned hastigheten for å få folk til og rømme til fks telenor konspirasjon og forfølgesvannvidden tar tak er vertfall veldig rart - var kjempefornøyd helt til nå - som sagt virket det omtrent som brebåndet vi hadde som jeg sa opp til fordel for ice/båtlivet men snart er det vel masse andre aktører og annet som skjer - konkuransen er steinhard hørte om noe nytt som har kommet i sverige som skulle utvide og komme hitover - som visstnok knuser bredbånd og alt - og det tråløst - velkommen sier jeg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
roaldbj Svart 8.Mars.2009 Del på Facebook Svart 8.Mars.2009 Jeg ser at det er en artikkel om ICE på sidene 92-93 i nr 1/2009 av Vi menn Båt. Jeg tror faktisk at denne artikkelen kunne blitt enda bedre om journalisten hadde tatt seg bryet med å lese denne tråden her på BP. Jeg synes vi har dokumentert erfaringene atskillig bedre enn hva journalisten gjør. Er det noen med nyheter om hva som skjer med ICE i Norge-Sverige-Danmark fremover? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.