Jump to content

ICE mobile broadband

Seiljåtten

Recommended Posts

jeg sitter vertfall med ice som eneste internett hjemme og tar med i båten når vi er der

satte på ekstern antenne og opplevde alt gikk miiiiiinst dobbelt så kjapt - nå kan jeg sammenligne det med bredbåndet vi hadde nesten :yesnod:

jeg gir en god dag om telenor overtar eller ikke - håper bare det funker i sverige til sommern

har t.o.m hjemmetelefonen via telio koblet på :yesnod:

Redigert av jab (see edit history)

Er det Telenor som står klar til å overta?

Vet ikke om det er noen stor fordel for oss som kunder, men selvfølgelig er det bedre en nedlegging, noe jeg tror er lite sannsynlig med det potensialet som ligger i dette.......

Spørs forresten om Telenor har råd til å overta Ice?

Teleno dømt til å betale 11,6 mrd. i Russland

Redigert av alidal (see edit history)

Selv om selskapet skal drives videre (får vi håpe), så er det flere usikkerhetsmomenter for oss eksisterende kunder. I farta f.eks...

• Vil de tilby/tillate ukesabonnement som før? Til samme pris?
  • Vil de la oss med "gammel" versjon av modemene få fortsette?
  • Vil de ta noen form for "etableringsgebyr" fra oss eksisterende kunder for å få fortsette?
  • Vil de fortsatt tilby bruk i Sverige og Danmerk uten ekstra betaling?

Sikkert flere spørsmål også. Time will show...

Spørs forresten om Telenor har råd til å overta Ice?

Teleno dømt til å betale 11,6 mrd. i Russland

Vis dem utsetter bonusutbetalinger til toppsjefene i par måneder kommer dem ikke til med å slite med denne Russlandsgreie. Men uansett de blir underskudd på driften for dem til slutt altid bonusutbetaling på underskuddet :crazy::confused::crazy:

Så spørs det da hvordan det går i Sverige og Danmark. For egen del som en som ferierer 4 uker i båt i Sverige hvert år, er det viktig med samme priser i Sverige som Norge. Og en kan jo håpe, spesielt siden overtagerne sier: Etter den vellykkede overtagelsen av ice.nets norske virksomhet vurderer Access også mulighetene for å erverve tilsvarende virksomheter i Sverige og Danmark. Dette vil være positivt for de eksisterende kundene Så er det bare å vente på hva som skjer i nabolandene og krysse fingre og tær.

Lars H. :flag_da::flag_sw::flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

uansett så kan di ikke sette opp prisen da skal dem få svelge modemet mitt :yesnod: - da kommer di også til og få folk til og løpe til konkurentene men ice i sverige og danmark hva skjer der - det er mere spennende

det gjelder også hvis jeg ikke får brukt det på ferie i sverige/danmark - det var derfor jeg valgte ice

glad jeg kjøpte modemet uten binding - da koster det ikke no og trøkke det i halsen eller 2ern på dem :lol::lol:

Redigert av jab (see edit history)

hmmmm er noe på gang?? skulle tro det ble kjøpt opp for så sette ned hastigheten for å få folk til og rømme til fks telenor :eek:

konspirasjon og forfølgesvannvidden tar tak :lol:

er vertfall veldig rart - var kjempefornøyd helt til nå - som sagt virket det omtrent som brebåndet vi hadde som jeg sa opp til fordel for ice/båtlivet

men snart er det vel masse andre aktører og annet som skjer - konkuransen er steinhard :smash:

hørte om noe nytt som har kommet i sverige som skulle utvide og komme hitover - som visstnok knuser bredbånd og alt - og det tråløst - velkommen sier jeg :flag::flag_sw::flag_da:

• 2 uker senere...

Jeg ser at det er en artikkel om ICE på sidene 92-93 i nr 1/2009 av Vi menn Båt. Jeg tror faktisk at denne artikkelen kunne blitt enda bedre om journalisten hadde tatt seg bryet med å lese denne tråden her på BP. Jeg synes vi har dokumentert erfaringene atskillig bedre enn hva journalisten gjør.

Er det noen med nyheter om hva som skjer med ICE i Norge-Sverige-Danmark fremover?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...