Jump to content

ICE mobile broadband


Seiljåtten

Recommended Posts

jeg sitter vertfall med ice som eneste internett hjemme og tar med i båten når vi er der

satte på ekstern antenne og opplevde alt gikk miiiiiinst dobbelt så kjapt - nå kan jeg sammenligne det med bredbåndet vi hadde nesten :yesnod:

jeg gir en god dag om telenor overtar eller ikke - håper bare det funker i sverige til sommern

har t.o.m hjemmetelefonen via telio koblet på :yesnod:

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Test av ICE og Glocalnet i siste "Praktisk Båtegande" . Ice var ganske overlegen, fikk såpass mye skryt at kanskje det går bedre i Sverige og Danmark etter hvert. Er redd for å miste muligheten selv til å bruke ICE i Skandinavia på båtturer.Bruker det også i jobbsammenheng i Norden.

Link to post
Share on other sites

Er det Telenor som står klar til å overta?

Vet ikke om det er noen stor fordel for oss som kunder, men selvfølgelig er det bedre en nedlegging, noe jeg tror er lite sannsynlig med det potensialet som ligger i dette.......

Spørs forresten om Telenor har råd til å overta Ice?

Teleno dømt til å betale 11,6 mrd. i Russland

Redigert av alidal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Selv om selskapet skal drives videre (får vi håpe), så er det flere usikkerhetsmomenter for oss eksisterende kunder. I farta f.eks...


  • Vil de tilby/tillate ukesabonnement som før? Til samme pris?
  • Vil de la oss med "gammel" versjon av modemene få fortsette?
  • Vil de ta noen form for "etableringsgebyr" fra oss eksisterende kunder for å få fortsette?
  • Vil de fortsatt tilby bruk i Sverige og Danmerk uten ekstra betaling?

Sikkert flere spørsmål også. Time will show...

Link to post
Share on other sites

Spørs forresten om Telenor har råd til å overta Ice?

Teleno dømt til å betale 11,6 mrd. i Russland

Vis dem utsetter bonusutbetalinger til toppsjefene i par måneder kommer dem ikke til med å slite med denne Russlandsgreie. Men uansett de blir underskudd på driften for dem til slutt altid bonusutbetaling på underskuddet :crazy::confused::crazy:

Link to post
Share on other sites

Så spørs det da hvordan det går i Sverige og Danmark. For egen del som en som ferierer 4 uker i båt i Sverige hvert år, er det viktig med samme priser i Sverige som Norge. Og en kan jo håpe, spesielt siden overtagerne sier: Etter den vellykkede overtagelsen av ice.nets norske virksomhet vurderer Access også mulighetene for å erverve tilsvarende virksomheter i Sverige og Danmark. Dette vil være positivt for de eksisterende kundene Så er det bare å vente på hva som skjer i nabolandene og krysse fingre og tær.

Lars H. :flag_da::flag_sw::flag:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

uansett så kan di ikke sette opp prisen da skal dem få svelge modemet mitt :yesnod: - da kommer di også til og få folk til og løpe til konkurentene men ice i sverige og danmark hva skjer der - det er mere spennende

det gjelder også hvis jeg ikke får brukt det på ferie i sverige/danmark - det var derfor jeg valgte ice

glad jeg kjøpte modemet uten binding - da koster det ikke no og trøkke det i halsen eller 2ern på dem :lol::lol:

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hmmmm er noe på gang?? skulle tro det ble kjøpt opp for så sette ned hastigheten for å få folk til og rømme til fks telenor :eek:

konspirasjon og forfølgesvannvidden tar tak :lol:

er vertfall veldig rart - var kjempefornøyd helt til nå - som sagt virket det omtrent som brebåndet vi hadde som jeg sa opp til fordel for ice/båtlivet

men snart er det vel masse andre aktører og annet som skjer - konkuransen er steinhard :smash:

hørte om noe nytt som har kommet i sverige som skulle utvide og komme hitover - som visstnok knuser bredbånd og alt - og det tråløst - velkommen sier jeg :flag::flag_sw::flag_da:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg ser at det er en artikkel om ICE på sidene 92-93 i nr 1/2009 av Vi menn Båt. Jeg tror faktisk at denne artikkelen kunne blitt enda bedre om journalisten hadde tatt seg bryet med å lese denne tråden her på BP. Jeg synes vi har dokumentert erfaringene atskillig bedre enn hva journalisten gjør.

Er det noen med nyheter om hva som skjer med ICE i Norge-Sverige-Danmark fremover?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...