Viddiboy Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 Min Bever 380 med 60hk, har 40 hk nå da Link to post
ivar Svart 13.August.2012 Link til dette innlegget Svart 13.August.2012 hvordan gikk den med 60hk? (går vel sikkert greit nok med 40 også?) Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lingefan Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Musling 430 med 115hk Yamaha V4 (video): Lingefan Link to post
glalaks Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Rått! Synes min 130 hk Yamaha er sprek på mine 19 fot jeg.. Hehe Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Evald JÃ¥stad Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Winrace mk1 med 75hk johnson no med 70hk johnsen med powertrim/tilt går sykt bra Link to post
Enes 44 Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 Er ikke overmotorisert, men var morro :-) En kompis og meg fikk en lur ide etter unga hadde lagt seg på sørlandet i sommer. 4 + 5 HK Yamaha. (Båten er godkjent for 10 Hk) Men vi sleit litt med synkroniseringa, når vi kjørte hver sin motor Link to post
Teerex Svart 18.August.2012 Link til dette innlegget Svart 18.August.2012 helt rått Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 28.August.2012 Link til dette innlegget Svart 28.August.2012 (redigert) Denne ligger på finn, 53 knop ( men har skjært motor). Jeg trodde først den var på tur til å synke da jeg så bildet Ligger forresten prosjekttråd her på den https://baatplassen.no/i/topic/77713-prosjekt-moerebas-140-gt-m90hk-tohatsu/ Redigert 28.August.2012 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Evald JÃ¥stad Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 dette er gamle motoren fra i fjor Link to post
glalaks Svart 10.Oktober.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2012 Denne så litt overmotorisert ut.. Hehe Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Kain Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 Spennende tråd, vil se mer!! Link to post
blue moon Svart 8.Juni.2015 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2015 09 Sealine F37 - VP D4 260 Link to post
glalaks Svart 4.November.2016 Link til dette innlegget Svart 4.November.2016 http://www.finn.no/85458101 Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Teerex Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=90132631 Tidenes mest overmotoriserte Navette eller forøvrig uansett 18-foter på finn.no? Den relativt lille båten er noe uforståelig godkjent for hele 140 hk, men selv med 115 hk som jeg har på samme båt, så får den noe livlige tendenser i over 40 knop. Men her har selger ikke nøyd seg med en "liten" 150 hk V6 og heller ikke en 200 hk, men har slengt på en E-tec big block V6 250 hk Som det står i annonsen har han vært oppe i 57 knop, noe som for meg er ufattelig fort siden jeg vet hvordan båten fort begynner å chinewalke i 43-44 knop Men det hjelper jo å være flere i båten da. Dette er ikke for pyser.... her kan man marsje i 50 knop med hele familien og vel så det ombord. Propellen er dessuten relativt lett ifølge selger. Uansett liten vits å proppe denne for max toppfart selv om over 60 knop er teoretisk fullt mulig Det er nok dessuten XL stammelengde også (montert på manuell heis) så her er det masse vekt langt bak. Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 ...migrene... legg på litt tekst da Bård... Link to post
Teerex Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Må være en spesiell båt med enorm bæring akter til tross for liten bredde. For med nesten 600 kg på hekken er det ikke mange mindre båter som hadde holdt seg såpass høytflytende Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Bårdp Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 Nå blir det nå ikke mer en 450Hk men sikkert grei motorisering på en 18 foting. Vet ikke noe om båten bildet tok jeg sist påske da jeg var og gikk tur på Varandeo "Cuba". Link to post
Teerex Svart 2.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2017 (redigert) Ja 450 hk men nesten 600 kg Motorene kan jo dessuten oppjusteres til 275 eller 300 hk med en enkel omprogrammering. Da blir plutselig litt for mye.... Mener du at båten er bare 18 fot? Varadero-Cuba ja. Redigert 2.Februar.2017 av Teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn