Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

Fra din profil.

"Hjemmeside http://www.msbastard.com

Fødselsdag 20 Sep 1972

Interesser Båt, data, snekre, fikse og trøble litt...... "

 

Er det jeg som er så dårlig til å regne? :rolleyes:

Eller er du veldig mange dager over 25? :lol:

Redigert av Seilaren (see edit history)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det er ikke håp... :nonod:

 

Første dag på seilskolen når jeg er instruktør spør jeg alle ungene om dette foran foreldrene.

Har enda til gode og se en som IKKE har lært det, som du sider Peri.

 

Da pleier jeg og se å foreldrene med et alvorlig blikk... :lol:

Det er det desisert værste du kan lære en unge. Da blir de redde for å være i båten, rede for at den skal kveltre redde for det meste.

Send ungene dere ut i en båt alene og ikke ta dem på land før de har klart og velte båten. Ofte klarer ikke et barn å velte en båt engang. Mens foreldrene deres skremmer med at det er farlig og reise seg :headbang:

Ungene skal lære seg hvor mye båten tåler og hvilket potensiale den har. En blir ikke ekte sjømann uten å ha kveltret en båt. Da vet man at det ikke er farlig, og man vet hvor mye båten tåler. Og hva den ikke tåler.

 

Første dagen på seilskolen skal alle stå og hoppe ombord i optimisten. De fleste blir ovverrasket over hvor mye den lille båten tåler, og da er de mye mindre redde når de er ute og seiler i litt vind.

Mange foreldre reagerer litt på praksisen i starten, men ingen har sagt imot meg etter at det er gjennomført. (Dessuten synes ungene der er veldig morsomt)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

En ting jeg lurer på..

Hvor mange av dere har lært at dere ikke skal stå i båten? (En liten da altså)

 

Lært det jeg og! Fått høre det så mange ganger at jeg blir helt :crazy: ,men de har jo et godt poeng.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

men de har jo et godt poeng.

 

Nei gutt. Det er det de ikke har. Det er noe de sier fordi de selv lærte det, uten å tenkte noe mer over det.

Det er uvitenhet, mangel på nyskapende tenkning. Les mitt forrige innlegg i tråden.

(Det er min teori)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

+at det kanskje kan bli litt smågrining om småongane faller og slår kneet sitt i jolla?

Hehe.... Den var ny.... :lol: Men da lærer jo smårollingene at en må settes skikkelig sjøbein i båt, og får tidlig god balanse.

 

jaja... vi har det fint vi unge mennesker, ser ut som jeg må lære meg å seile og her i tillegg :sweat:

 

blir sikkert kjekt det:)

 

Klart det bli kjekt. En ny verden kommer til å komme til syne.. :wink:

 

Hei! Skal love å holde meg unna (= 25 x 2,5) men kan ikke dy meg for å si at det er nå bestefar som lærer barnebarna å bli glad i sjøen slik at de kan bli medlem i "under 25-foreningen deres". :lol::lol::lol:

 

Hehe. Du får jo mange gode tips til hvordan ungene skal bli glad i sjøen i denne tråden da :wink:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...