Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

Neste pungt vi skal duskutere:

 

Hvor mye betaler dere selv av båtene. Og hvor mye sponser foreldrene deres med?

 

Jeg betaler alt til seilbåten selv... Har kostet meg godt over 50 000 nå..... :crazy:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

jeg har ikke betalt en eneste øre!!! (enda... :sweat: ) konfirmasjon kommer rett rundt hjørnet og da kommer jeg til å være like rik (fattig) som før :) for da skal pappa ha tilbake det meste jeg har lånt, men en del av pengene båten kostet var gave...

 

alt utstyret har jeg betalt selv.

Link to post
Share on other sites

Hei! Skal love å holde meg unna (= 25 x 2,5) men kan ikke dy meg for å si at det er nå bestefar som lærer barnebarna å bli glad i sjøen slik at de kan bli medlem i "under 25-foreningen deres". :lol::lol::lol:

:sweat: :sweat: Jeg løp så godt jeg kunne med stokken. Bena ville ikke bære meg i dag. Men hva var det jeg skulle si :confused: ......

Jo. Jeg er helt enig med "trikkern". Og nå køyer jeg inn til en vidunderlig :sleep: . Sitt nå ikke for lenge oppe...

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Neste pungt vi skal duskutere:

 

Hvor mye betaler dere selv av båtene. Og hvor mye sponser foreldrene deres med?

 

Alt kan vel ikkje målast i kroner og ører?

Vaktmestertimer blir belønna med bruksløyve :D

 

Trur ikkje han ville hatt inn ein medeigar heller igrunn....

Link to post
Share on other sites

Alt kan vel ikkje målast i kroner og ører?

 

Jo egentlig... :lol:

Men det er sant som du sier.... All gleden med å ha båt er så stor at pengene ikke betyr noen ting. Håper bare jeg har råd til å beholde båten hele tiden mens jeg studerer. (Hvis ikke må jeg jo droppe studiene.. :lol: )

 

Men det er alt for mage sossete pappagutter som får alt de peker på av foreldrene, og så regelrett driter de i hvordan de behander tingene. Har noen som kjører rundt i foreldrenes svære hurtiggående båter i klassen. Men de vet ikke hva vårpuss er, ikke vet de forskjell på styrbord og babord eller baug og akter... :headbang: Men jeg tror ikke vi har noen slike sosser her på forumet :smash:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk båten av foreldrene mine, men jeg betaler alt annet selv. Golito selv om man får båten av foreldrene kan man jo lære alikevell, forstår ikke helt hva du mente der?

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Men det er alt for mage sossete pappagutter som får alt de peker på av foreldrene, og så regelrett driter de i hvordan de behander tingene. Har noen som kjører rundt i foreldrenes svære hurtiggående båter i klassen. Men de vet ikke hva vårpuss er, ikke vet de forskjell på styrbord og babord eller baug og akter... :headbang: Men jeg tror ikke vi har noen slike sosser her på forumet :smash:

 

Vi har endel av de på skolen som står og kaster mobilen i veggen slik at de kan få en nyere modell av foreldrene... :rolleyes::rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Slike folk er det fler av på skolen min også, men det at en får en båt (som kan brukes til noe fornuftigt) vil ikke jeg kalle bortskjemt pappagutt/jente (men det kommer jo litt ann på prisen, forskjell på båt til 30 000 og 150 000)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Det kommer an på pris og hvordan du behandler den. Du har en luftfultgimmisak som du tar vare på selv(?), mens noen får små hurtigående sjærgårdsjeeper til 150 000kr uten å løfte en finger for å vedlikeholde den. Etter tre turer er de også fulle av riper og skrammer uten at de bryr seg.

Jeg "griner" bare jeg finnen en liten ripe med lupe i den 30 år gammle seilbåten..... :diving:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk båten av foreldrene mine, men jeg betaler alt annet selv. Golito selv om man får båten av foreldrene kan man jo lære alikevell, forstår ikke helt hva du mente der?

Jeg skjønner at det kan missforståes!

Mente at man lærer mer om at penger ikke vokser på trær, og at man må ordne litt selv. Man bryr seg ofte mere om ting man har slitt for selv også, sier ikke at det er regelen men ;)

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde en i klassen som kastet en mobil ut hotellvinduet i 10. etasje, han bommet på veggen. 10 etasjer lengre nede sto en Mercedes S-klasse lagelig til for hugg. En plastmobil kan, gitt tilstrekkelig hastighet, lage en saftig bulk i en bils ståltak. Var ikke så gøy å være den eleven da bilalarmen hylte og han oppdaget hva han hadde gjort.

Link to post
Share on other sites

jeg er sønnen til gladiator.. jeg blir vel kalt Eika av de fleste og er 23år

 

kan vel si jeg har arva båtinteressen etter pappa siden jeg fikk min første båttur når jeg var 5-6mnd og min første egene båt som 5-6åring og har hatt båt nesten hver sommer etterpå men jeg er absolutt ikke som pappa, han har seilbåt og er for gjerrig til og betale bensin noe jeg ikke er..

 

jeg har jobba som båtstøper og klargjører en god stund og det er vel dette jeg liker best.. kjøper gjerne ett vrak av en båt og bruker 2-300 timer på den for og få den helt fin igjen

 

etter noen år med "brrr" på 5-6000rpm gikk jeg drittlei og kjøpte meg en motor som sier "wræææææl" på over 8000rpm.. det blei en argo 18 med racepreppa mercury xr2 som jeg kjørte 84knop med og blei hekta.. nå har jeg "bare" 3 båter som alle har potensiale til 75knop+ med rett rigging men den råeste er en kevlar argo 22 som skal få 2stk xr2 (220-230hk pr stk) og målet mitt er 100knop men pleasure båten blir en Hydrolift T20 med BMW V8 med 300hk men den blir jeg glad hvis gjør over 60knop og starter hver gang (pappa jeg har kjøpt meg hydrolift og får den hjem neste uke)

 

her kommer det i allefall noen bilder av det jeg har og har hatt de siste åra

 

super sims V14 med 90hk (sinnsyk båt, frykta for livet etter hver tur)

DSC00753.jpg

 

nordkapp tintorera men fikk aldri gjort den ferdig eller prøvd den

PIC00010-2.jpg

 

Argocat 18 med 220-230hk mercury xr2 (er vel egentli solgt)

ResizeWizard-1-20.jpg

 

etter lakkeringa så den sånn ut

P9300008.jpg

 

her er ett bilde som viser åssen lakken virkelig er

AUT_5804.jpg

 

argo 22 prosjektet

P3120165.jpg

 

P2260155.jpg

 

dette er samme hydrolift som jeg skal hive V8'rn i

T20_flying-low1.jpg

 

her er motoren

bil004.jpg

 

div motorer

PA300062.jpg

 

dette er en båt jeg får låne sommern 08.. møllgård 17, 70hk yamaha yter 110-120hk og har en toppfart på 80knop+ og man opplever opp til 5G i svingene (man får "kun" 3,5G med Formel 1 biler)

P3170174.jpg

Redigert av Gladiator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dette ser for meg ut for å være en sirkusbrosjyre. Hvilket trivelig båtplasssøyeblikk vil du dele med oss?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Viker, sirkus brosjyre? jeg ser du er fra skien.. du får hyle ut hvis du vil ha din livs opplevelse i båt og kansje du skjønner hva vi med speedbåter elsker

 

båtplass eller båttur?

 

vi var 10-12stk med 5 båter i båthavna som sto og snakka piss og monterte forskjellige propeller.. men når vi så på klokka så fant vi ut vi hadde stått der i 3timer uten og få en dråpe vann på båtene (j**la godt minne)

 

men her kommer det båttur minne: bølgene hadde perfekt høyde og lengde til den lille rosa 18fotern (ca 70cm høye) og vedsina meg sitter en kamerat og hyler og når vi ser til sidene ligger det 2 tintorera'r der og det er bare og tråkke flat pedal og hører den 2L v6'n bare brøler bakpå ræva og båten setter mer og mer fart og tintoreraene forsvinner bakover og etterpå stopper vi og ligger stille mitt på vannet og prater i 1-2timer føre vi setter fart hjemover igjen.. jeg har ALDRI opplevd ett sånt adrenalin kick før

 

alle de turene vi har hatt med speedbåtene våre til for eks helgeroa, kragerø, langesund, jomfruland, valle osv osv.. fyller litt bensin, spiser en is eller to og snakker masse piss.. tar båtene til paradisbukta og legger de der og griller og snakker piss.. minnene er mange

 

men jeg har så mange gode minner fra vannet atte jeg kunne sitti og skrivd i 1uke

 

selv om vi liker båter som sluker 100liter+ i timen, motorene passerer 120db og farten passerer 80-90knop så betyr det ikke atte vi ikke liker det sosiale som er med båt.. vi er akuratt som dere andre båtfolk bare med "litt" raskere båter.. mange av dere snakker om seil, noen snakker om soveplasser, noen snakker om motorer, noen snakker tydeligvis om kvaderat, noen liker glassfiber båter, andre liker trebåter, noen liker forskjellige lakktyper og noen få andre snakker om fart.. det er mye og velge mellom så velg det du selv liker best

 

 

 

everyday is a raceday

Redigert av Gladiator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

ser bra ut det!

gleder meg mest til å få sett hydroliften! tror ikke jeg har sett noe lignende før :)

 

Lykke til!

 

er den jeg og gleder meg mest til.. endelig en motor som ikke skjærer seg.. er drittlei av og skru 80% av tiden og kjøre båt 20% av tiden

 

det er en gærning i sverige som har gjort det samme med en chevy 350.. han klarer faktisk 68knop med alpha one drev, 14x30" propell og ca 300hk.. men hvis jeg klarer 60knop mens vi er 4stk i båten og kan høre på musikk så er jeg mer enn fornøyd

 

og tilbake til "neste pungt" jeg betaler ALT selv.. eneste pappa sponser med er garasjeplass

Redigert av Gladiator (see edit history)
Link to post
Share on other sites

60 knop er ikke lite det heller da:)

 

men bra at du betaler selv, og ikke får alt, jeg har ikke betalt noe av min enda da, men det skal jeg når jeg får penger!

 

men det som er bra på forumet her er jo at det er såpass mange som ikke får alt de peker på, og folk kan jo å fikse noe og:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...