Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

Jeg har visst fri på fredag også jeg... eller var det skrivedag hjemme..? :rolleyes: Fri uansett :lol:

 

I morgen skal jeg kjøpe inn alt jeg trenger til båten. Og så skal det puttes og skrus inn etter hvert. Burkaen vil jeg ha på noen uker til.

 

Hva står på handlelisten? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Vil i denne tråden nevne at vi blandt oss på furumet har en gutt som blir mann i morgen. Vertfall i teorien.. :rolleyes:

 

Det er selvfølgelig Sinten som blir 18 år! :flag: :flag: :flag:

 

På mandag er det vel du som er kongen i tunellene rundt Vaksdal :wink:

 

 

(Er vekke i helgen, så jeg tror ikke jeg får gratulert på dagen)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Vil i denne tråden nevne at vi blandt oss på furumet har en gutt som blir mann i morgen. Vertfall i teorien.. :rolleyes:

 

Det er selvfølgelig Sinten som blir 18 år! :flag: :flag: :flag:

 

får vel gratulere gutten da... :flag:

Jeg er fremdeles kun 16 år, (men med 32 års erfaring som det... :rolleyes: )

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Javel... du går på den sentrumsskolen der du ja.... :eek: ...... :crazy: ....(Men det var nå mitt 2. valg... :lol: )

Går 2. klasse på Hetland jeg. Panoramautsikt over fjorden og Hillevågsvannet. Mange som tar seg en liten båttur i lunsjen ser jeg, masse båter ute mellom 11 og 1 :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Det vil jeg ikke spekulere i for å ikke støte noen medlemmer som kan ha/ som jeg vet har opplevd triste ting.

Men hvis vi teller ned fra siste åndredrag så kommer du kansje innen 25 år? Huffda... :nonod:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Hjelpes! Her var det skjedd mye siden jeg var her sist! :sweat:

 

Jeg får vel delta med litt jeg og da..

 

Når det gjelder det med å stå i båt, så er jeg ikke blitt oppdratt noe spesielt til å unngå det. Bortsett fra at jeg har alltid fått beskjed om ikke å stå oppreist på parken i fiskesjarken når bølgene blir høyere enn 1,5 meter. Men det er av hensyn til meg selv, slik at jeg ikke skal falle overbord.

 

Når det gjelder penger.. Jeg har faktisk ikke en ordentlig båt som jeg kan kalle 100% min, men jeg disponerer alle båtene våre så mye jeg vil. Snekka til farmor får jeg bruke så mye jeg vil så lenge jeg gir skyss hvis noen i familien skal til eller fra hytta og gir en hånd når den er oppe på slipp...

 

Ellers gratulere med dagen til alle som har fylt året! :cheers: Selv ble jeg 16 på onsdagen i påska.

Link to post
Share on other sites

Javel... du går på den sentrumsskolen der du ja.... eek.gif ...... crazy.gif ....(Men det var nå mitt 2. valg... lol.gif )

Går 2. klasse på Hetland jeg. Panoramautsikt over fjorden og Hillevågsvannet. Mange som tar seg en liten båttur i lunsjen ser jeg, masse båter ute mellom 11 og 1 lol.gif

 

Hetland ja...digg d! Lucky you med båtutsikt og greier... :eek: Eg pleie nå å ta ein kikk i vågen når eg går forbi; i dag såg

 

det ut som de forberede (ein liten) båtutstilling, va ein Nord West 420, Elan E 35 og 42. Hadde ikke anledning te å gå ner å

 

kikka, men et herlikt syn! :cool: PS: Regne med å se deg (eller rettere sagt alle stavangerfolk) i Hillevågsvannet i helgå;

 

der bler det fest!! :flag:

Redigert av 27 knop (see edit history)
Link to post
Share on other sites

(For å ta det på dialekt)

Eg blir isje å se på den bedredne messå nere i Hillevågsvannet. Den har blitt dårligare og dårligare for kvert år så e gått!

I år ska kverken Rogaland Maritime, Garstad eller någen av de store forhandlarane ver representerte.

 

Gidde isje bruga ti og pengår på det i år. Men eg e alltid å treffa i jåttåvågen :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Får vel skrive noen ord om min start på båtlivet. Har vokst opp på hytte i Ryfylkefjordene og familien har hatt et utall båter, fra 10 til 26 fot, av både tre og plast. Men kun motorbåter. Da jeg selv skulle ha båt falt valget på en 28 fots seilbåt av typen Alo. En vakker 70 talls norskprodusert seilbåt av gamle typen! Er forholdsvis nybegynner når det kommer til seiling, så hvis noen her i Stavanger området har noe å lære bort så si ifra!

 

 

hoestseiltur10.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei LAKA.

 

Har lagt merke til deg her på forumet og tror jeg har funnet deg igjen i Stavanger Seilforening "forum" (Hvis det stemmer at båten din ikke ligger så setralt.. :lol: )

Jeg kan alltids være med deg noen turer på fjorden, men den var jo litt langt borte for en kveldstur dann og vann :rolleyes:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...