Jump to content

Vi på forumet under 25 år.


Seilaren

Recommended Posts

Mye imponerende arbeid som kommer frem, men ikke helt min greie.... :lol:

Liker meg best i 4 knop jeg :wink:

 

 

det er det du sier føre du har opplevd 70-80knop :P

har opplevt 70 knop.......det er som Liseberg...kul en gang om året !

 

håller med Seilaren jag....4-5knop håller det :yesnod::smiley:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

det er det du sier føre du har opplevd 70-80knop :P

Har nå opplevd det. For mange år siden. Dessuten går foreldrene mine sin båt i 42 knop. (nei, nei, nei. Det skulle jeg ikke si her på forumet.. :headbang: )

 

 

det oppleves som noe som er bedre enn sex :P det er helt sinnsykt!!

Akkurat der kan jeg desverre(?) ikke uttale meg... :lol: Men hvis det er bedre og kjøre i 80knop så håper jeg det blir lenge til også.. :wink:

 

håller med Seilaren jag....4-5knop håller det :yesnod::smiley:

:cheers: (Saltvann)

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

JEg får nesten skrive litt jeg også.

 

Hvordan jeg har blitt interresert i båt er ikke godt og vite, jeg antar at det har kommet gradvis. Er født på Sætre, der kommer man ikke utenom å føle på bårlivet.

 

Det starta med at pappa hadde en silver viking 14 fot de første årene av livet mitt, denne byttet vi ut når jeg var 5-6 år til en uttern båt(som også ble kaldt Pølsebua) Disse føste årene av livet digga jeg og gå på bryggene i Sætre og se om det var noen nye båter eller noen gjestebåter og kikke på. jeg viste nesten hvem alle båtene i havna var sine.

 

Jeg startet på seiling 7 år gammel og arvet optimisten til broren min som het rødhette, dette var min første båt

 

Etterhvert var jeg og broren min litt sugne på å kjøre fort og ha med oss folk på sjøen, vi kjøpte da en Bever 350 med 9,9 hester da jeg var 10.

 

Når jeg var 11 ble rødhette optimisten alt for tung(eller var det meg som ble for tung?) Så vi kjøpte en ny optimist av typen winner og den ble døpte wiener

 

Ett par år seinere når jeg var 13 var jeg 175 høy og veide over 65kg og det var på tide med en større jolle og vi kjøpte en gammal haug av en europajolle for å teste hvordan båten var å seile, det var morro så vi kjøpte en regattabåt en halv sessong senere, men det ble aldri mange regattaer. Vi var bare 3 stykker ¨på min alder i seilforeningen så det var liksom ikke så gøy med jolle lenger.

 

Når jeg var 14 solgte vi beveren og kjøpte båten jeg har nå en Hunter Sonata 7 som ble gul og fikk navnet LOL. Senere kvitta vi oss også med europajolla sånn at jeg nå bare har en båt + min fars skjærgårdsjeep og holde på med.

Link to post
Share on other sites

Og nå er du medregnet, takket være meg, i samme kategori som dal-Z og som har livnet til før kl. 1500 :lol: :lol:

 

 

Og du må nok regne med å vente på slagbrødrene dine til etter kl. 1500.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

hmm... jeg er en spesiell 25- jeg :flag:

 

men står opp tidlig for jeg alltid må ha på vekkerklokka, ellers sover jeg til 12+++ og med skolen som begynner i morra så må jeg være litt våken om morningen,har dårlig erfaring med det å sove for lenge dagen før skolen begynner... var oppe 10:15 i dag :diving:

Link to post
Share on other sites

Her inne er det bare dal-Z som har livnet til før kl. 1500 :smiley:

 

Jeg er ingen PC slave, og BP er ikke det første jeg tenker på når jeg står opp (men nesten..)

 

Men jeg meddele at jeg har vært i båthavnen i dag og skrapt bunnstoff.... :diving:

Og jeg var i båten klokken 08.15!! Sto opp halv 8.

 

Og resten av påsken har jeg vært på hytta, og der koster det penger og bruke internett før kl. 17.00 :wink:

Dessuten har jeg vært på mange lange skiturer... :smash:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

men står opp tidlig for jeg alltid må ha på vekkerklokka, ellers sover jeg til 12+++ og med skolen som begynner i morra

 

Litt heldigere, ungdommene her i området da. De kan sove lenge i morgen også, for skolene begynner ikke igjen før på onsdag :wink:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Link to post
Share on other sites

:headbang::headbang::cryin::cryin::cryin::cryin::cryin: Jeg begynner imorgen, det blir ikke noe båtpuss på meg. I tillegg har det kommet snø :cryin::cryin: det kommer jo til å ta uker før jeg kan begynne!!! :headbang::nonod::cryin:

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Jeg har visst fri på fredag også jeg... eller var det skrivedag hjemme..? :rolleyes: Fri uansett :lol:

 

I morgen skal jeg kjøpe inn alt jeg trenger til båten. Og så skal det puttes og skrus inn etter hvert. Burkaen vil jeg ha på noen uker til.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...