Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Tøff sydvest du har!!! :smash: Noen som vet om det fortsatt er mulig å få kjøpt de?

 

Hehe, den er helt ny :lol:

Kjøpt i en butikk jeg vanligvis ikke ferdes i, Hauge på Torget.

Det tøffe med sydvesten er at det står Stavanger på den :cool:

 

 

morsomt å se bilder av medlemmene her inne , som feks seilaren. vi\jeg gjør meg altid opp en mening om hvordan folka her ser ut. stemmer ALDRI med virkligehten.

Jasså :sweat:

Tørr ikke en gang tenke på hvordan du ser ut... :lol::lol:

Men er forsåvidt helt enig :yesnod:

 

Når og hvor er veksling i dag?

Jeg vekslet med Erik halv fem.

Det er fremdeles muligheter til å delta med å gå i konvoi i helgen ut mot kvitsøy. Arnstein er sjef for den etappen.

 

 

Planen er og dra Sørover på fredag. Vinden bestemmer hvor langt det går på fredag, lørdag og søndag.

Jasså. Hvor langt sørover har du tenkt deg da?

Baggen er vel ikke klar for å gå sørover før lørdag/søndag tenker jeg. Hør med Bützfleth.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg vet sannelig ikke. Hadde tenkt å dra inn over til en eller annen plass ungene kunne få boltre seg. Så sant det ikke er blikkstille og jeg kan gå frem og tilbake til Egersund i løpet av helgen. Men blåser det får jeg ikke med resten av familien sør over. Og da må det evnt vente.

 

Men hvis du skal et stykke sør over er det nok best om du tar den med deg, Blue_Dragon. Så er vi ivertfall sikkre på at den kommer seg sør og øst over.

 

Må ta meg en tur innom Hauge på Torvet da. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Ligger for øyeblikket i Helgøysund.

Kan, om nødvendig, ta pinnen sørover et stykke.

Går trolig fra Tananger ca onsdag.

Er ikke online hver dag, da 66,6% av datamaskinene ombord er enten stjålet eller havarert, men send en im med tlf nr, så ringer jeg tilbake.

Link to post
Share on other sites

Da blir det konvoisamling utfor Harestadvika i Byfjorden, Stavanger i morgen ettermiddag kl. 17:30. Jeg lytter på VHF kanal 77. Kallesignal og fartøynavn ser dere i singaturlinja. Vel møtt.

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Da er staffetpinnen på vei videre sør over. Det ble en enkel og grei veksling både på Kvitsøy og på Tananger.

 

Her er noen fine bilder fra turen (av broderen):

 

arnstein.jpg

 

Vi møttes midtfjords mellom Randaberg og Kvitsøy hvor vi så gikk sammlet inn til Kvitsøy. Litt dårlig opp møte. Det ble bare to båter. :sad:

 

kvitsoey1.jpg

 

Flott tur innover. Anbefaler den til de som ikke har vært her ute i "Nordsjøen". :lol:

 

kvitsoey2.jpg

 

Hadde ikke nektet å tatt i mot en av disse rorbuene.

 

gjengen.jpg

 

Her er gjengen som tok seg turen ut. Fra v. Arnstein, meg og fruen, Seilaren og en turist? Vet ikke helt hvem det er...men han ligner fryktelig på broderen. :lol::lol: Nå blir han sikkert glad! :lol::lol:

 

arnstein__btzfleth.jpg

 

Offisiell overlevering! Her tar jeg over. Og skal frakte den til Tananger.

 

Mener Arnstein har et par bilder, bla overleveringen til Fjellbonden.

 

redningsskjoeyten.jpg

 

Eller så ser det ut til at Fjellbonden gjør det fornuftige her og snakker med Redningskjøyta om konvoy sørover, over Jærensrev.

 

 

Ja, da var det gjort for Vestlandet og Rogaland sin del. :sailing:

Lykke til på Sørlandet! :flag:

Link to post
Share on other sites

Ligger fremdeles værvast i Tananger. Eskorteturen i dag tidlig(0500) ble avlyst pga av grov sjø og annet oppdrag.

Satser på å gå til Egersund i morgen.

Regner med at sørlandets båtentusiaster melder seg med im eller får mitt tlf nr av seilaren.

Har litt problemer med pc, men kommer innom iblandt.

Link to post
Share on other sites

Her er noen av mine bilder fra strekkene rundt Nord Jæderen. Dette var kjekt. Spesielt å treffe andre fra forumet. Det var jo nesten som om vi hadde truffet hverandre før, men de fleste av oss var nye for hverandre.

 

grab_bag_fra_erik_dusavik.jpg

Lørdag den 12. juli hentet jeg grab bagen på en nærmere anvist plass i båten til Erik i Dusavik (Stavanger). Beklageligvis fikk jeg ikke hilst på ham da han hadde strøket til fjells. I bakgrunnen skimter vi den gule kajakken han padler til jobb med. En strekning på ca. 2-3 nm hver vei anslår jeg.

 

btzfleth.jpg

Seilaren ble med på turen til Kvitsøy og Tananger. Her fotograferer han Bützfleth i fint driv over Håsteinfjorden mot Kvitsøy. Konvoien hadde satt crusing speed 10 kn. Første samlingspunkt var tverrs av Harestadvika i Byfjorden. Der møtte ingen bortsett fra flaggskipet. Andre punktet var SV av Alsteinfluene i Håsteinfjorden, et delvis åpent havstrekk mellom Tngenes og Kvitsøy.

 

btzfleth_kvitsoey.jpg

Bützfleth i østre innseiling til Kvitsøy.

 

seilaren_og_btzfleth.jpg

Mange kjekke folk og mye å prate om. Her er vi ombord hos Bützfleth (th) for en liten forfriskning etter fortøyning på Kvitsøy. Seilaren den andre, som forøvrig underviser ved Seilskolen i Stavanger nå om sommeren.

 

fjellbonden_tar_i_mot_i_tananger.jpg

Fjellbonden sto feriebrun og klar for å ta fortøyningene i Tananger.

 

btzfleth_overrekker_til_fjellbonden_i_tananger.jpg

Så var det formell overrekking av konvoikommandoen fra Bützfleth til Fjellbonden. Her ombord ble vi sittende en god stund og drikke kaffe og prate om båt og ferieopplevelser. I bakgrunnen skimtes en av de to døtrene som Fjellbonden har med seg på ferieturen.

 

Det lakket og led mot sen kveld og oppbruddets time nærmet seg ubønnhørlig. Klokken 2250 slo jeg STOPP i maskina hjemme i havnen på Randaberg etter en opplevelsesrik julikveld.

Redigert av Arnstein (see edit history)

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Da er pinnen på plass i Mandal.

Hadde en fantastisk seilas hele veien med sjø og vind i hekken og sol hele dagen.

Det var nødvendig etterhvert.

Møtte Frøken Fryd utenfor Hidra der vi hadde en kort og hyggelig båtprat.

Forbausende god plass både på sjøen og i havnene i dag.

Pinnen holdt mellom 6 og 8 kn hele veien unntatt 2 nm utenfor Mandal da sotjagerne måtte få sin obligatoriske rens.

Med en rask visitt innom Songdalsstranda, ble nok distansen ca 60 nm.

Gikk på utsiden av Lindesnes ettersom været var så fint.

Venter fremdeles på avløsning.

Link to post
Share on other sites

Jeg henger litt etter med å legge ut bilder her på forumet... :sweat: Jeg har ikke glemt deg Erik... :wink:

 

Her veksler jeg med Erik som tok sin etappe i Kajakk

bp_konvoien_037.jpg

 

Etter mye prat ønsker jeg Erik god tur....

bp_konvoien_030.jpg

 

Tirsdag denne uken var det konvoi ut til Kvitsøy. Siden min båt går litt for sakte til å ta den turen på en kveld ble jeg invitert ombord til Arnstein. Her sitter kapteinen. (Var litt herlig å bare være passasjer for en dag.. :lol: )

bp_konvoien_025.jpg

 

Bützfleth var glad i å ligge i hekkbølgen til Arnstein :yesnod:

bp_konvoien_038.jpg

 

Arnstein og Bützfleth veksler i vakre omgivelser.

bp_konvoien_040.jpg

 

På Kvitsøy fikk vi servert pølser og pepsi av Bützfleth og fruen. Passet fint, for en svær måke stakk av med matpakken min... :headbang:

 

Litt av et monster som forsøkte å dytte meg og Arnstein ut fra Kvitsøy... :lol:

bp_konvoien_045.jpg

 

Kvitsøy er en veldig vakker plass som alle bør besøke en gang!

bp_konvoien_050.jpg

 

Til slutt ble det veksling mellom Bützfleth og Fjellbonden i Tananger. (Da hadde jeg ikke kamera)

Vi ble invitert ombord til Fjellbonden og fikk Gjendekjeks. De som drikker sterke drikker fikk også kaffe...

 

 

Synes vi i Rogaland skal være fornøyd med konvoien. Den ble ikke helt som planlagt, men vellykket like vel.

Tusen takk til Fjellbonden som fylgte med i tråden og tok med seg baggen sørover. Hans nummer er levert videre til dem som er koordinatorer for sørlandet. Så jeg regner med de vil kontakte deg bonde...

 

God tur videre med baggen!

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Godt å høre at baggen er kommet til Mandal

Jeg kan desverre ikke overta den nå da jeg nå ligger på Lyngør sammen med Verrie

Mina gikk nedover til Grimstad i dag

Så vist Fjellbonden vil dra den videre er det greit for meg

Er ikke nede i mitt område før neste søndag

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Aha.! Så det var dere vi møtte rett på utsiden av Lyngør for noen dager siden. Jeg synes jeg dro kjensel på Verrie, men tenkte ikke over Marex'en, annet enn at dere så ut til å være i følge. Vi kom fra Risør på vei sydover, og dere hadde så vidt komme ut fra Lyngør. :smiley:

Vi ligger for øyeblikket i Lillesand, og skal nok litt inn i Blindleia om en dag eller to, hvis været bedrer seg. Etter det snur vi nesen nordover igjen. Hadde vært moro å møtt konvoien ett sted nedi her. Kan også ta med bagen nordover et stykke herfra, hvis noen bringer den opp hit. Mulighetene er mange..... :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ser at Baggen er kommet til Arendal ligger for øyeblikket i Tromøysundet i Arendal iflg Trackeren

Vi så ikke noe til Fjellbonden underveis nedover og vi ligger på Malholmene utenfor Grimstad

sammen med Verrie ,Ulven og Quantum som vi tilfeldig traff her ,de kom innom og vi hadde en hyggelig prat om båt og vær som ser ut til å bli bra de neste dagene

Så da må jeg jo bare si lykke til med stafettpinnen oppover kysten :seeya:

:sailing:

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Lørdag ettermiddag forlot pinnen Mandal med kurs for Blindleia. Den overnattet i Nilen, for deretter å fortsette ferden til Arendal på søndag.

Lørdag var det tidvis litt regn og en god del gammel sjø, mens søndag ble en dag som vi gjerne tar flere av.

 

Pinnen ble utpå dagen overlevert til Hallaron i Havsøysund sør på Hisøy utenfor Arendal.

Dette ble en meget rask overlevering, da sundet var stengt og bevoktet pga offshore racet.

Takk til vaktene som lot oss passere for avlevering av pinnen.

Link to post
Share on other sites

Som Fjellbonden skriver ble det en meget rask overlevering i Arendal. Havsøysund var holdt stenkt da det skulle være mulig for ambulanse å ta imot pasienter i tilfelle probler under båtracet. Etter å ha fått overlvert pinnen på bryggekanten, måtte han fjerne seg umiddelbart.

 

img_1038_custom.jpg

 

Fjellbonden i forsiktig driv inn mot brygga

 

 

img_1055_custom_2.jpg

Som sikkert mange har fått med seg, gjorde denne båten noen dristige manøvrer og fikk manuvrert seg til førstepremie..

 

 

Pinnen ligger nå klar for tur videre nordøstover, men jeg har en økende lekkasje i propellakselen, og er litt usikker på om båten må på land for rep. Håper jeg skal klare meg ut sesongen, men er ikke sikker på dette. I verste fall får jeg jolle den til Risør. Men om det ligger andre BP medlemmer i Arendal som er på vei Østover er de meget velkomne til å ta med pinnen. Jeg skal uansett få den videre, emndet er litt usikkert når jeg kan få det til akkurat nå..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal vel snart i gang her, og jeg ligger i Risør under festivalen hele helgen. Finner meg i indre havnebasseng om noen får tatt strekket inn til Risør i løpet av uken. Hadde jo vært greit å få tatt den videre uten å måtte ta turen ned en gang til, men må man så må man :)

 

Trivelig tur den bagen har hatt, tror jeg. :sailing:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Jeg reiser nedover mot Helgeroa i ettermiddag. Videre til Kragerøskjærgården/Portør i morgen. Regner med å være i Nevlunghavn på torsdag eller fredag. Mest sannsynlig fredag. Hadde jo vært ypperlig å få den med seg derfra da :yesnod:

 

Er neppe på nett ombord, men ring meg på 97 06 04 50 om det skjer noe.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Løfter denne tråden. Prøver nok en gang å se om det kan finnes noen som kunne tenke seg å ta stafettpinnen videre. Min etappe slutter egentlig i Risør, men jeg har sagt meg villig til å ta den Til Kragerø dersom det er noen som kunne tenke seg å ta den videre derfra. Jeg har i en annen tråd prøvd å finne neste deltager flere ganger, utenhell. Ville vært for kjipt om jeg hive den i bilen og kjøre den innover til Oslo :nonod: :nonod:

 

ALTSÅ: ER DET NOEN PÅ STREKNINGEN ARENDAL-KRAGERØ SOM KUNNE TENKE SEG Å TA PINNEN VIDERE NORDØSTOVER ?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Hva skjer her da , syntes det er litt stille om detta jeg . Blir det mye styr i byene ang "pinnen" , tenkte å få lokal avisa og evt VF 24 til å stille opp i Horten å møte oss .Men da hadde det vært greit med en ca dato , som "pinnen" er Åsgårdstrand . Mener jeg skulle hente den der , var vel Horten til Holmestrand men har vel blitt bytta ? Så hva skjer , snakker om bil til Oslo med den .Det regner jeg med at dere slipper , må da være noen til å overta fra Kragerø og oppover ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...