Strekkfisken Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Skrudde av og på flere ganger mens jeg testet. Plutselig var den ok. Men av og på, så var det galt igjen. Har også oppdaget at lyden i telefonrøret er ok, mens lyden fra høytaler og lyden fra ekstern høytaler begge er hakkete... Hm. Kjenner som sagt ikke Sailor sine enheter, men dette høres jo ut som om det kan være audioforsterkeren. Aner ikke om det er lett å fikse, men jeg har forstått det slik at dette er gode apparater som det kan lønne seg og reparere, og de er vel designet i en tid før bruk og kast kom på moten, så de burde vel være ganske servicevennlige? Denne får man jo fortsatt deler til i noen år ennå. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 13.Mai.2012 Dette apparatet er slikt at du kan ikke regulere lyden i håndsettet. Det står på et fast nivå. Og er den lyden OK, så er det ikke mange steder det kan være feil. Signalet til håndsettet er tatt ut før sluttrinnet. Min gjetning? Rengjør potmeteret til lyden. Skru av frontpanelet og drukn potmeteret i CRC 2-26 e.l. Er det et lukket pot må du kjøpe et nytt. Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 29.November.2012 Link til dette innlegget Svart 29.November.2012 Kansje dumt spørsmål men, er det det samme hvem av kablene du bruker på høytaleren. Til å koble til på rt 2048 på pin 1og 6 ? Sitér dette innlegget Link to post
EiSvIn Svart 4.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2012 Hei. Har en 144 stående i båten, men vi har ganske mye lyd i styrhuset så den er ikke alltid like lett å høre. Men 144'n har jo utgang til ekstern høytaller så det burde være mulighet for litt mer hørbarhet. Men er det noen som vet om Sailor produserte noen høytale som matchet den grønne kassa? Jeg har ikke klart å finne noe, men det hadde jo vært moro å få "riktig" høytaler. Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Jeg har en 2048 som jeg har gitt opp å få til hvis noen trenger deler eller har lyst å prøve å skru,. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Christel III Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 Mulig jeg kaster stein i glasshus her nå... midt i Sailor-menigheten. Vi har to VHF'er på bro: En Icom IC-M601 og en Sailor RT5022. Begge har identiske antenner, og antennene er plassert nøyaktig like høyt på styrehustaket hhv. styrbord og babord side. Radioen fra Icom går Sailor apparatet en høy gang når det gjelder mottak av svake signaler. Det virker som det er allt for store trinn på squelch nivået, virker det som. Enten er det konstant sus, eller så er det total stillhet. Hvis jeg skal bli religiøs, og valget står mellom Icom-vennene, eller Sailors-vitner, så blir det nok Icom på meg Halleluja Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Roger jo Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 (redigert) Hei. Men er det noen som vet om Sailor produserte noen høytale som matchet den grønne kassa? Jeg har ikke klart å finne noe, men det hadde jo vært moro å få "riktig" høytaler. Hvis noen vet så er det her, http://www.peel.dk/SP/index.html link til mail på siden. Eller ta med Sailoren til en fargehandler så skanner han og lager rett farge, for å male en annen høytaler. Mulig jeg kaster stein i glasshus her nå... midt i Sailor-menigheten. Radioen fra Icom går Sailor apparatet en høy gang når det gjelder mottak av svake signaler. Det virker som det er allt for store trinn på squelch nivået, virker det som. Enten er det konstant sus, eller så er det total stillhet. Hvis jeg skal bli religiøs, og valget står mellom Icom-vennene, eller Sailors-vitner, så blir det nok Icom på meg Halleluja Er ikke RT5022 for ung??? Er det samme ulydene etter at du har kryssbytta antenneledningene?? Redigert 5.Desember.2012 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Fru Jacobsen Svart 5.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2012 (redigert) Rt 5022 er en knallbra radio så da bør du få sjekket det opp før du joiner Icoms venner :-) Nei Roger-jo, 5022 er kallbra, blir brukt over hele verden av "alle". Men den har gått ut og neste generasjon begynner å bli litt mer utvannet Redigert 5.Desember.2012 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Xlnt Svart 6.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2012 Hei Jeg har et slikt i båten som ikke har L1 og L2, mener å huske det het RT5022. Er det en enkel og rimelig måte å få til det på? Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
EiSvIn Svart 8.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2012 Er det forøvrig noen som har en 144 deleradio liggende? Den svarte ringen på den ene bryteren har knukket. Ikke noe stort problem, men det hadde jo vært kjekt å fått reparert det. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 9.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2012 Jada, jeg har flere på lager. Sikkert også en deleradio. Sitér dette innlegget Link to post
Oslo1 Svart 3.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2013 Har fullt fungerende R109 med peileantenne og en dings til jeg ikke vet hva er, en Transfomerbox Type FB 175. Bilder av alt sammen under her. Lurer på om jeg skal utvide sortimentet med en matchende VHF, bytte dette i noe jeg kansje har mere bruk for på de syv hav eller rett og slett via denne tråden finne ut at dette utstyret kan brukes til mere en å lytte på NRK etc. Jeg er feks veldig interessert i PSKmail ol. Jeg selv trenger praktiske ting for båten og kan leve uten nostalgi, selv om jeg inrømmer at antenna på taket er det tøffeste jeg vet om. Trenger litt veiledning i forhold til hva mere en å lytte til radio dette kan brukes til gitt at man skal utenlands og bli der... Sitér dette innlegget Link to post
Oslo1 Svart 3.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2013 Skal vi se... Så var det bildene da... Kan være interessert i å bytte dette med noe spennende:-) Bildefunsjonen her var relativt stusselig, tungvint og unødig mye armer og bein. Kan ikke huske sist jeg "slet" med å laste inn bilder siden slutten av forrige århundre Sitér dette innlegget Link to post
Frank Smith Svart 24.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2013 Jeg har fått en henvendelse med spørsmål om hvordan man programmerer inn kanaler i P1-P5 på Sailor RT144-serien (144 /B /C). Kjempe Tusen takk for god manual på dette . Nå mangler jeg bare bare lisen, sertifikat, og noen messing skruer. Hadde bare skruer så jeg fikk inn L2 og L3. Tips om hvor jeg kan få tak i det? Sitér dette innlegget Link to post
sleipnern Svart 2.November.2013 Link til dette innlegget Svart 2.November.2013 Heisann, har skaffet meg gammel Sailor rt143 som jeg tenkte å koble opp. Ser at kontakten for antennekabel er borte og det står igjen 2 hvite, tynne skjermledninger. Noen som vet hvordan jeg kobler disse på antennekabelen til antenna? Prøvde å koble til med 12V batteri og fikk liv i den, kan jeg dermed bruke 12V eller bruke 24V som det er avmerket på kontakten? Sitér dette innlegget Link to post
Logitrust Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 (redigert) Hei, melder meg inn i klubben med denne nyrestaurerte godbiten: Jeg mangler dog 2 orginale skrurer på frontdeksel som pt. er erstattet med mutter Har i tillegg programert L1, L2 og L3 etter anvisning i denne tråden. Er på utikkik etter flere tilsvarende radioer (144C) til total restaureing hvis noen skal selge, gi en lyd :-) ( logitrust@outlook.com ) Stor interesse av R109 da denne mangler i samlingen..... Redigert 3.Juni.2014 av Logitrust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 Vi ligger nå med båten i gjestehavnen i Hankøsundet. Da jeg hørte på værmeldingen fra Tjøme Radio i eftermiddag og den kom klart inn fra flere sendere, tenkte jeg at jeg skulle teste egen VHF. Så jeg kalte opp Tjøme på kanal 01 som vel er i nærheten av Risør. Tjøme svarte umiddelbart og ga meg rapporten: "Sterk og klar!" Hva slags VHF jeg har? Jo, selvfølgelig en Sailor modell RT2048 med antennen kun 3 me3ter over sjøen. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 Skal vi se... Så var det bildene da... Kan være interessert i å bytte dette med noe spennende:-) Jeg trenger en 109, men ikke peileantennen. Du får en 144 i bytte? Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 3.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2014 Har ikke og kommer aldri til å ha en slik snakkerimaskin men dette klippet bør fremkalle varme minner blant entusiastene her: (Fiskeribølgen med Rolf Just Nilsen) Har forøvrig en liten Asialaget radio/mottager kjøpt på Europris som subber inn alt fra korteste korbølge til lengste langbølge og den tar in Kina og what not. Ikke det jeg forstår mye av det som kommer inn. Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Logitrust Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 SAILOR VHF RT2047 & H2054 selges: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?editAd=true&finnkode=52287523 Sitér dette innlegget Link to post
liberty Svart 6.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2014 Jeg har et håndsett til Shipmate RS 8300 som jeg gir bort hvis noen trenger og en Communications Receiver HF-150 som jeg ikke har brukt for Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Jeg vil gjerne ha håndsettet. Sønnen min har en slik. Sender deg en IM. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjetil Dahl Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Jeg trenger monteringsbrakett til en RT 2047 som skal tilbake i båt. Kan noen hjelpe meg? Jeg treffes på 92012291 eller kjetil@bluefield.no. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Oslo Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 18.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2014 HF-150 hadde vært gæy å leke seg litt med, om den ikek er bort kunne jeg godt tenke meg den. Du får en IM fra meg Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Svaap Svart 22.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2014 Hei, Noen som trenger en slik? Eller en slik: /Ole Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.