Seilaren Svart 24.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Juni.2008 Og i morgen er det påmeldingsfrist, sånn i utgangspungtet. Så se og meld dere på! God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Erik Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Jeg har ikke greid å overtale resten av familien til å bli med til Stjerarøyene i Helga, så jeg må desverre melde at jeg ikke kommer Ønsker dere alle ett vellykket arangement, nå ser det jo lysere ut med været også (alt tatt i betrakning) Erik. Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Seilaren Svart 25.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Dårlig med påmeldinger i innboksen Skjerp dere lappinge sløkkaser... God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Nefertiti Svart 25.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2008 Sånn. Nå er jeg påmeldt. Værmeldingen er jo nå plutselig blitt OK. Kanskje ikke helt sommertemperatur, men dog... Satser på å seile fra Dusavika fredag sånn i 15-16 tida. Kanskje før om været maxer. (Gitt at jeg slipper unna jobb og sånnt...) Fortsatt "høy" etter klasseseier i helgen og i dag... Link to post
skippy Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Hallo alle sammen. Kom dere frem til noe aldersgruppe??? Har ikke vært innpå på 1 års tid så har dotte litt av lasse. Espen, heter mor di Norunn???? Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Seileren , sitter vel kansje med litt info ang alder på de som er påmeldt da. http://www.trawler.no Link to post
Bützfleth Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Vet ikke vi klarer det. Har bare en motor. Den andre vil ikke starte etter at startmotor ble byttet idag. Byttet dieselfiltere også "just in case" uten at det hjalp noe. Den nye startmotoren går men maskinen fyrer ikke opp. Har luftet til den store gullmedaljen også. Håper jeg får tak i noen som er bedre enn meg i morgen til å ta en titt. Ellers så henger turen i en tynn tråd for oss dessverre. Link to post
Bützfleth Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Alderen i vår båt går fra 4 til 40. Link to post
skippy Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Hallo. Ja, me e og i 40 årå. Mulig me tar turen opp øve på lørdags måren. Kankje me snakkes. Ska se om eg finne vimpelen i kjelleren Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Lilla jentå mi på 5 hadde ikke tid til og være med så da blir det bare meg på 38 som dukke opp i morgen http://www.trawler.no Link to post
bjorngb Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Seilaren - når regner du med å være på Helgøysund i morgen? Jeg håper at vi er der oppe før 18... Link to post
Seilaren Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 (redigert) Hei alle sammen. Jeg ligger i Rossøysund nå sammen med sleipner93. Det ligger også en motorseiler fra Bergen med BP vimpel her. Kan det være Janb? Skal bort og hilse snart. Tror det kommer folk i alle aldersgrupper på treffet i morgen, utenom pensjonister så vidt jeg vet. Kommer til å bli kanon Jeg og sleipner går sammen til Helgøysund i morgen, og plukker med oss en optimistjolle som ligger klar og venter på Langøy. Hvordan blir det med deg Bützfleth kommer du? Du kan ta hurtigbåten. Jeg har presenning du kan sove under Redigert 26.Juni.2008 av Seilaren (see edit history) God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Bützfleth Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Varhaug har hentet diesel pumpen og den vil ikke bli ferdig før dagen er omme. Så etter en lang rådslagning kom vi frem til at vi drar på en motor. Taper 1 knop, men det blir litt værre å styre. Trenger sikkert litt hjelp til fortøyning når vi kommer frem rundt 6-7 i kveld. Link to post
Nefertiti Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Jeg ligger endel etter skjemaet....som vanlig, men prøver å komme meg avgårde før det blir mørkt... Link to post
SveinHa Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Et lite skjær i sjøen her... Kona har fått et akutt tannproblem og sliter med å få hjelp. Tar fremdeles sikte på trefftur men kan ikke si noe om når Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Link to post
Seilaren Svart 27.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Nå er vi fire båter på Helgøysund allerede. 2 som ikke var påmeldt på forhånd, så da blir vi 9 båter God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Heisan. Som vanlig går ikke ting som planlagt, jobbproblemer i dag .Så kommer ikke avgårde i kveld men satser på at jeg kommer meg avgårde imorgen tidlig(Tidlig ) . http://www.trawler.no Link to post
Nefertiti Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 Nefertiti er na nord om Finnoy. 6.5 knop sloer, og ca 3 nautiske til Helgoysund. Link to post
Seilaren Svart 28.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2008 Morgenstemning i havnen her på treffet. Merker vi ligger i en havn med mer aktivitet om kvelden/natten enn om morgenen. Vi er 7 båter her nå, og venter 2 til i dag. Og hvis andre er i Ryfylket så er det bare å komme innom, havnen er ikke full. vi har samlet alle treffbåtene på bryggen mot Helgøysundbroen. Det er strålende sol og nesten vindstille. Dette blir en flott dag God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
bjorngb Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Takk for samværet - jeg er sikker på at vi får et nytt treff til neste år - dato og sted er vel allerede satt ;-) Link to post
SRA Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Ser at redningsskøyta hadde fått med seg at dere var der. RS Ryfylke Link to post
sjøkrabbe 32 Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Heisan. Takker for samværet i helgen jeg også, fikk bare med halve treffet men det ga mersmak det, så snakkes til neste år Regner med at det vil bli lagt ut en del bilder her etter hvert.Var ikke dekning på ice internett i havnen og Helgøysunds eget var nede så det er vel derfor det ikke har blitt oppdatert etter hvert. PS. Håper blildene av de stolte vinnerne av flotte premier blir lagt ut. http://www.trawler.no Link to post
Sleipner93 Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 Takk for et kjempehyggelig treff folkens og jeg gleder meg allerede til neste år! Seilaren og Janb har vel endel bilder fra treffet som blir lagt ut etterhvert Link to post
Bützfleth Svart 29.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2008 (redigert) Ja, takk for en kjempe fin helg! Dette ga mer smak. Regner med at flere kommer til neste år. Kan vel kanskje skryte av at laget mitt vi var blant topp 3 i samtlige konkurranser!!! Takk for innsattsen, Seilaren-aktivitetsleder og Ryfyketreffetpresident! Og Sleipner-assistenten og Ryfylketreffetvisepresident. Lurer forresten på hvordan det går med Seilaren. Det var ikke rare farten han hadde hjem over med 2 slep. Redigert 29.Juni.2008 av Bützfleth (see edit history) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn