Jump to content

Stygge båter


Avmønstret2

Recommended Posts

For å rette opp misforståelser som dette.

 

Har ingenting med at jeg ikke tåler kritikk av mine innlegg/argumenter, tvert imot. Men som en påpekte lenger opp i tråden: BP er ikke som andre diskusjonsfora, og jeg har ikke behov for å være en del av dette fora lenger.

 

P

Link to post
Share on other sites

For å rette opp misforståelser som dette.

 

Har ingenting med at jeg ikke tåler kritikk av mine innlegg/argumenter, tvert imot. Men som en påpekte lenger opp i tråden: BP er ikke som andre diskusjonsfora, og jeg har ikke behov for å være en del av dette fora lenger.

 

P

 

jeg syns du skal være en del av dette forumet jeg, dette er for båt folk og det er du jo. Det du må tenke over er at dette er et forum for alle, tenk om noen hadde /har denne båten. de ville ikke hatt så mye høy i hatten da.

 

for all del , bli Plenen. bare tenk før du poster

 

Superflex :cheers:

Link to post
Share on other sites

Men som en påpekte lenger opp i tråden: BP er ikke som andre diskusjonsfora, og jeg har ikke behov for å være en del av dette fora lenger.

Og det er det fine med BP. Vi er også et samlingspunkt for båt og sjø elskende personer. Ta en titt på alt som skjer utenfor forumet og hvor medlemmene treffes til forskjellige anledninger. Forumet er bare en del av båtlivet og baatplassen er limet som holder oss samlet. Du har jo deltatt en lang stund og jeg synes du skal revurdere din oppfatning av forumet og komme deg inn i rekken igjen. :cheers:.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det er synd att ikke all forstår hva slagbenk er , da blir slagene noe bortkastet og utten noen slag her og der så har ikke baatplassen hvert de den er men kunn en liten klikk av spessielt intreserte.

 

Att slagene treffer er det ingen tvil om , jeg klarte bare på noen få innlegg å finne ut omtrent hvor mange av bp s medlemmer som var lønnet fra de fosskjellige offenlige direktoratene.

 

Baatplasen kan være svert nyttig og i forkant av nyhetene, fx mine mange innleg om Sjøfarsdirektorates udugelihet så kom først bekreftelsene på nyhetene i tv 2 i kveld .

Link to post
Share on other sites

Baatplasen kan være svert nyttig og i forkant av nyhetene, fx mine mange innleg om Sjøfarsdirektorates udugelihet så kom først bekreftelsene på nyhetene i tv 2 i kveld .

Hvilke nyheter referer du til ? Kan du finne noe om dette på webben ?

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg skal snart skrive noe her, men må bare tenke meg om først...

 

 

:lol:

 

 

Tilbake til saken:

Jeg er enig at den With'en, som jeg ikke forstår kan være en With, er utenfor min ønskeliste mtp utseendet. Jeg har sett den (båttypen) tidligere annonsert, og lagt merke til det jeg personlig vil kalle stilforvirring eller stilforsøpling... Men som tidligere nevnt ser den veldig praktisk ut med stor luke, godt med lys, dobbeltseng osv.

 

Andre båter jeg ikke har spesiell sterk dragning mot utseendet er Shetlandsbåtene, Silver Viking (de gamle i alle fall) Albin 25, Comet (26?) med flere.

 

Jeg synes ikke Nidelven (24) er mer enn knapt midt på treet heller, men liker bedre inneplassen i den enn en Joda 24 tur (som jeg synes er finere eksteriørmessig).

 

Derimot setter jeg gjerne pris på en Riva, en klassisk seilbåt, eller en Fleming eller annen trawler. Egentlig er det veldig mange båter jeg liker: Veldig mange som er "velbalansert" på sitt vis...

 

Når det er sagt er jeg takknemlig for min Nidelv 24, og koser meg i den. Tross alt er jeg på sjøen for å kose meg med sjøen, med familien, med venner og folk jeg treffer underveis.

 

Ellers er jeg forundret over at jeg liker mange av båtene fra 70 og 80-tallet, mens bilene synes jeg som regel er stygge...

Redigert av psolse02 (see edit history)

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
Share on other sites

Hvilke nyheter referer du til ? Kan du finne noe om dette på webben ?

 

Nei , poenget var att Sjøfarsdirektoratet trenger ett helt døgn for å reagere på en alvorlig forurensnings forbrytelse mens her på bp blir en korsfestet før blekket er tørt pga bagateller.

 

Etter å ha sett på dama så kan nå kanske kosfe ......

Redigert av fiskebat (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det å rakke ned på andre personer eller deres eiendeler vitner om liten selvtillit og selvinnsikt hos de som gjør det etter mitt syn.... går en i tillegg utelukkende på utseende så vitner det om særdeles dårig selvtillit og selvinnsikt etter mitt syn.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Når jeg leser første innlegg tror jeg jeg vet hva som har skjedd, en er inne og leter etter ny båt...ser utrolig mange båter som er overpriset (og ja ifra mitt subjektive syn og stygge) Har selv solgt gamle båten(som mange mener er stygg!) og er på jakt etter ny båt. Og må si at når folk forlanger det samme for en båt som har vært på bunn, med gammel motor som folk forlanger for samme båt med ny motor f.eks... ja så blir en litt frustrert(ihvertfall om en prøver og få til en fornuftig pris...)

 

Plenen lager så en en tråd på sin frustrasjon, ala tråder som ligger på baatplassen fra før av.....

 

En starter og kritisere i stor stil (er veldig lett og henge seg på mobben vet dere) og vips er Plenen borte fra båtplassen..for godt?

 

 

Er det riktig måte og håndtere konflikten? Plenen har sikkert bidratt med mye bra her inne og eller? Dere har på en måte presset han i et hjørne så det holder...

Link to post
Share on other sites

Jeg synes i grunnen at det bare er en som er ufin i denne tråden, men han er nå alltid ute etter å lage bråk. Så at han kommer diltende lenge etter at plenen har sagt takk for seg og medeler oss sitt syn er ikke uventet.

 

Men du har et poeng LTKH. Det er veldig lett å henge seg på og kritikken kan oppleves veldig sterk når den kommer fra mange. Og nei, dette er ikke rette måten å løse konflikter på, men jeg oppdaget liksom ikke at vi hadde en konflikt - trodde mer vi hadde en diskusjon.

Jeg opplevde heller ikke at han ble presset opp i et hjørne slik at å trekke seg var eneste løsningen, synes det var leit at han gjordet det og håper å se ham igjen her i dag.

Link to post
Share on other sites

vet ikke hvordan man kan bli frustrert av annonser , men plenen skrev jo at han forsvant nå , hadde ingenting med kritikken han fikk å gjøre. men det var bp som sted som gjorde at han plutselig fikk avsmak ,og flagget ut.

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Grunnstøting er ikke bra ,men å kjøre over plenen er værre enten det gjøres med båt eller med kjæften.

Hvem som bør være mest fornærmet , båteier , plenen , eller mobberne får bli en vurderingsak , ut i fra intresse og antallet lesere så har nok plenen mange suportere på BP.

Link to post
Share on other sites

...eller mobberne...

Dersom det er vi som hadde motargument mot plenens tråd som er mobbere så er lista for benevnelsen mobb satt svært så lavt. Jeg mener dette var en saklig meningsutveksling. Etter litt gjødsling, luking av ugress og et skikkelig regnskyll håper jeg plenen er i topp stand igjen og kan fortsette med sine innspill og erfaringer på BP. :yesnod:

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...