vikers Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 ... som jeg har sagt før, naboen har noen fryktelige briller. Jeg sier det selvfølgelig ikke til henne Naboen min har faktisk ikke briller! Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
Teerex Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 det var nok en metafor Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Whistler Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Det er ikke lenge siden et kalesjefirma/båtformidler ble hengt ut her for rettskriving, tilbud av tjenester. Ja, stort sett alt de hadde å by på ble radbrukket. Etter det jeg kan se i enhetsregisteret er dette så godt som et enkeltmannsforetak. Det var ikke mange som tok til motmæle mot et regelrett slakt i den tråden. I denne tråden har vi en person som utrykker at han synes en bestemt båt/båttype er stygg, og får så hatten passer. Det burde gå an å uttale seg om smak uten at en blir beskyldt for å være alt fra å ha lite selvinnsikt til nærmest psykopat. Kanskje denne tråden kan gi noen og enhver noen tips om hvordan man skal utrykke seg om smaken sin uten at det blir direkte smakløst. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
vikers Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Fortsto jo det, men kan ikke se at det skulle gjøre ting bedre? Plenen tok jo ikke kontakt med selger av båten for å fortelle hvor stygg han synes den er - han sa det her. Samme med metaforen til alma...hun sier det ikke til naboen, men det kan sies her. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
alma Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 men plenen dreit ut denne uskyldige båten så godt han kunne for muligens 15465 medlemmer og evt gjester. Det handler vel litt om vanlig folkeskikk. Regner med at eieren av denne båten som alle andre vil få mest mulig for båten sin! Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Nei det er ikke pent å henge ut andres båter på BP og si at de er stygge , da er det bedre å prøve å forklare dem det på en litt forsiktig måte , eller sende dem en liten oppmuntring om noen har blitt fornermet så blir det sikkert bra når de får gaven : 1 dusin av disse blir lagt ut på salg her i BP i kveld så de kan sendes til deres venner og bekjente. Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Fatter ikke hvorfor så mange reagerer på at plenen får så hatten passer etter å ha slaktet en båtannonse han fant på finn.no, som sikkert fungerer utmerket for det den er laget for. Man må da få kunne si ifra når folk blander seg opp i noe de absolutt ikke har noe med på en slik negativ måte. Sitér dette innlegget Link to post
plimsoll Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Her er en lik tråd på et annet båtforum. http://www.skipsfarts-forum.net/read.php?TID=4162 Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 må innrømme at jeg ler meg skakk over denne, men tror ingen blir fornærma over det Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Seilaren Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Man må da få kunne si ifra når folk blander seg opp i noe de absolutt ikke har noe med på en slik negativ måte. Så send en IM da, istede for å ødelgge tråden. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
alma Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 (redigert) Så send en IM da, istede for å ødelgge tråden. Ødelegger gjerne denne tråden. Mer en gjerne, ser ikke ut til at jeg har klart det enda. Redigert 4.Mai.2008 av alma (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Man må da få kunne si ifra når folk blander seg opp i noe de absolutt ikke har noe med på en slik negativ måte. Jeg sikter spesifikt til denne tråden. Ikke veldig mange av innleggene der som går i den retningen du beskriver. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
alma Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Skjønner jeg deg rett (har ikke lest hele tråden) reagerer du på uthenging av folk som staver feil? Hvis DU plages av dette regner jeg med DU har sagt i fra!!! Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Nei. Jeg reagerer ikke på det. Et "firma" burde bruke stavekontroll, eller sette det bort til noen med kompetanse. Jeg reagerer på at så lenge det er flere som fremsetter kritikk, så er det åpenbart greit, men om en enkelt utrykker sin smak, så er det ikke greit. Forøvrig trenger du ikke rope til meg. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
havørn Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Hjelpe og trøste......... Nå husker jeg hvorfor det er lenge siden jeg har vært inne på baatplassen. no Sitér dette innlegget Link to post
Ludde30 Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Jeg er helt på linje med Whistler. På dette forumet henvises det i hytt og pine til annonser på finn, og særlig i tråden "Årets merkeligste båt" omtales vel ikke alle i like positivt ordelag. Etikken Plenen tydeligvis mangler er det således fryktelig mange andre som mangler også. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
alma Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Forøvrig trenger du ikke rope til meg. Beklager ropinga. Ble bare litt ivrig. Var på båtmessa i arendal igår. På en stor fin båt med flybridge, hang det en lapp hvor det sto "barn er kun tillatt sammen med voksene" jaja tenkte jeg. Har egentlig ingenting jeg skulle ha sagt når det gjelder stavefeil. Folk får ha hver sin smak. Plenen må også få mene hva han vil, men sier han det høyt må han tåle å høre at andre er uenige. I dette tilfellet var det fler en meg som var uenige med han, Det var jo en ren tilfeldighet. Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Man må da få kunne si ifra når folk blander seg opp i noe de absolutt ikke har noe med på en slik negativ måte. Det er klart att alle bør få kunne ha sin egen baatplass , bestandig vanskelig å dele med andre. Å att enkelte skriver på baatblasen, det er hel klart ikke alle som bør gjøre , uff for en negativ innblandig med skrivefeil. Nei det er nok best å dele opp baatplassene slik att man ikke er uheldig å bruker andres plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 "Plenen" ble fortalt på en skånsom måte at han var ute på dypt vann med den overskriften. En kan velge overskrifter i mange forskjellige avarter. Noen klinger positivt, andre negativt. Fikk ikke følelsen av at han oppfattet hensikten som var godt ment fra min side. Han valgte å tolke motinnleggene negativt og tok sin egen beslutning om å trekke seg ut. Kan forstå at han følte motgang, dersom det var tilfelle, men har problemer med å se at positiv omtale over BP ble stående igjen som en årsak til at han trakk seg. Jeg ønsker han uansett velkommen tilbake, om en i ny drakt. 03.05.08 22:52 Innlegg #53 av jawik. Blir det ikke en stor forskjell å starte med overskriften "Stygge båter" samt legge ut bilde fra Finn.no av ett - ett - objekt. Med "tanke " på å rakke ned på denne båten. For det var vell det som var hensikten med overskriften... Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
elvira II Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 All PR er god PR, tipper selger er glad for all publisitet Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Blir det ikke en stor forskjell å starte med overskriften "Stygge båter" samt legge ut bilde fra Finn.no av ett - ett - objekt. Med "tanke " på å rakke ned på denne båten. For det var vell det som var hensikten med overskriften... Det var vell "Avmøstret 2" som startet tråpden med å henge ut denne xxx båten men da han så hvor seilasen bar mønstret han klokelig av og ga pinnen videre til plenen. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 Det var vell "Avmøstret 2" som startet tråpden med å henge ut denne xxx båten men da han så hvor seilasen bar mønstret han klokelig av og ga pinnen videre til plenen. det er vel plenen som er Avmønstret2 ? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
fiskebat Svart 4.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2008 det er vel plenen som er Avmønstret2 ? HM , ja det hvirka som han møstra av ja , men hva står 2 tallet for ? Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 Skipsraadet har mottatt klage på denne tråden og satte den midlertidig usynlig i påvente av SRs behandling. Skipsraadet kan ikke se at tråden bryter våre regler og har derfor besluttet at den kan åpnes igjen. På vegne av Skipsraadet rem. (formann) Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Ingar Svart 5.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2008 HM , ja det hvirka som han møstra av ja , men hva står 2 tallet for ? Det er et løpenummer, økes med 1 for hver som mønstrer av. (Ikke automatisk, avmønstring må gjøres manuelt av oss) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.