Jump to content

Vil bare takke 2 hekksjøgeneraler!


Ulv I

Recommended Posts

Hvor er det egentlig dere finner disse forferdelige hekkbølgene?

 

Det hender, heldigvis ikke hver sommer, at noen på død og liv må passere på 10m avstand selv om fjorden er 1nm bred på stedet! :thumbsdown:

Værst var det med saktegående velholdt mahogny trebåt som tiltrakk seg oppmerksomhet. Enkelte skulle også se oppi når vi var underveis. :lipseal:

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Link to post
Share on other sites

Har opplevd dette jeg og, kom kjørende i rundt 60 + knop. og passerte en stor hekkbølle med god avstand, olje pumpen til motoren røk, motoren skjærte seg.

Når du kjører i 60 knop i trafikert farvann og overraskes av bølger vet jeg ikke helt m jeg synes så veldig synd på deg...

Link to post
Share on other sites

Når du kjører i 60 knop i trafikert farvann og overraskes av bølger vet jeg ikke helt m jeg synes så veldig synd på deg...

Slik jeg oppfattet innlegget så var det den passeringa etter at motoren skar seg som stoffen reagerte på eller?? Den som fylte båten med vann. Det at han kjørte istykker redskapen sin får han stå for selv!

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Når du kjører i 60 knop i trafikert farvann og overraskes av bølger vet jeg ikke helt m jeg synes så veldig synd på deg...

i den farten lager i allefall ikke båten bølger folk kan klage over, det som pleier og være problemet for den eldre garde er vell lyden hehe.

Link to post
Share on other sites

Har opplevd dette jeg og, kom kjørende i rundt 60 + knop. og passerte en stor hekkbølle med god avstand, olje pumpen til motoren røk, motoren skjærte seg. Da finner denne karen ut at han skal halvplane forbi meg. Rettere sagt hele båten ble fylt med vann og ingen hjelp og få der jeg drev midt fjords :)

 

Så båten tåler å bli kjørt i 60 knop gjennom en stor hekkbølge på litt avstand, men ikke å ligge stille og bli utsatt for hekkbølger av litt størrelse? :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det var da svært så tungnem noen skulle være da uten å nevne navn på bikkja. Fy fan at det går an

 

Når man har sunket så lavt at man må benytte bannord, ja da har man sunket lavt at man hadde vært bedre tjent med å holde kjeft.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har forlengst sluttet ånbli irritert eller forbauset over andres hekksjø når jeg er på vannet. Det er jo bare å vende nesa opp mot bølgene for å slippe å rydde båten. Men, jeg blir rimelig oppgitt over at folk ikke fatter at båter som ligger fortøyd kan få skader av etterlatskapen deres. Jeg ropte til en slik fyr som ikke fattet at det var hans skyld at båtene som lå fortøyd slang rundt som dritt i en pissepotte. Han trodde først jeg hilste, så pekte jeg bak han slik at han så etterlatskapen sin, og han satte sporenstreks ned farten. Han ropte faktisk takk til meg. Jeg tipper han ikke har tenkt tanken på egen hekksjø.

 

-Positiv og høflig fremferd er nøkkelen godtfolk! Hadde jeg skreket og bært meg, vist fingern og hyttet med neven, så hadde nok ikke denne båtføreren vært like imøtekommende. :yesnod:

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Når man har sunket så lavt at man må benytte bannord, ja da har man sunket lavt at man hadde vært bedre tjent med å holde kjeft.

 

 

Ja det er jaggu rette kråka som snakker om lavmål. Skal godt gjøres å komme ned på ditt nivå uansett. Hva i alle dager det er du bedriver her er jaggu ikkje godt å si. Du kan heller bytte ut bildet av kjøteren med et troll så alle ser med en gang hva som foregår. Snart 10 000 innleg med bare pjatt, kverulering og piss. Absolutt intet matnyttig overhodet. Det at du i det heile våger å snakke om lavmål viser bare kor låke du er

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...