Jump to content

Vil bare takke 2 hekksjøgeneraler!


Ulv I

Recommended Posts

Kan kanskje se slik ut?

 

Jeg har i hvert fall hatt båt/vært på sjøen hver sommer i over 40 år i båter med størrelse fra A-jolle til 45 fot seilbåt og stort sett alle størrelser i mellom. Kan ikke huske en gang noen hekksjø har plaget meg uansett båt jeg har brukt.

 

Enten har jeg vært usedvanlig heldig eller så kommer det av at jeg faktisk regner med at det kan komme en bølge. Kan jo også være hukommelsen som er dårlig. :confused:

Link to post
Share on other sites

Det er nesten alltid de med minst peil og erfaring som har opplevd de sterkeste scenene...kan det se ut som!! :yesnod:

 

Det kan sikkert se sånn ut for folk som driter i konsekvensene av hva de gjør og har et opphøyd selvbilde. Men det er helt i tråd med samfunnsutviklingen generellt, så de er helt i rute.

Link to post
Share on other sites

35 sider pga en som ville takke 2 hekksjøgeneraler :giggle:

 

Alle har vel hver sin mening om dette problemet?

 

Så lenge folk klarer og utvise skjønn og aktsomhet og respekt ovenfor sine medbåter så burde det jo ikke være noe problem.

 

Men ja vet at veldig mange bryr seg kun om en ting og det er seg selv :crazy:

 

Jeg prøver iallefall så godt jeg kan og opptre ovenfor for andre slike jeg vil andre skal oppføre seg mot meg!Nemlig med skjønn,aktsomhet og respekt!

 

God båtsommer kjære båtvenner :cheers:

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

:giggle: Det er ikke å anbefale spinnern :giggle: I valget mellom å kle seg pent og å sitte i fengsel hadde jeg personlig valgt det første men undrer meg ikke over at folk i båt gjør andre valg. :giggle:

Ingen fengselstraff for å peppre en hekksjøtulling med Softgun.

 

http://www.youtube.com/watch?v=pSrZK6un56c&feature=related

 

Alle myke båtførere burde ha en slik ombord!

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Dersom man går på et jobb eller kafe toalett ser det noen ganger ikke ut.

 

Ved buss holdeplasser og utafor det jeg kaller grisematkjøkken ( f-eks mac Donalds)

er det samme leksa.

 

I trafikken er det en god del bølle oppførsel

 

På sjøen er det hittil 35 sider.

 

Jeg opppfordrer folk til å ivarta sin egen selvrespekt

med et minimum av holdninger for andre og felles omgivelser.

 

Hvis man ikke greier dette er man i mine øyne en drittsekk,

uansett hvor fint man har det hjemme, hvor mye man tjener ,

hvor rask bil eller hvor stor båt man har. - nemlig.

Link to post
Share on other sites

Greit nok det Spinnern men etter mitt syn basert på dine holdninger er du neppe kompetent til å innha båt, beskyting av andre båter skaper neppe trivsel på sjøen. Slike folk burde reise til Texas eller fått seg campingvogn snarest mulig slik at vi båtfolk igjen kan kose oss med vår fritidssyssel. :thumbsup:

 

Med campingvogn kan du heller bruke energien til å beskyte veivesenet da det der er større humper og frustrasjon enn litt krusinger på havoverflaten. Det undrer meg litt at du har seilbåt og ikke forstår at vind forårsaker bølger men anntar du skjelden har seil oppe og ligger mest i havn :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Dette med å fyre en breiside mot fiender og bøller, det har vært vanlig å gjøre på sjøen i århundreder. Så Her er det intet å lure på. Faktisk tror jeg det vil bli bedre om alle de myke båtførerne skaffer seg slikt forsvarsutstyr, og de slemme blir klar over at mange har slikt ombord og vil forsvare seg mot bøllingen. :thumbsup:

 

 

Vi har forsøkt med det milde først, og ganske lenge nå også :headbang: Det hjalp ikke, og var som å stange hue i veggen. :nonod:

Redigert av Spinnaker (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Til din orientering ble dette sluttet med lenge før både du og jeg ble født og før motoren ble oppfunnet. Det å oppfordre folk til kanon bruk vitner om særdeles liten modenhet i forhold til alder etter mitt syn. Jeg tror du bør holde deg unna sjøen i sommer. :giggle:

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Dette med å fyre en breiside mot fiender og bøller, det har vært vanlig å gjøre på sjøen i århundreder. Så Her er det intet å lure på.

 

Sjøforsvaret v/ kystvakta har hjemmel for å skyte skudd for baugen på båter som ikke stopper når KV ber om det. Denne praksisen sluttet KV med på 70-tidlig på 80 tallet til tross for lovhjemmel. Dette fordi at båten skytevåpenet sto plassert i en båt, og man har da ikke helt kontroll. Sist gang KV avfyrte skudd for baugen gikk prosjektilet tvers igjennom styrhuset pga bevegelse i båten grunnet vind og sjø. Man tok da ikke sjangsen på å forvolde skade på folk og utstyr ombord. Tar du sjangsen på at din båt og din hånd er fjellstøtt slik at du ikke treffer en av bøllene i øyet f.eks? Er forøvrig enig i at det finnes bøller på vannet....i tillegg til samfunnet ellers.

 

Vi har forsøkt med det milde først, og ganske lenge nå også :headbang: Det hjalp ikke, og var som å stange hue i veggen. :nonod:

Mot uforstand kjemper selv gudene forgjeves. Vi bør derfor fortsette å stange hodet i veggen. Det er de som driter seg ut, og vi andre bør vel ikke senke vårt nivå ned på deres bølle-nivå. :headbang:

 

Redigert av Lovart låring (see edit history)

Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!
Hilsen Arne.
 

Link to post
Share on other sites

Blir mye kritikk (litt misunnelse kanskje ute og går?, men i fjor gikk jeg forbi Lista i litt ruskevær. To større hekksjøbåter passerte meg, og jeg var ikke tilstrekkelig obs på å legge om min kurs for å håndtere hekkbølgene fra den første. Det hele endte med at gummibåten akter løsnet og jeg måtte legge meg opp mot sjøen inntil jeg hadde fått festet den igjen. Det jeg la merke til var at båt nummer to (de gikk i følge) stanset opp og ventet til at føreren hadde forsikret seg om at jeg hadde fått utbedret gummibåten, og kommet meg trygt i gang igjen. Det viser at en ikke må dømme alle, og er en ute på havet må en også ta litt ansvar for seg selv. Det meste i tråden her synes å være i regulert farvann, men det er personer med "slike båter" som også viser hensyn. :thumbsup: Blir dette som å banne i en kjent bygning? :rolleyes:

Redigert av Marina 7050 (see edit history)

Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister.

Link to post
Share on other sites

Snart må man vel pynte seg for å kjøre i andres hekkbølger :eek:

 

Jeg har alltid ment at det er en saklig forventning at de som tillates å gynge i mine hekkbølger, bør være pent antrukket. Ikke slipstvang men pent søndagsantrekk er greit. Det må være rett å forvente litt respekt for at deet faktisk koster en del å lage slike fine innbydende hekksjøer. Da må man ha rett til en viss takksemd,og ikke slik knuragtighet som denne tråden flommer over av.

 

flag_bp.gif

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...