Jump to content

Vil bare takke 2 hekksjøgeneraler!


Ulv I

Recommended Posts

80 fotern det er snakk om er utleiebåt.

 

Angående politi var de ABSOLUTT synlige på fjorden, jeg hilste på de forrige fredag, onsdag, torsdag, fredag og lørdag, 2 av dagene ble jeg inspisert med alt ok og 0.00 i promille :)

 

De har pleid å være 3 personer i båten alle dager, men forskjellig mannskap, skal sies at de i år var vesentlig høffeligere og det gikk smertefritt.

 

Stor rib som kommer så nærme at det spruter på deg, skjønner jeg at uten tvil er utenfor din komfort sone, ingen hadde likt det.

 

Det som plager meg litt om dagen er 15 knop sonene, dette er eneste hastigheten jeg noen gang lager bølger i, og litt flaut å se at jeg drar med meg halve fjorden da jeg må kjøre med lavt turtall og max nedtrimmede drev, fra 22-23-24 knop derimot forsvinner ca all hekksjø, men da kjører jeg jo ulovlig..

 

Ellers må jeg si det har vært noen fantastiske dager på fjorden og mye hyggelige folk! :)

Redigert av andersb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Det som plager meg litt om dagen er 15 knop sonene, dette er eneste hastigheten jeg noen gang lager bølger i, og litt flaut å se at jeg drar med meg halve fjorden

 

15 knop er en max grense. Du MÅ ikke ha mellom 14,8 og 15,0

Er lov å tusle i lavere hastighet :thumbsup:

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Har du, eller noen andre her, hørt noen skryte av å ha avlagt båtførerprøven? :confused:

 

Har vel ikke hørt noen direkte skryte av det, men ser jo til stadighet her inne på forumet når noen har tatt "båtlappen" da står det gjerne fremhevet litt nede på siden.... :confused: hva man kaller DET er nå en annen sak......

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Link to post
Share on other sites

Kanskje det ikke er mere enn en opplysning, en slags oppfordring til andre om å gjøre det samme? Finnes jo en rekke tråder her på forumet om temaet. Janteloven slår til på de merkeligste måter/tanker og jeg har meget vondt for å tro at noen mener å skryte av å ha tatt denne lappen

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kanskje det ikke er mere enn en opplysning, en slags oppfordring til andre om å gjøre det samme? Finnes jo en rekke tråder her på forumet om temaet. Janteloven slår til på de merkeligste måter/tanker og jeg har meget vondt for å tro at noen mener å skryte av å ha tatt denne lappen

Om du tenker på Båtførerprøven, så er det vel ingen som skryter av den, tror jeg. Men denne D5L, den er det endel som går rundt med midt i panna. Den har vel også blitt trukket frem i diskusjoner som "argument" for at dette er noe man vet og kan.

Men hvem bryr seg egentlig? Har man ikke mer å skryte av enn dette så er det synd på de.

 

Jeg tror forøvrig ikke D5L hjelper mot noe hekksjøplager for oss myke båtførere, tvert imot.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Dette er en utleiebåt, og den eies vel av bla Høili fra Fredrikstad.

Redigert av Spinnaker (see edit history)

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Dette er et evigvarende stridstema og irritasjonsmoment. Får meg til å tro at konstruktørene av disse båtene er noen sadomasosjister som får utløp for sine fantasier ved å konstruere båter som skaper helvete for andre...

 

Den annen vei: De nye Nesodden-ferjene som går fra Aker Brygge, - nesten ikke bølger etter dem, bare noe kraftige strømvirvler bak, som roterer båten såpass at man får drinkene sine "stirred, not shaken"..

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Dette er et evigvarende stridstema og irritasjonsmoment. Får meg til å tro at konstruktørene av disse båtene er noen sadomasosjister som får utløp for sine fantasier ved å konstruere båter som skaper helvete for andre...

Ja, men det skal du ikke se bort ifra. Overflod er jo som kjent en dødtsynd.

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Men hvem bryr seg egentlig?

 

Nei, det kan du si. Noen ønsker å markedsføre sine dokumenterbare maritime formalkunnskaper, andre sin påståtte høye moral, atter andre sitt gode humør, og i sum så er vi vel et samfunn bestående av forskjellige individer med forskjellige holdninger og meninger som gjør det litt spennende å leve?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

i sum så er vi vel et samfunn bestående av forskjellige individer med forskjellige holdninger og meninger som gjør det litt spennende å leve?

 

Tiltredes! Jeg grøsser bare ved tanken på at alle skulle være som deg. Eller som Spinnaker (dobbelt-grøss) eller meg selv (trippel-grøss)...

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Det er ganske fantastisk og sikkert typisk norsk, at det ikke er mulig å vise hensyn og ha "rom" for at andre kan sam-eksistere med en selv i den samme fjord. Det synes å være en problemstilling som går "begge veier"... Det er betryggende at vi er litt mer hardhudet her vest.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...