Jump to content

Hvorfor er det så mange som hetser Bavaria båter?

Los Endos

Recommended Posts

For all del trikola jeg var vel litt bastant når jeg sa ubrukelig , la oss si at de fleste standardseil ikke vil gi båten de egenskapene den trenger allerede etter 2-3sesongers seilas og med tanke på at en seilebåts motor er seilene så fortjener båten å ha denne delen av utrustningen i tipp topp stand.

Dette er en del av båten mange ikke skjønner har vært dårlig før den dagen de prøveseiler båten med nye skikkelige seil

Bavaria-eiere lar seg lett "hisse opp"

Merkelig sak det der.

Jeg kan diskutere den tvilsomme kvaliteten på rorbladet og innerliner med andre Comfortinaeiere.

Jeg kan diskutere med HR eiere pros and cons av å ha dassen akterut, og de kan villig innrømme at forut er ingen innertier i røff sjø.

Jeg kan diskutere med Maxieiere lekke røstjern.

Men å spørre en Bavariaeier hvorfor han har revelina til Furlexen i dreneringskanalene?

Trøste og bære.

Jeg hadde revelina i dreneringkanalene og kan ikke se at det var noe problem med tanke på seilhåndteringen... Hva er det du ønsker å diskutere omkring dette da Bitteliten.

Årsaken til et jeg hadde revelina der var at det var hensiktsmessig og sikkert for nakne tær og for ungene som gikk mye der, når man gikk frem på dekk... spesielt ut av cockpiten og frem til bredden ble bedre... Er det ellers noe du lurer på med tanke revelina så er det bare å spørre..

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

For all del trikola jeg var vel litt bastant når jeg sa ubrukelig , la oss si at de fleste standardseil ikke vil gi båten de egenskapene den trenger allerede etter 2-3sesongers seilas og med tanke på at en seilebåts motor er seilene så fortjener båten å ha denne delen av utrustningen i tipp topp stand.

Dette er en del av båten mange ikke skjønner har vært dårlig før den dagen de prøveseiler båten med nye skikkelige seil

Jeg er faktisk enig i deg i at standard seilene, iallefall på Bavaria, er tilnærmet ubruklige. Jeg har standard seil. Var med identisk båt med oppgraderte seil , og ja det var en markant forskjell. Spiler i storseilet gjorde at seilet sto pent mye lettere. Genoaen var nok mer avansert også, for den var også mye mer effektiv . Så der innrømmer jeg gladelig at standard seilene er "late."

og jeg angrer som bare f... på at jeg ikke bestilte med oppgraderte seil.

Merkelig sak det der.

Jeg kan diskutere den tvilsomme kvaliteten på rorbladet og innerliner med andre Comfortinaeiere.

Men å spørre en Bavariaeier hvorfor han har revelina til Furlexen i dreneringskanalene?

Trøste og bære.

Det har vel noe med at det ofte utarter seg fra saklig og faglig erfaringsutveksling til synsing og nedlatende bemerkninger her.

- På Bavaria forumet greier man ofte å holde en nøytral tonen har jeg lagt merke til. :yesnod:

PS På min kliss nye Bavaria 31 har de verdens mest idiotiske løsning for kabelgjennomføring fra masten. En diger syrefast svanehals rett forkant av masten. Tror du det er noe som setter seg fast bak den eller ? - ja genoa skjøte når det er lite vind ( og forsjåvidt av og til når det er mye vind), og man slår.

Redigert av Rastløs (see edit history)

Jeg vet heller ikke hva som er problemet, når man forsøker å komme med noen synspunkter så er det ikke så spennende for de som etterspørr å diskutere dette... Er glad jeg kun er vanlig amatør på området, og er fornøyd med det.

Og saklige kommetarer blir da.... :lol:

Så fint for deg.. for meg kan du ha revelina di hvor som helst

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Jeg noterer meg at de som skal fremstå som saklige og seriøse i denne diskusjonen fremhever at de som eier Bavaria mener dette er verdens beste båt, jeg formoder da selvsagt at de kan linke til noen innlegg her på forumet hvor denne påstanden er blitt fremsatt av en Bavariaeier.... Selv kan jeg ikke huske å lest denne påstanden her på forumet...

Det er vel det minste man kan forvente av de som ønsker å fremstå som seriøse i denne debatten, så noen linker hadde vært greit

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Nei ikke verdens beste båt, men bra nok til vårt formål og med komfort nok til vår standard. :wflag:

- og så har det noe med prioriteringer da. Noen nevnte her på forumet at de har gått ned fra Volvo V70 til en Renault for å realisere båtdrømmen. For min del bruker jeg mer tid i min Volvo enn jeg gjør i båten ( dessverre) Å kjøpe en dyrere "kvalitetes båt" på bekostning av bilen ville derfor vært utenkelig.

Redigert av Rastløs (see edit history)
Dette argumentet holder kun hvis du ikke bruker eller sliter på seilene. Det må jo høre inn under driftsugifter når du skifter seil?

Jeg tror at mange seilbåt eiere lurer seg selv og andre ved å diskutere på denne måten. :lol:

Service på en 30-55 hk motor slik som typisk sitter i en familieturbåt på 35-42 fot er ikke rare greiene, og det utføres gjerne selv. Seiler man regatta vil man raskt få behov for en seilmaker til å levere bedre seil, men seiler man tur kan 10 år med de samme fillene gå veldig bra. 40-50 000 holder til bra seil. Du kan derfor plusse på 5000 i året til service på seil og seilutrustning. Men da må du til gjengjeld ikke glemme årlig service på 2x300 hk, inklusive service på drev om man har det. Hvor mye koster det?

Hva gjør dere her?

Er nok klar over at det hadde vært ønskelig at vi ikke var på dette forumet, det har jeg fått med meg for lenge siden....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...