Jump to content

Seil regatta på nett.

Capella

Recommended Posts

Gunga Din skrev 56 minutter siden:

er det VOR ?

Hvis du spør om hvor det er, så er det fra Alicante til Lisboa!

Faxen skrev 38 minutter siden:

Jeg håper du IKKE bruker Bongo tromma!!!:giggle:

Det kan se slik ut ofte! :giggle:

Hva er det du driver med der ute i havet, Careka? Er du på jakt etter dypvannsfisk?

Du har ihvertfall posisjonert deg ganske bra. Nå er det jo strake veien til du har passert Brasil. Du kan ligge å sole deg, mens vi inne ved land må styre mer hit og dit.

Flott at du også fant tid til dette Moose,  Long time  :)  her er de som seiler nå,  og på neste leg er det plass til flere. 

Skjermbilde 2017-11-19 kl. 09.00.38.png

Noen glemte å starte.  :) 

Edited by Careka

Kastet meg på igjen jeg også. Kom alt for sent til start i Alicante - Lisboa, men nå ser det langt bedre ut. Ikke mange dagene til landkjenning i Cape Town nå, skal bare komme meg litt mer sydover slik at jeg kan bli med å "ri på toget" som kommer fra syd-vest :-)

Du har jo seilbåt ser jeg, så da burde VMG være kjent for deg. Ellers kan du velge forskjellig visning av været fremover(fra 12 timer til 7,3 døgn).

Dette være blir oppdatert hver 6. time ved at nye real-time Grib-filer lasted inn i spillet.

Ting å tenke på: Selv om kartet er kvadratisk så er jordkloden størst i omkrets rundt ekvator. Du finner måleverktøy til venstre i skjermbidet sammen med zoome-knappene, kursvelgeren og sentrering-knappen(få båten din midt på kartet).

På høyre siden har du funksjoner som kursen du vil styre enten satt kompasskurs(COG), eller kurs i forhold til vindvinkelen(TWA).

Du kan også velge å hake av i den skraverte firkanten og så velge hvor mange timer for å legge inn en kursendring som spillet gjør for deg(om du skulle være borte fra laptoppen på et tidspunkt du ønsker å endre kurs). Det er også en tab for chatting der, samt for å se alle konkurrentene og deres plassering. I tillegg er det en tab med svar på de fleste spørsmål du måtte ha(FAQ) :-)

Fair winds !

EiSvIn skrev for 2 timer siden:

Har registrert meg, men kan ikke si at jeg skjønner så mye av det ennå. Driver med en liten prøveseilas..

Velkommen skal du være!

Du får det nok til skal du se, men husk: Det viktigste er å delta(og så slå svenskene da, selvfølgelig)! :giggle:

IRL,  2001-2  Djuice  var vel siste gangen en norsk båt stilte ?

litt bilder fra starten siste etappe fra Gøteborg til Kiel

husker jeg rett så seilte man siste etappen med minimal besettning ........4 man ?

Edited by Gunga Din

Djuice Dragons var siste gangen ja, og med Knut Frostad. Han var den eneste som valgte et annet design på båt enn konkurrentene.

De gikk for Davidsons design istedet for Bruce Farr. Dette viste seg feil, da Davidsons var for svak på slør.

Du husker nok litt feil vedrørende bemanningen, men han satte igjen 3 av den faste besetningen i Gøteborg og seilte til Kiel med 9 mann.

Båten ble helt ribbet innvendig og de hadde bare et par seil i garderoben. Ja, det ble seier den gangen :thumbsup::yesnod:

Husker jeg kjøpte egen programvare som ble levert på CD. Dette programmet gjorde det mulig å følge med på nettet på samme måte som man i dag gjør uten noe installert program. Djuice caps var også på plass når det var PC-tid og oppdateringer :lol: 

VannTro skrev 12 minutter siden:

Djuice Dragons var siste gangen ja, og med Knut Frostad. Han var den eneste som valgte et annet design på båt enn konkurrentene.

De gikk for Davidsons design istedet for Bruce Farr. Dette viste seg feil, da Davidsons var for svak på slør.

Du husker nok litt feil vedrørende bemanningen, men han satte igjen 3 av den faste besetningen i Gøteborg og seilte til Kiel med 9 mann.

Båten ble helt ribbet innvendig og de hadde bare et par seil i garderoben. Ja, det ble seier den gangen :thumbsup::yesnod:

Husket bare det att han gjorde et ‘stunt’ og at han vann siste etappen.......+ att min bror var ute o stod til rors på djuice......det var det værste...att ikke jeg fikk sjansen....:giggle:

Jeg var ut ett eller ett par år etterpå å seilte trimaran.....Nokia Cup....tror vi logget 16 kn i 4-5 meter....det var grejjer :thumbsup:

Vi fikk sende inn en man til Sahlgrenska...han skulle vare ‘grinder’ men kom for nære kaffekvern...og fikk seg en smell rett opp i planeten :nonod: