Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Hehe.

 

Listen lyver litt. Ita er den reelle lederen. Tydelig at de kjører lagkjøring. Før siste slag delte de seg i to grupper og jeg kunne ikke dekke begge Situasjonen var slik at jeg måtte slå før ita, og når aner og neuroman slo tidlig  (1/2 time før jeg hadde planlagt å slå selv) måtte jeg dekke dem. De var også smart ved å slå i forkant av wx slik at jeg ikke kunne avvente den som jeg hadde tenkt å gjøre. Må nok skje et par undere om ikke ita tar hjem denne.

Link to post
Share on other sites

Takker. Som jeg sa før start så ville den som møtte kulingen først vinne (jeg burde jo sagt kulingen ved Kapp Finisterre, men da kunne jeg risikert å få for sterk konkurranse :giggle: høyde i vinden er nemlig helt avgjørende under slike forhold). Ita var først. Han var 0,3 nm foran meg ved Kapp Finisterre og fra da hadde han full kontroll over hele feltet. Bare en feil fra hans side eller en massiv værendring kunne endret på det. Værendring var lite sannsynlig og ita gjør sjelden feil.

 

Dette visste jeg og konsentrerte meg derfor om å holde resten av italienerne bak meg. Det klarte jeg, selv om de gjorde hva de kunne for å gjøre det vanskelig for meg (det vet jeg fordi de har en tendens til å forsnakke seg i den italienske chatten, som jeg selvsagt følger med i :smiley: ). Jeg gjorde det også så vanskelig som mulig for ita ved å legge inn to ekstra slag, slik at ita var den som måtte slå først ved siste slag. Men han kan sin trigonometri, og var i realiteten aldri truet.

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer så mye Viking.1 du er stabil  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Feirer Midsommer.......glemte roret......var på veg mot Norge :lol:

Jeg var klar over at du kunne bli rammet av hjemlengsel siden mål ligger i Sverige, så jeg stusset litt da du satte kursen mot Oslofjorden. Du lå en stund i posisjon til å ta meg(Teeny) igjen, og spesielt etterat at jeg forsov meg et par ganger.

Nå på siste strekket glemte jeg helt seiling da det kom reker og krabbe på bordet, og tapte ca 10 plasser, men jeg er fornøyd med innsatsen.

Jeg applauderer Viking igjen!

Link to post
Share on other sites

Takk så lenge, Viking!

Jeg har hatt stor glede av å følge deg, og ikke minst glede av dine analyser og hjelp.

Først i dag klarte jeg å rote meg til å betale inn for SYC-medlemskap, så nå er jeg ikke gratispassasjer lenger. Om det hjelper til bedre resultater er mer tvilsomt.

Ønsker deg og dine en flott båtsommer!

Link to post
Share on other sites

Ja, kanskje det hjalp noe! 33.plass på turen fra Shetland til Marsteinen fyr er jeg fornøyd med. Hvis jeg kan lære noe av mine feil, og kanskje bli mer nøyaktig i mine beregninger, kan det jo bli bra.

Nå står turen fra Cape Town til Tasmanina for tur på onsdag, og da er vi vel klar igjen.

Nå er vi jo godt inne i den tiden vi bruker vår egen båt, så det kan bli så som så med oppfølging og korrigeringer.

God tur alle sammen!

Link to post
Share on other sites

Så er det en ting jeg lurer på igjen.

På enden av feltet fra Belfast til Ålesund ligger disse skutene. Der finner vi bl. a. Sørlandet, Statsraad Lehmkuhl og Christian Radich. Jeg går ut fra de alle har deltatt i denne regattaen i sin tid(når?). Den posisjonen og kursen de har i dag, kan det være den reelle kursen de hadde den gang?

Noen som vet?

bilde

Link to post
Share on other sites

Så er det en ting jeg lurer på igjen.

På enden av feltet fra Belfast til Ålesund ligger disse skutene. Der finner vi bl. a. Sørlandet, Statsraad Lehmkuhl og Christian Radich. Jeg går ut fra de alle har deltatt i denne regattaen i sin tid(når?). Den posisjonen og kursen de har i dag, kan det være den reelle kursen de hadde den gang?

Noen som vet?

 

Det er den reelle posisjonen de har nå. Tipper den baserer seg på posisjonsrapporter hver 3. eller 6. time.

De kan også følges på Marine Traffic:

 

bilde

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...