Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Det er lettere sagt enn gjort å holde Rumbskib bak seg. Jeg har nok terget ham litt underveis. Jeg har ligget langt foran ham, så har han tatt kraftig innpå, men så har jeg stukket av igjen. Nå er han nok kommet seg frem for å bli der, men får jeg ham på skuddhold, så hiver jeg ankaret ombord i båten hans, og så kan han taue meg til mål.

Jeg bestemte meg, for sikkert en uke siden, at jeg ville være der jeg er nå på dette tidspunkt. Var selvfølgelig usikker på om det var lurt, men det roet meg veldig da jeg så Rumbskib hadde samme planer. Om det har vært en lur avgjørelse vil jo vise seg, alle de andre "kanonene" er jo oppe i nord. Slik det skifter i dette racet, så må jeg passe meg for deg også.

Lykke til videre!

Link to post
Share on other sites

Ingenting er endret. Tar fortsatt mine søvnperioder og justerer kursen sån dan og vann :lol: Og fra onsdag til over helga blir det nesten blindseilas.

 

Du må nok skjerpe deg :wink: Neste rase er en kurs jeg har seilt fra San Diego, solo og ikke non stop. Brukte noen måneder med fine landbesøk. Men vi behøver ikke ta hensyn til havstrømmen i SOL så muligens mange kommer til å kline seg inn mot land. Tror jeg legger med et sted mellom 90 og 120.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det er klart jeg må skjerpe meg! At utrykket alle veier fører til Rom stemmer, er det ikke tvil om. Jeg hadde aldri kunne trodd at det hadde noe for seg å rote seg helt opp til Filippinene i Christmas - Christmas turen, men genialt var det.

Denne gangen må vi stake ut kurs flere ganger. Når vi kommer rundt Kapp Horn og Recife, er det som om vi starter på nytt.

Det er klart fristende å snike seg ned langs kysten, men er man uheldig så er det en sjanse for å treffe på mye blått langs Mellom-Amerika.

Spennende tider!

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...

For de som ikke har noen båt å seile med/på i Færdern:

 

Oslo to Horten By Faerder Race 2016 Starter 1200 UTC imorgen

 

Jeg lagde denne ifjor, men det ble for sent til at den kom med da. Hadde helt glemt den, men så fikk jeg en mail om at den ble med i år. Prøvde å få flyttet litt på den, så det ikke krasjer med Færderseilasen. Men det var visstnok helt bevisst at de skulle arrangeres samtidig. Synd egentlig. Jeg skal være spinnakertrimmer i båten til en kompis. Og jeg antar at mange nordmenn vil seile på ordentlig, heller enn å gjøre det på nettet. Men det var døve ører.

 

Og systemet deres har ikke god nok oppløsning (så vidt jeg forstod) til at de kan tvinges innenfor en bøye utenfor Fltvet. Derfor ser det veipunktet litt pussig ut. Og ruten er lagt opp etter hukommelsen. Derfor ligger begrensningsmerket utenfor Slemmestad slik det var før, og ikke utenfor Nærsnes som det ble endret til for noen år siden.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Nei, nå er det tid for å skryte litt!

2-dagers slitsom seilas i den svensk/finske skjærgården er over.

Jeg kom 1 time sent til start, men klarte å karre meg inn til en top ti plassering.

Det viktigste er ikke å vinne, men å bli beste norske, og det skjer IKKE hver gang.

bilde

 

Se der er beviset.........9. plass!

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...