Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Da var turen fra Shetland til Ålesund over.

Jeg klarte å lure min sønn(Preben) med på turen. Vi tok litt forskjellige valg, og de gode og dårlige valgene var ganske jevnt fordelt. Lenge lå vi bra an til å nå "topp 20", men vi var noen timer for sent til å unngå laber bris på slutten. Andre hadde det dessverre enda vanskeligere enn oss.

Vi ble nr 37 og 38, med pappaen best selvfølgelig, men Preben mener vi ble 1 og 2 i kretsmesterskapet og norgesmesterskapet, og nr 37 og 38 i nordiske mesterskap og verdensmesterskap. Men kanskje det viktigste av alt, vi slo Stadsraad Lehmkuhl.

Nå må vi konsentrere oss om turen til Hobart på Tasmania, og dra i land hederlige plasseringer der. De store guttene er det dessverre ikke noe å gjøre med, de er bare best gang på gang.

God helg!

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Jeg skal gjøre så godt jeg kan, og det er jo ikke allverdens, som du vet!

Dessuten tar jeg meg en lur fra tid til annen, i motsetning til de store kanonene f.eks. Kenza. Han har vel ikke hatt en blund på øyet de siste tre ukene. :giggle:

Men gøy å ligge i tet, og jeg regner med noen telefoner fra sponsorer etterhvert. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Så er vi altså på tur igjen! Denne gangen i "hjemlige"(fransk/britiske) trakter.

Det er litt lange strekk underveis, og vanskelig å kombinere med en normal døgnrytme, så dette er jeg litt spent på.

Regattaen er jo som skapt for Kenza, som tydeligvis ikke trenger søvn. Han ligger nå på topp på rankingen, med imponerende resultater. Hva er den mannen laget av?

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hei, alf-inge!

Gå inn her; http://sailonline.org/

Så registrerer du deg, og så er showet i gang. Les deg opp litt på bruksanvisningen, om de forskjellige hjelpemidlene som finnes. Så registrerer du båten din i den regattaen som er aktuell. Neste starter tirsdag kl 12.00, eller norsk til 13.00.

Bare spør igjen hvis det er noe du lurer på!

Redigert av Zitt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg har fått ny PC, og må logge inn på nytt. Og siden jeg ikke har logget inn på mange måneder husker jeg ikke brukernavn/passord. Når jeg ber om å få tilsendt brukernavn/passord og legger inn det hevdes det at "Your username and password didn't match".  :confused:  :confused:  :confused: 

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Link to post
Share on other sites

Jeg opplevde det samme som deg, Herman, da jeg kjøpte ny PC. Jeg kan ikke huske hvordan det ordnet seg, men jeg tror jeg måtte be om nytt username/passord noen ganger. Kan det tenkes at alt er slettet og at du kan registrere deg på nytt? Eller kanskje du kan sende en mail, og at de kan logge deg på manuelt. Akkurat det måtte Ingar gjøre her på Båtplassen.

Redigert av Zitt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei, alf-inge!

Gå inn her; http://sailonline.org/

Så registrerer du deg, og så er showet i gang.

Bare spør igjen hvis det er noe du lurer på!

Takk, da har jeg begynt treninga, og satser på å gi dere skikkelig fight etterhvert. Selvsagt med den nybegynnerflaksen man automatisk får som nybegynner. Uten den er vel sjansene heller små...

Link to post
Share on other sites

Strålende, alf-inge! :thumbsup:

Husk kl 13.00 i morgen, kl 12.00 blir båten tatt tilbake til start og da kan du forhåndsprogramere den til å stikke av gårde når starten går.

Et tips; hvis du dobbelklikker på rattsymbolet, får du opp informasjon om bl.a. hvilken retning som gir størst fart.

Jeg tror jeg hiver båten utpå jeg også nå. Litt greit å se hvilken vindretning som gir størst fart. Det brukes forskjellige båter i de ulike regattaene, og de har forskjellige egenskaper.

Lykke til! :sailing:

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått ny PC, og må logge inn på nytt. Og siden jeg ikke har logget inn på mange måneder husker jeg ikke brukernavn/passord. Når jeg ber om å få tilsendt brukernavn/passord og legger inn det hevdes det at "Your username and password didn't match".  :confused:  :confused:  :confused: 

 

Send en mail til > src@sailonline.org med fult navn så muligens finner de deg igjen.

 

NB. Kan være en fordel å notere ned brukernavn og passord ;-)

 

SOL kan også følges på > https://www.facebook.com/groups/9432514837/

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ja, så lenge man bare er interessert i øyeblikksværet, fungerer det sikkert greit. Men den tar vel ikke hensyn til værmeldinga noen timer fram?

 

Været vises også for 7,3 dager frem i tid. Gå inn på options og klikk av for diverse valg.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Været vises også for 7,3 dager frem i tid. Gå inn på options og klikk av for diverse valg.

 

Ja, jeg kommenterte bare det å finne raskeste retning ved å dobbeltklikke på styreikonet.

 

Ta det rolig, Jawik! Gutten klarer seg godt ser du, og kommer du med flere tips nå, så er du langt bak i køen i morgen! :giggle:

Han kommer snikende opp fra det store intet, ser du, og gudene vet hvor det havner!

GO AVAD!!!

 

Ikke verst at du har funnet meg, Zitt. Forresten, det er jo ikke så mange norske å velge blant ...

 

Stolte litt for mye på værmeldinga, så jeg gikk litt vel langt sør, der vinden var, før jeg oppdaget det ville bli bedre forhold lenger nord. Den omveien kostet litt. Men med storparten av feltet foran meg trenger jeg virkelig litt begynnerflaks!

Link to post
Share on other sites

Du må i det minste hatt gyldig fravær i natt, for jeg synes ikke det har gått så verst for deg, Jawik. Med 12 timer på lading kan du bli en farlig mann fremover, og som vanlig.

alf-inge har skjønt det og kommer til å regnes med fremover. Det viktigste er heller ikke å vinne, men å slå svenskene. :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...