Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Følgende prossedyre:

 

1. Gå inn på SOL siden

2. Opprett konto under "Create an account"

3. Logg inn

4. Velg "Current races"

5. Velg "Register for this race"

6. Logg ut om du vil.

7. Start programmet du har installert.

8. Oppgi brukernavn og passord.

9. Velg race fra listen (som i ditt tilfelle sannsynligvis er bare et)

10. Vent så kommer kart og alt som følger med opp. Kan ta noe tid på din maskin, men det kommer.

11. Forstørr kartet til båtene dukker opp. Og du vil observere deg selv som rød båt med brukernavn ved siden av.

12. Neste gang du vil inn starter du kun programmet og følger pkt. 8,9,10,11 (hvist du ikke lar det hele gå kontinuerlig.

 

 

Du kan jo også følge det hele via Google Map uten registrering.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Applikasjonen kan ha problemer med noen ATI grafikkort. I så fall kan du enkelt løse dette ved å starte applikasjonen først, og så endre fargeoppløsningen på skjermen. F.eks. hvis du kjører på 32 bits så endrer du til 16 bits, eller så endrer du fra 16 til 32 bits. Funker i hvert fall for meg :smiley:

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Er inne på VOR med gruppe NOR_Wik, men kommer sannsynligvis ikke til å følge dette opp, da jeg synes det er for kommersielt, dersom du ønsker noen anstendig plassering. Morsomt opplegg.

 

Samtidig vil begge utgavene av SOL og VOR - tilsammen - ta veldig mye av CPU kraften som du trenger ved kursforandring på SOL. Og med over 9500 deltagere på VOR er det nødt til å bli kaos i det spillet. Mange kommer nok til å falle fra underveis de første ukene. Og du får ikke slippe fortøyningene før start så du har ingen muligheter til å vite hvordan dette kommer til å virke.

 

VOR er lagt opp som en pengemaskin hvor du må punge ut med klingende mynt dersom du får problemer med båten, og det kan du være sikker på at du får (konstruktøren av spillet vet nok hvor skoen trykker på den enkelte). Da må du kjøpe rep-sett til noen kroner og dette kan bli store beløp i de kommende 9 måneder. Skal du ha med deg en bedre seilgarderobe må du ut med mynt. Rett og slett en pengemaskin...

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Her traff du spikeren på hodet Jawik. Dette er vel konklusjonen jeg har kommet til også. Jeg har registrert meg der, men kommer ikke til å starte. Har mer enn nok med SOL(det sier Admiralen også) !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Helt enig! Jeg syns noe av det beste ved SOL er enkelheten. Utviklerenehar klart å lage et fengende onlinespill for seilintresserte uten masse blingbling og fjas. Jeg var innom VOR, men ble ikke fristet.

 

Begynner folk å bli klare til start i morgen? Jeg må til Osloen tur, men tar med laptop + mobilt kontor, så jeg kan stoppe på en rasteplass og starte klokka ett :smiley:

 

Jeg vil gjerne ha passord til chaten, Sam. Sender du?

Link to post
Share on other sites

D2 Fredag der kan du lese et større stykke om VOR , veldig grei gjennomgang av det helv..... de gjennomgår i 9mnd

http://www.dn.no/d2/article1509214.ece?jgo=pos_rsiste

 

 

Et lite utdrag:

 

Vektjaget har ført til at alle detaljer er strippet bort. Inne i skroget er det ingen lyse farger (ville krevd noen liter maling), ingen vifter (drar strøm) og så få køyer (tar stor plass) at mannskapet må sove på skift. Videre er bunnen av cockpiten alltid dekket av sjøvann og kjøkkenet er ikke annet enn et gassbluss. Verst er likevel toalettet. Det trange kottet er lite annet enn et hull i veggen og fire stropper til å spenne fast armer og ben: I høy sjø er det umulig å holde seg på plass ved egen kraft.

 

– Jeg har én stor fordel som navigatør, sier Magdahl:

 

– Jeg kan planlegge dobesøkene etter værvarselet.

 

Lagkamerat og svensk havseilerlegende Magnus Olsson (59) har en annen tilnærming:

 

– Vi har jo ingen hygiene! Vi pusser aldri tenner! Vi vasker oss aldri! Vi skal bare seile fort!

 

Og fort går det. For få år siden drømte storhavsseilerne om å gjøre 200 nautiske mil på et døgn. I år kommer båtene i Volvo Ocean Race til å bryte 600-milsgrensen. Det gir en snittfart på oppunder 50 kilometer i timen sammenhengende gjennom et helt døgn. En helt vill hastighet gitt at ti mennesker skal oppholde seg ukevis ombord.

 

– I åpent hav må sengene vippes opp slik at de som skal sove klemmes fast mot veggen. Når bølgene virkelig slår kan vi ikke engang sette hos ned. Da knekker ryggraden, sier Magdahl.

Redigert av Enzo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...