Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Er det slik at en eller annen kan sende meg passord til chatten ? (jeg regner med art den er ferdig til bruk nå)

 

Redigert: Da har jeg fått det ! (Takker SamH)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Så - kompiskjøring nok en gang. Jeg (dvs NOR_Gandsfjord) har byttet passord på SOL til det samme passordet som vi bruker på chatten.

Dersom jeg skulle stå på grunn eller være på vei tilbake mot start, er alle medseilere hjertelig velkomne til å få meg flott, eller sende meg i riktig retning igjen. Finseilingen skal jeg klare selv. Noen andre med samme innstilling her?

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Jeg gjør det samme surprise. Har ikke skiftet enda, men skifter før racet. (Jeg var forøvrig i Sandnes denne uka, så nå vet jeg hvor du kommer fra surprise/Gandsfjord :cheers: )

 

Når det gjelder Prefix NOR_ på SOL så har jeg fått to stykker som ønsker endring til NOR_. Hvis fler vil det må jeg ha beskjed i løpet av kvelden.

 

De to som har meldt endring er:

 

Fenix og Wicma

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Han burde vel nesten het SWE_Gunga ? Men om han øsker er han mer enn velkommen til NOR_ :cheers:

(jeg må ned i båten å skifte olje etc. nå, men sjekker her i kveld)

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Så - kompiskjøring nok en gang. Jeg (dvs NOR_Gandsfjord) har byttet passord på SOL til det samme passordet som vi bruker på chatten.

Dersom jeg skulle stå på grunn eller være på vei tilbake mot start, er alle medseilere hjertelig velkomne til å få meg flott, eller sende meg i riktig retning igjen. Finseilingen skal jeg klare selv. Noen andre med samme innstilling her?

 

Hvor får du gjort det ?

så forandrer jeg mitt også.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg samme passord på SOL som på Area51. Hvir noen ser meg gå på grunn, feil side av bøye eller lignende så har de min velsignelse til å korrigere kursen. Slik sett gjelder samme retningslinjer som "surprise" (NOR_Gandsfjord) har sagt tidligere.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Svar på min henvendelse til SOL om dette med YBW(xxx) medlemmet som var logget inn på siden. Virker logisk i etterkant, men ga en liten støkk i meg :smiley:

------------------------------------------------------------------
Hi Jan,


This shows up on certain pages due to excessive caching (to lower the load on the database). It's not a security issue, but I agree that that it can raise an eyebrow when encountered. It has no security implications whatsoever.


Happy Sailing!


Kalle
---------------------------------------------

Har jo observert dette med innganger via webben og er stadig på hugget.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Da har jeg fått beskjed av Jakob at dette med Nick endring får han så mange henvendelser rundt at etter han endret de fleste av oss (for en uke siden) så har de bestemt seg for bare å gjøre det om man er SYC-member.

 

Hvis dere fremdeles ønsker endring Wicma og Fenix så må dere melde dere inn. Koster 25 Euro.

 

Kopi av epost:

 

Hi

I get soo many of these requests that I have decide that I can only help SYC-members, are they?

 

/Jakob

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Finnes det noen plass for tilskuerer.

Godt spørsmål da sidene er nokså stengt for andre.

 

Eneste jeg kan komme på i farten er at du registrerer deg her og logger inn via (velg først hvilket race du ønsker å følge) programmet du må laste ned. Forholder du deg rolig med hensyn til egen båt kan du jo følge med racet videre. Vet ikke om det er ønskelig fra SOL-siden med så mange av dere som bare skal følge med.

 

Skal legge inn en forespørsel.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Riktig det Allan. Start det og oppgi navn og passord. Velg race som er Sailonline Ocean Race, Leg 1 og kos deg.

 

Var litt rask nå. Logg inn på hovedsiden til SOL først og registrer deg for: Sailonline Ocean Race, Leg 1. Start så programmet som nevnt ovenfor.

 

Forutsetter jo at du har opprettet konto aller først ?

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...