Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Newport to Ensenada 2015

 

Race starts: Apr 24th 19:00 UTC - 2100 LT

 

 

Grei avgang for natta ut til San Clemente Island. Kun to av oss her til start - Svein og meg. Trenger flere i kampen :lol:

 

Alaska Round the Islands Sprint 2015 i morgen blir noe værre med Race starts: Apr 25th 22:00 - 24:00 LT

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Jeg lå side om side med Skogs tidligere i dag, og det lå an til av vi skulle runde neset der oppe hånd i hånd. Men så klarte jeg det kunststykket å velte et glass med cola over tastaturet. Det var den laptopen. :sad:

Som dere sikkert vet, kan man ikke stole på et menneske, og Skogs benyttet også sjansen til å stikke av. Heldigvis hadde Elkjøp flere laptoper på lager, så tapet ble ikke så stort(6nm og 9 plasser). :smiley:

Link to post
Share on other sites

Det ser ut til at det er Skogs, du og Careka som må berge den norske æren i denne leggen. :thumbsup:

 

Det ble for lenge i det blå for min del. Ikke særlig å navigere under slike vindforhold når du må skippe 2 wx-er pr. dag. :nonod:

 

Blir lite tid til navigering i fortsettelsen også for meg. Ifølge pilotkartene skal turen ta ca 10 dager, men slik det ser ut nå må vi nok beregne et par dager ekstra. Pilotkartene angir følgende rute, som også stemmer bra med nåværende wx.

 

Jeg ligger såpass langt bak at det er mulig jeg tar en supersjans. Det er et par alternative ruter dersom man er heldige med wx om en ukes tid.

 

bilde

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Dere er jo et lite elitelag der bak, Viking, med både deg og rumskib, så ingen skal føle seg trygg!

Vi må for all del ikke glemme svein, han er jo dyktig!

IKKE sett penger på meg, med mindre du vil bli kvitt noen! Jeg har en lei tendens til å sprekke på oppløpsiden. :yesnod:

 

Da setter jeg mye penger på deg, for jeg har mange å bli kvitt! :lol:

 

Glemte Svein i farta. Men han bor jo halve året i Sverige og det andre halvåret i Spania, så han representerer rødt, gult og blått, etter min mening! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Svein, er Norsk, men bor i spania halve året, og nå i Tyskland om sommeren, Så han har slutta med det svenske.  :)

 

 

 

Glemte Svein i farta. Men han bor jo halve året i Sverige og det andre halvåret i Spania, så han representerer rødt, gult og blått, etter min mening! :giggle:

-----

Vi får gi gass oppver å se hvor vi ender. nå er ita rett foran og Numo(nacrr)  rett bak meg.

Men er jeg topp 100 så er det bra nok for meg, + slå Jawik,  det er altid målet  :)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Vi får gi gass oppver å se hvor vi ender. nå er ita rett foran og Numo(nacrr)  rett bak meg.

Men er jeg topp 100 så er det bra nok for meg, + slå Jawik,  det er altid målet  :)

Det ser ut for at dine bønner skal bli hørt!

Jeg vet ikke om jeg skal be om mer, jeg ligger allerede på kne foran sengen til kl 04.30, med alt jeg ønsker meg!  :pray::giggle:

 

Der ble jeg forresten akkurat passert av svein! Jeg må si det røykte fælt av motoren hans! :lol:

Redigert av Zitt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Du må sove,  det går best da. jeg sjekker bare av og til.  må ikke tenke for mye,  da pleier det ikke å gå så godt,  første tanke teller.  Lærte det av Jawik. Han tenker for mye nå,  og det går utover seilinga  :)

Nå er det størst båtfart oppover,  så får vi se om vi må ta noen slag for å komme i bedre posisjon.  

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

ke for mye,  da pleier det ikke å gå så godt,  første tanke teller.  Lærte det av Jawik. Han tenker for mye nå,  og det går utover seilinga  :)

Nå er det størst båtfart oppover,  så får vi se om vi må ta noen slag for å komme i bedre posisjon.  

 

Deg om det. Selv akter jeg å holde meg på styrbord halser med vinden aktenfor tvers en stund. I hvert fall en uke. :wink:

Redigert av Viking.1 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå må dere skjerpe dere! Forventer minst 5 båter innenfor 100 beste, eller må en gjøre alt selv :pray: Beklager at jeg forsov meg for noen dager siden og havnet langt bak i rekka - kan ikke stole på disse moderene vekkeklokkene. Min trøst er at "heem" ligger i teten. Finsk SiSu og "landsmann" som viser hva som må til :lol:

 

Ser dere diskuterte Svein som svenske - eller er han svorsk... Han er "nordmann" på sin lest og har vist det mange ganger på SOL. Er det passet, eller flagget, vårt som avgjør vårt opphav og heimstadrett :confused: Vi er jo innvandrere hele bunten over noen få generasjoner, som finner det for godt å vandre ut igjen fra denne steinrøysa. Liksom bedre på andre siden av gjerde, noe det kan vise seg å ikke være, men godtroende har en jo lov til å være - en menneskerett :thumbsup: Kun noen få av oss - meg inkludert - kan påberope seg en slags nasjonalitet til dette, som vi idag kaller for Norge med sin politiske grense - for å holde andre ute. DNA er vårt "pass" og vårt "flagg" over flere tusen år med bosettning. Så dere andre er jo bare inntrengere som tok dere til rette med våpen og kvinnfolk ved deres side :lol:

 

Ha en fin dag folkens!

 

Ble muligens for politisk dette :lol: , men skitt au

Redigert av Jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Seil litt heller Jawik,  ikkje bruk så mye tid på denne sleksgranskinga di  :)

Eg e au heil ved.   :smiley:

-----------

Nå skjer det mye på denne leggen,  skal .  skal ikke gå vest,

litt av en omvei.  muligens været forandrer seg,  slik det gjorde tidligere.

Her er alt åpnet.  

:thumbsup:  :thumbsup:  :thumbsup:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Stemmer nok det Zitt   :giggle: ,  Men nå syns eg de drar vel langt vest.

Det er jo ikke så dårligt med vind der fremme. Eller ser disse WR prgm,  noe lengre eller fremover,  Tror jeg skal 4 timer til mot Vest, så oppover,  hvis det ikke blir for mye Blått foran meg.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg(Teeny) bestemte allerede lenge før Amasonas at jeg skulle gå langt vest, og peilet meg inn mellom Haiti og San Juan. Selv om jeg følte en trygghet med å ha både Svein, rumskip og Viking enda lenger vest enn meg, valgte jeg å trekke meg. Angrer nå.

Den største utfordringen jeg har, føler jeg, er tålmodigheten, det bør helst være action hele tiden.

Kanskje jeg ringer Snåsamannen for å høre hvordan det går! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Spørs om ikke Jawik har prøvt snåsamannen allerede   :pray:  :giggle:  :lol:    så han ville eg ikkje sattsa på, når det gjelder vind og seiling.

Dette blir det mest spennende leggen så langt, om en uke er vi i mål.  Trur eg   :pray:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Eg e au heil ved.   :smiley:

 

Kommer vell litt ann på hva slags ved du er - Lule ved er du nok ikke for da hadde jeg nok vist om dette via analene :lol:

 

... så han ville eg ikkje sattsa på, når det gjelder vind og seiling.

 

Snåsamannen er vist parkert på aldershvile og tar ikke imot flere konsultasjoner. Hans søster påstår jo at det var bare humburg broren drev med :saint:

 

Men åkkeau nå har jeg jo passert #200 for en stund siden så valget mitt (vist det er noe valg med crusing) ser ikke så ille ut idag. Haler jo inn på "eliten" :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...