Guest Avmønstret# Svart 3.November.2013 Del på Facebook Svart 3.November.2013 men det regner i bøtter og spann her nå. Får se om det letter litt utover dagen Av alle dager så er nok ikke dagen i dag den du skal ha for store forventninger til. Det er meldt 50 års flom, i dag. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.November.2013 Det ble skuffende lite regn da, spesielt etter at man leste om monsterregng og greier hehe Nå er i allefall ny kalesje på plass, og den gamle repareres for bruk som vinterkalesje, fikk ikke lov til og bruke den nye om vinteren Anbefaler Nam´s båtkalesjer, som nå også skal etablere seg i Holmestrand Gammel og ny kalesje, ble en helt anne nverden dette ja Sitér dette innlegget Link to post
Nero II Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Det ble bærre lækkert! Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 4.November.2013 Del på Facebook Svart 4.November.2013 Dette ble virkelig bra, nesten ny båt jo . Helt stram som den skal være overalt, ble ikke misunnelig må du tro Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 5.November.2013 Del på Facebook Svart 5.November.2013 Flott, grattis, ble det dyrt.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
M/S Bastard Svart 5.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.November.2013 Syns prisen var god, ga 15 for begge kalesjene, den andre er i luka på hardtoppen som ikke synes på bildene Nye bøyler også i den prisen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 17.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2013 I dag er det en fin dag og tilbringe i båten, sol fra skyfri himmel. Målet er og få montert eber´n, har riktignok ikke dyser og varmluftslanger i dag, men det blir en prøvekjøring uten dette Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Det gjorde seg virkelig med den nye kalesja. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
M/S Bastard Svart 17.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2013 Jo takk, jeg ble veldig fornøyd, men vurderer gardiner for det føles som man sitter på utstilling Ebern ble i allefall montert og testkjørt, varmet som bare det den. Da er det bare og bestille seg dyser og slanger til den. Må legge opp det elektriske også, men er usikker på hvor jeg skal montere termostat og betjeningsbryteren Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2013 (redigert) I dag skal jeg begynne på konsollene som skal stå under setene, må bare produsere litt til på jobb , så låner jeg en truck og henter matrialer. Håper på og få begynt monteringen av disse på Fredag, så jeg har bare to kvelder på meg for og få de ferdig for montering. Skapdører bryr jeg meg ikke om nå, så de lages litt senere. Forlengelse av benkene ute skal også gjøres nå før jul, samt ett skap bak i båten, da blir det ikke lenger rundtsitter men lengre benker i stedet Bilder kommer i kveld Redigert 27.November.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 27.November.2013 Del på Facebook Svart 27.November.2013 Ble ny skute bare med kalesjen jo stå på detta blir råbra Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 27.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2013 Er på jobben nå, begynner straks og skjære ut delene Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2013 Kom ikke så langt som jeg ville, jeg hadde bare tilgang på en stikksag som ikke man ikke kan stille grader på. Må ned i båten og hente den andre i morgen, for jeg må bla. lage det ene endestykket på nytt, siden dette skrer. Derfor fikk jeg heller ikke lags frontene, må skre disse også som man ser Men, slik vil selve konsollene se ut. Jeg skrer inn i forkant, for da sitter man bedre med beina syns jeg. Den ene konsollen skrer også ut i toppen, syns det må til, ellers ville stolen stikke på utsiden av konsollen, det er ikke pent Konsollene skal kles med 4mm finer utenpå, slik at veden løper likt på alle flater Jeg bruker en type finér som heter Red, siden Merant er gått ut av sortimentet Hadde uansett valgt 4 mm utenpå, da overflaten ofte er mye penere enn på f.eks 9mm som platene jeg har brukt er Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2013 Fikk gjort litt i dag også, ene kortsiden ble lagd ny, også kom jeg ett steg videre på den andre. Ble litt snaut med tid, måtte i båten for og hente mere verktøy så da gikk tia På´n igjen i morgen fra morran av Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.November.2013 Del på Facebook Svart 28.November.2013 Dette blir flott, kan jeg se Ser ut til at du har tilgang på en grei maskinpark også. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
M/S Bastard Svart 28.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2013 (redigert) Joda, men maskinene har ikke noe med trearbeid og gjøre desverre, vi driver med silikon/gummi og plast Bruker eget verktøy, alle platedeler er skjært ut med elektrisk stikksag Trinnet som er lagd er bare en del av trinnet, resten blir henglset på skottet under dashbordet og legges ned mot konsollen. Da får jeg endelig brukt takluka, rekker ikke opp med hodet over luka i dag Redigert 28.November.2013 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Morten83 Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Imponerende! Tar av meg hatten for folk som er så dyktige. Sitér dette innlegget "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a boat!" Link to post
M/S Bastard Svart 29.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2013 Takk for det Konsollene ferdig sålangt, nå står de i båten hvor tilpasning og listverk skal gjøres. Lokkene på toppen der festes med pianohenglser. På lokket til føresstolen blir antaglig tv´n montert, men må se an om jeg får åpnet lokket helt, for stolen vil jo butte mot dashbordet og jeg er usikker på om jeg får lokket opp i 90 grader Det blir skap på bakssiden av konsollene også, dette gjøres i båten, for og kunne se best plassering Sitér dette innlegget Link to post
Ternen32 Svart 29.November.2013 Del på Facebook Svart 29.November.2013 Dette blir bra bastard, gleder meg til å se dette innmontert Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
M/S Bastard Svart 29.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.November.2013 Det gjør jeg også, men det er litt arbeid først. Vanntanken må flyttes, goså må det gjøres litt med den ene dørkplata. Jeg satser på og få gjort dette på Søndag, så Søndag kveld blir det nok bilder igjen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2013 Klarer ikke og vente til i morgen , drar ned i båten etterpå Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 30.November.2013 Del på Facebook Svart 30.November.2013 Lørdag morgen; egg og bacon, sport på TV og prosjektet til M/S Bastard! Kan livet bli bedre? Nå har jeg vært gjennom nesten 500 innlegg, og må si jeg er imponert. Hvis det hadde finnes en kloning av Bjørgen/Nordtug, så kan det godt hende at den hadde blitt kalt en bastard, men tydeligvis skal man ikke kimse av bastarder. Det er ingenting tempoet, stilen eller stayer-evnen her. Jeg er sikker på at du klarer noen æresrunder også Bastard i vinter! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2013 Jeg tok meg ikke tid til frokost, men nå er jeg sulten og kaffetørst. Drar snart hjem nå, skal bare ta noen mål til noe reisverk jeg må lage til. Har revet en del som må bygges opp igjen. Jeg er fonøyd med plasseringen til konsollene tror jeg. Kommer noen bilder etterpå Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2013 Da er jeg kommet meg hjem i varmen Tanken må flyttes, da konsollene kom for nære dashbordet Her var det litt råte, men heldigvis var dørken skjøtet her, så blir det ikke mye og bytte ut Vurder og sette vanntanken slik, på grunn av at det er 2 stusser under tanken. Alternativet er og sette den under dørken, men da må stussene kappes og hullene tettes på ett vis, mulig det blir løsningen da tanken ikke går under benken som skal forlenges inntil konsollen Måtte kappe litt i den ene dørkplata også for og teste plassering, denne dørkplata må byttes ut Må også tette den ene døra i skottet der, den til venstre vil jeg beholde Tror dette blir den endelige plasseringen, mulig jeg trekker det ett par centimeter bakover Ble ikke for trangr mellom stol og pentry heller I morgen skal baksiden kles, også skal det taes hull til dører, men jeg er veldig usikker på størrelsen på dørene forløbig Også skal det lages en opphøyd dørk her, mellom skottet og konsollene Ned og fortsette i morgen Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 30.November.2013 Del på Facebook Svart 30.November.2013 Dette blir bra Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.