Teza Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 Hvilken logo skal jeg bruke? Eller denne? Denne er 200 px i høyden. Personlig likte jeg denne best. Men, den er slitsom å se på da den blå skriften virker ute av fokus. Gjør den litt mørkere i fargen og litt skarpere så blir den bra. Foreslår å fjerne animert tekst, dette virker meget forstyrrende og irriterende i allefall for min del. Disse to tingene gjorde at jeg vurderte å forlate siden i løpet av de 5 første sekundene. Virket litt skrikende og slitsomt med store røde overskrifter, men utover det synes jeg du har fått en god side. Godt tiltak og ønsker deg lykke til videre med siden, har lagt inn et bokmerke og kommer helt sikkert innom flere ganger for å se. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 18.November.2009 Del på Facebook Svart 18.November.2009 - Båt- og utstyrsnytt- Sjøreiser - Prosjekter - Ungdommens verden - Bli med om bord i forskjellige båter (jeg tar for meg en båt) - Nyheter når det gjelder Redningsselskapet, ulykker osv - Nyttige tips når det gjelder sikkerhet, barn om bord i båt, tenknisk, motor osv. - Eller liker dere nettsiden slik den er nå Hei! Har nå vært inne på sidene og lest en del! Jeg syntes sidene har et godt potensiale, men det er plass til mange nye artikler, og det kommer det sikkert etter hvert. Det som jeg syntes er interessant å lese om er: sjøreiser, prosjekter, ungdommer og trebåter. Etter min mening blir det uinteressant å lese om det samme som jeg ser på NSSR sine sider o.l... Har forøvrig sendt deg et tips pr. mail... Med Vennlig Hilsen Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
tilsjos.no Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 (redigert) Personlig likte jeg denne best.Men, den er slitsom å se på da den blå skriften virker ute av fokus. Gjør den litt mørkere i fargen og litt skarpere så blir den bra. Foreslår å fjerne animert tekst, dette virker meget forstyrrende og irriterende i allefall for min del. Jeg holder meg nok til den vanlige, tradisjonelle logoen :-) Virket litt skrikende og slitsomt med store røde overskrifter, men utover det synes jeg du har fått en god side.Godt tiltak og ønsker deg lykke til videre med siden, har lagt inn et bokmerke og kommer helt sikkert innom flere ganger for å se. Hvordan farge på overskrift ville du hatt i så fall? :-) Hei!Har nå vært inne på sidene og lest en del! Jeg syntes sidene har et godt potensiale, men det er plass til mange nye artikler, og det kommer det sikkert etter hvert. Det som jeg syntes er interessant å lese om er: sjøreiser, prosjekter, ungdommer og trebåter. Etter min mening blir det uinteressant å lese om det samme som jeg ser på NSSR sine sider o.l... Så fint! Enig i at det er morsomt i å lese og høre om forskjellige sjøreiser, men da trenger jeg tips fra dere der ute. Dere som har vært på en spennende sjøreise, og som du vil dele med andre i Norge! Da er du hjertlig velkommen til å fortelle det til meg per mail sondre@tilsjos.no Porsjekter og ungdommer kan jeg love deg at det kommer mer av i tiden fremover! Hei alle sammen! :-) Ny reportasje på Til Sjøs - Forsiden Du er hjertlig velkommen som leser! Håper du liker reportasjen om at Redningsselskapet satser på barn og unge til sjøs. Båthilsen tilsjos.no Har du et maritimt tips send det til sondre@tilsjos.no Vil du annonsere på tilsjos.no? Send en mail til sondre@tilsjos.no Har du spørsmål,ris eller ros du vil ut med? Send en mail til sondre@tilsjos.no Redigert 20.November.2009 av Til Sjøs Sondre (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Teza Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Jeg holder meg nok til den vanlige, tradisjonelle logoen :-) Mente ikke å bytte ut logoen, men det virker som det er en logo som er scannet eller kopiet og forstørret. Ved å forbedre den med litt mørkere farge og gjøre kantene litt skarpere i et billedredigeringsprogram, vil den bli "roligere" å se på. Elendig eksempel under men vet du hvilken font som er brukt er det enkelt å lage en ny logo som er helt lik den gamle, men bedre utseendemessig. Hvordan farge på overskrift ville du hatt i så fall? :-) Sort eller en farge som passer til hovedfargene (fargetema) du har valgt å bruke på siden. Hvis du for eksempel ser på nyhetsmailen til seilas.no, ser du omentrent samme oppsett som du har på siden, dog med sort farge på overskriftene. Siden blir mer lettlest, men annen farge enn sort kan også brukes. Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 20.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2009 Elendig eksempel under men vet du hvilken font som er brukt er det enkelt å lage en ny logo som er helt lik den gamle, men bedre utseendemessig. Desverre så vet jeg ikke fonten på logoen. Sort eller en farge som passer til hovedfargene (fargetema) du har valgt å bruke på siden.Hvis du for eksempel ser på nyhetsmailen til seilas.no, ser du omentrent samme oppsett som du har på siden, dog med sort farge på overskriftene. Siden blir mer lettlest, men annen farge enn sort kan også brukes. Jeg har prøvd å legge inn annen farge i overskriftene i Default Master, men fikk det ikke til. Vet ikke hva jeg kan gjøre da, desverre. Har du noen forslag til hva jeg har gjort feil? Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Teza Svart 20.November.2009 Del på Facebook Svart 20.November.2009 Ser du i kildekoden til siden din i kodelinje 39 vil du se fargekoden #FF0000, denne kan du f.eks prøve å bytte til #0066CC som er en annen blåfarge du har brukt på siden din eller #000000 som er sort. Det som er lettest er å legge alle slike innstillinger i en .css fil, du vil da få mye mindre jobb med å vedlikeholde siden i fremtiden. Veldig mange gode guider på nettet som omfatter dette. Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 21.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2009 Hei Har nå fått svarte overskrifter på Til Sjøs - Forsiden De svarte overskriftene skal være lettere å lese, og mer behaglig å se på. Syns du svarte overskrifter er best? :-) Båthilsen fra tilsjos.no Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Hasla 26 Svart 21.November.2009 Del på Facebook Svart 21.November.2009 Dette begynner og se proft ut stå på Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
tilsjos.no Svart 21.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2009 Det er hyggelig å høre, Hasla 26 Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 22.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2009 (redigert) Ser du i kildekoden til siden din i kodelinje 39 vil du se fargekoden #FF0000, denne kan du f.eks prøve å bytte til #0066CC som er en annen blåfarge du har brukt på siden din eller #000000 som er sort. Hei Teza. Jeg fant ut hvordan man endret farger på overskrift og slikt Endret Info på nettsiden Til Sjøs - Tur til Sjøen for Alle 2010 Redigert 22.November.2009 av Til Sjøs Sondre (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Teza Svart 22.November.2009 Del på Facebook Svart 22.November.2009 Jeg synes det ser mye bedre ut nå, men det viktigste er jo om du selv er fornøyd :) Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 22.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2009 (redigert) Jeg selv er kjempe fornøyd med det resultat jeg har fått, men man har alltid noe å rette opp i Jeg må takke alle som tipser og hjelper meg i å forbedre nettsiden min. Fortsett med det (Keep going) Båthilsen fra tilsjos.no Har du et maritimt tips? Nøl ikke med å ta kontakt sondre@tilsjos.no Jeg er takknemlig for alle tips! :-) Redigert 22.November.2009 av Til Sjøs Sondre (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 23.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2009 Hei, og god morgen båtfolk! Det er mandag igjen, og på tilsjos.no skjer det ting. Klikk deg inn på tilsjos.no for å lese om morgendagens båtbyggere på Sotra Håper den er interessant! :-) Båthilsen fra tilsjos.no Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Wasco Svart 23.November.2009 Del på Facebook Svart 23.November.2009 Hyggelig å bli litt bedre kjent med disse guttene. Prosjektet deres er blitt diskutert og kommentert i flere tråder her på BP Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
tilsjos.no Svart 23.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2009 Prosjektet deres er blitt diskutert og kommentert i flere tråder her på BP Jeg vet at det er blitt diskutert og kommentert, men man kan alltids bli bedre kjent med de :-) Jeg snakket med ungdommen, og det er alltid morsomt å skrive om slike prosjekter! Mvh tilsjos.no Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 25.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2009 Hei båtfolk! Omtale om min nettside i Byavisa Drammen i dag: Dra til sjøs, for en redaktør Båthilsen fra tilsjos.no Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 (redigert) Hei båtfolket! Endelig fredag, og endelig helg for mange av oss. Sett deg rolig ned i sofaen hjemme og smi,l for jeg har en gladmelding å fortelle. Klikk deg inn på Til Sjøs - Full City i Sverige for å lese gladmeldingen Har du en kommentar til nettstedet mitt, enten ris/ros, ikke nøl med å ta kontakt til sondre@tilsjos.no Eller kanskje du har et tips? Ta kontakt :-) Jeg takker for kommentarer og tips! Båthilsen fra tilsjos.no Redigert 27.November.2009 av Til Sjøs Sondre (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 30.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.November.2009 Hei båtfolket! Det er mandag, og i dag kan du lese om de nye utenbordsmotorene til Suzuki på tilsjos.no Klikk deg inn på Til Sjøs - Nytt fra Suzuki. Båthilsen fra tilsjos.no Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Enzo Svart 30.November.2009 Del på Facebook Svart 30.November.2009 Lurer litt på denne setningen her , Geir Andre Pettersen og en god kamerat var alt de trengte for å kjøre en liten båt med 5 hk på hekken fra Drammen til Horten. hvem var det som trengte de to kameratene ? - Båt- og utstyrsnytt Interessant - Sjøreiser det er altid interessant Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 4.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2009 Hei alle båtvenner! :-) Helgens artikkel dreier seg om en ungdom på 15 år som drømmer om en stor luksusbåt, og vil du se hva han eier, og drømmer om? Klikk deg inn på Til Sjøs - Drømmer om moderne yachter for å vite mer. Båthilsen fra tilsjos.no Ønsker tips fra deg som leser! Det sendes til sondre@tilsjos.no. Har du noe du vil snakke med meg om, er du også hjertlig velkommen til å ta kontakt. Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 7.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2009 (redigert) Ny reportasje har funnet veien til tilsjos.no :-) Denne uka kan du få lese om motormuseet i Sund, ved Lofoten. Du skal få være med meg dit, og for å kunne være med meg dit, må du klikke på Til Sjøs - Bi med til motormuseet i Sund Håper du liker reportasjen Båthilsen tilsjos.no Redigert 7.Desember.2009 av Til Sjøs Sondre (see edit history) Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Det er fredag kveld, og svenskene har nye seilbåter på tegnebrettet. Vil du se hvilket båter dette er, og bilder av de? Klikk deg inn på Til Sjøs - Nye famile- og turseilbåter Håper den vekker interesse! Båthilsen fra tilsjos.no Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Enzo Svart 11.Desember.2009 Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 Ja, bladet er lagt ned desverre. Det grunnet at vi ikke hadde nok tid til å produsere baldet. Vi betaler tilbake abonnentene! ;-) Hei Har ikke fått noen penger tilbake som jeg kan se men jeg har fått blad i posten og i det står det at det kommer ut 4 blader neste år , har dere ombestemt dere ? Sitér dette innlegget Link to post
tilsjos.no Svart 11.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2009 HeiHar ikke fått noen penger tilbake som jeg kan se men jeg har fått blad i posten og i det står det at det kommer ut 4 blader neste år , har dere ombestemt dere ? Det er desverre ikke meg eller det bladet jeg har drevet, det må være Båtens Verden fra Fredrikstad. Litt eldre gutter enn meg. Se batensverden.com for mer info om de. Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
tilsjos.no Svart 14.Desember.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2009 Det er mandag, og snart er det jul. Vi følger med på prosjektet til Espen Pedersen! :-) Klikk deg inn på Til Sjøs - DEL 2: Nitten år - førti fot for en ny oppdatering. Båthilsen fra tilsjos.no Sitér dette innlegget WWW.TILSJOS.NO Tips oss på: tips@tilsjos.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.