Baatlaus Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jeg har som sagt slitt litt med min A modell. Reiste fra båten forrige helg, alt virket normail, i defence mode. dagen etter slutter kameraet å svare på meldinger eller samtaler. Var nede å hentet kameraet nå i helgen å da lyser dioden konstant rødt. Ingen feil med sim-kortet! Om jeg slår kameraet av med strømmen tilkoblet forblir lyset på, når jeg da skrur det på igjen blir det mørkt i 3-4 sek før det blinker 1 gang for så å lyse konstant rødt. Har også prøvd reset. Bare å returnere til der hvor jeg kjøpte det? Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jeg opplevde noe av det samme på mitt kamera, problemet hos meg var overgangen fra 12V til mini usb...ga for lav spenning til kameraet. Kjøpte en annen variant hos CO Ikke hatt det problemet siden. Sitér dette innlegget Link to post
oabraha Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jag har hatt problemer med komunikasjonen med mitt kamera (modell A). Etter at kameraet var slått på virket det OK i en kort periode før jeg ikke lenger fikk kontakt. Måtte da slå det av og på igjen. Har nå lagt inn nye nettverksparametre for Telenor. Nå virker det 100% Sente føgende to meldinger til kameraet: #24#http://mmsc/# #125#010.010.010.011#9201#telenor#dj#dj# OBS: Må bruke 3 siffre i IP adressen. Dette gjelder for Telenor. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jeg var å skaffet meg et sim-kort fra Telenor i dag. Fagfolkene i butikken anbefalte meg et Alarmabonnenent. Fjernstyring over mobilnettet GSM Alarm er et mobilabonnement beregnet for M2M kommunikasjon for alle typer kommunikasjon mellom maskin - maskin og menneske - maskin. Typiske bruksområder alarmløsninger for hus, bil og båt To-veis kommunikasjon til strømmålere for måleravlesning overvåkning av maskiner, bygninger, containere nivåkontroll på tanker og anlegg GSM Alarm er også beregnet for privatmarkedet. For privatpersoner kan GSM Alarm brukes til tjenester som for eksempel "ring hytta varm". en er da sikret at abonnementet virker over tid noe som er mer problematisk med kontantkort. GSM Alarm støtter SMS, MMS, videotelefoni, GPRS, EDGE, UMTS og linjesvitsjet data (CSD). GSM Alarm er ikke tilpasset vanlig talebruk. Tale benyttes helst i forbindelse med alarmsituasjoner som for eksempel i heisløsninger. Prisoversikt GSM Alarm Pris Månedspris 16,- Etableringspris 100,- Etableringen var for min del gratis. Jeg håper dette sim-kortet gjør nytten i fjernovervåkningskamera? Hvis ikke bytter jeg til et annet abonnemnent. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
AQ140A Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Merkelig. Jeg fikk denne........... Vi har et abonnement som heter Alarm. Det er tilpasset overføring av mindre mengde data. Alarm anbefales for alarmløsninger, ring hytta varm osv. Alarm kan ikke kombineres med FriFamilie. Etablering kr 125,-. Månedspris kr 20,-. Les mere her: http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...alarm/index.jsp Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 PrisoversiktGSM Alarm Pris Månedspris 16,- Etableringspris 100,- [/i] Mvh Astor Du glemte å nevne at alle priser er eks. mva som gjør litt det også! :) Sitér dette innlegget Link to post
Baatlaus Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Jeg opplevde noe av det samme på mitt kamera, problemet hos meg var overgangen fra 12V til mini usb...ga for lav spenning til kameraet.Kjøpte en annen variant hos CO Ikke hatt det problemet siden. Hva mener du med dette? Jeg kjører mitt kamera på 220v og har målt spenning til 5V ut til kameraet. Har du slitt med at nettadapteret ikke leverer som det skal? Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 PUHHH Var tett på sint mann på tråden Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 .....Har nå lagt inn nye nettverksparametre for Telenor.Nå virker det 100% .......Sente føgende to meldinger til kameraet: #24#http://mmsc/#; #125#010.010.010.011#9201#telenor#dj#dj#....OBS: Må bruke 3 siffre i IP adressen.....Dette gjelder for Telenor. Flott, [det skal vel være #124#http://mmsc/#]. Jeg sleit litt for å finne WAP gatewayen, fant den etter hvert her: http://www.activexperts.com/xmstoolkit/mmsclist/. Med din oppdagelse av 3 siffer i gatewayen har du erfart at opplysningene i brukermanualen (både den engelske og norske) ikke er korrekt - i alle fall for Telenor. Jeg har resatt noen adresser - det virker som om kameraet virker bedre nå selv om produsenten antyder at jeg har et hardwareproblem med sporadisk IR-alarm. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 Merkelig. Jeg fikk denne........... Vi har et abonnement som heter Alarm. Etablering kr 125,-. Månedspris kr 20,-. Les mere her: http://www.telenor.no/privat/mobil/tjenest...alarm/index.jsp Og det fungerer greit? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Polarn Svart 24.November.2008 Del på Facebook Svart 24.November.2008 På det GSM Alarm kortet står det at det ikke støtter tale. Kan det da brukes til å ringe til kamera for å høre hva som foregår i båten? Koster det kun 20 kr per mnd uansett hvor mange tekstemeldinger du mottar? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Fjobåt Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 GSM Alarm fungerer fint når du skal ringe til kameraet for å lytte, det har jeg testet. Du betaler for sms og mms som vanlig i tillegg til de 20 i måneden. Det blir nok billigere med et kontantkort, men du slipper å huske på å fylle det opp. Jeg lurer også på om det kan være mer stabilt enn et kontantkort, tiden vil vise. Sitér dette innlegget Link to post
AQ140A Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Og det fungerer greit? Mvh Astor Hei. Nei har det ikke enda. Tenkte å prøve kontantkort først. Dette var bare svar fra telenor. Har ikk motat alarmenheten ennå. Sitér dette innlegget Link to post
oabraha Svart 25.November.2008 Del på Facebook Svart 25.November.2008 Er det noen der ute som har forsøkt å sette opp kameraet slik at det tar ett bilde på et bestemt tidspunkt hver dag, f.eks. daglig kl 1400? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Det er viktig å passe på at kommandostrukturen er korrekt ved oppsett av faste tidspunkt. Du kan sette opp 3 tidspunkt i døgnet og du har utvalg av ukedager å velge. Hos meg fungerer det grei og ved oppsett får du tilbakemelding om du har lykkes eller ei med oppsettet. Hovedkommandoene er #115# og #116#. Når MMS bildet kommer får du beskjed om "Timing send". Sitér dette innlegget Link to post
oabraha Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Har fått svar fra Telenor angående deres nettverksparametre for MMS. Disse instillingene gjelder for alle deres abonnemanger. > Tilgangspunktnavn/APN: telenor > IP-adresse/Gateway: 10.10.10.11 > Port: 9201 eller 8080 > MMS-server: http://mmsc/ > Brukernavn: dj > Passord: dj Følgende meldinger må da sendes til kameraet: #124#http://mmsc/# #125#010.010.010.011#9201#telenor#dj#dj# Eter at jeg har gort dette virker mit kamera 100% Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Jeg har mottatt mitt kamera i dag og testet dette ut med mitt Alarm-obon. fra Telenor. Tale fungerer fint. Har lagt inn endel koder slik den norske bruksanvisningen sier og alt virker bra. Bildekvaliteten kan jeg si lite om ettersom alle testene ble gjort i begrenset lys. Ser fram til å få testet det ombord. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 26.November.2008 Del på Facebook Svart 26.November.2008 Jeg har sendt min e-post til kameraet uten å få noe til min e-postadresse. Sendte: #108#epostadressen# Hva har jeg gjort feil? Min side hos Telenor er den samme som Mastertelefonen. MMS går helt fint. Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
oabraha Svart 27.November.2008 Del på Facebook Svart 27.November.2008 Astor. Bruker du komandoen: #03#1#1# når du bestiller bilde til E-post? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 27.November.2008 Del på Facebook Svart 27.November.2008 Det har jeg ikke gjort. Her ligger feilen. Kan jeg da få både E-post og til telefonen? Mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
oabraha Svart 27.November.2008 Del på Facebook Svart 27.November.2008 Med komandoen: #03#1#1# får du bilde til E-posten (og bare den). Det første ett-tallet etter # forteller kameraet at du vil ha bilde til E-post. Det andre ett-tallet foteller hvor mange bilder du vil ha. Skal du ha til mobilen må du enten ringe (ett ring) eller sende komando: #03# Slik virker det på mit kamera, ser at noen har andre erfaringer. Men det er slik det er beskrevet i den engelske bruksanvisningen. Sitér dette innlegget Link to post
Fjobåt Svart 1.Desember.2008 Del på Facebook Svart 1.Desember.2008 Deltronic røykvarslere og gassensor på 434 Mhz fungerer IKKE sammen med V900A1. Disse blir nå sendt i retur til sikkerheten-selv.no. De fungerer fint innbyrdes, men kameraet klarer ikke å registrere de. I manualen til kameraet står det kun nevnt sensorer på 315 Mhz. Jeg får lete videre... Sitér dette innlegget Link to post
shaukaas Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Jeg har et problem med at kameraet skruer seg av; når jeg ringer får jeg beskjed om at "abonnenten har slått av telefonen". Noen gode tips? Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 3.Desember.2008 Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 UTP kabler er så mangt. Det er mange typer å velge mellom. Bare se her. Denne her er veldig bra. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
Ulv I Svart 3.Desember.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Desember.2008 Jeg har et problem med at kameraet skruer seg av; når jeg ringer får jeg beskjed om at "abonnenten har slått av telefonen".Noen gode tips? Har du sjekket lyset på enheten samtidig med dette skjer? Det er ei lampe som enten blinker eller lyser rødt eller grønnt, denne forteller litt om status osv. Har du også sjekket at det er grei dekning i området? Er dette A eller B modellen? Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.