Jump to content

Erfaring med V900 GSM Remote camera/alarm/overvåking!


Ulv I

Recommended Posts

Hei! noen som har vært borti dette: Sorry the network is busy,fail to send one MMS. ERR_IND 4_O

jeg får sms om at bildet skal komme. det er penger igjen på telenor kontant og god dekning . strøm er tilkoblet nett. Har reset både manuelt og via sms

virket bra i 1 uke . Har også tatt ut/satt inn kortet,men samme feilmelding tilbake. det går greit og avlytte

 

Jeg fikk dette noen ganger før og da tror jeg at sim-kortet ikke satt riktig.

Link to post
Share on other sites

Hei

nå har jeg fått samme ploblemet som Nordanbåt :Sorry the network is busy,fail to send one MMS, det etter jeg slo av og på cameraet, det har jo virket prikkfritt i hele vinter, men nå jeg virkelig trenger det :sad: så får jeg plunder,

Roaldbj skriver noe om passord kan ikke huske jeg har valgt noe, er det ett som er standard?

aanton

Link to post
Share on other sites

Jeg har også fått samme feilmelding "Sorry the network is busy,fail to send one MMS" og det samme men med "ERR_IND 4_1" i tillegg.

Har 6 kameraer, alle med telenor kontant. Noen gikk det fremdeles an å ringe til men ikke få mms, mens andre hadde skrudd seg av, dvs "telefonen er utenfor dekning eller skrudd av". Dette varierte mhp hvilken nummerserie det var, enten 99xxxxxx, 47xxxxxx, 41xxxxxxxx, etc.

La merke til at et av de "nye" kameraene som kalles 59-108 istedenfor V900 resatte seg selv uten at det hjalp.

Feilen har oppstått iløpet av siste uken, da alle kameraene ble testet før forrige helg.

Det går nå ikke å motta mms selv etter å ha resatt kameraene...

Link to post
Share on other sites

Hei

Jeg har også hatt denne feilen i den siste uken, jeg har resatt kameraet utallige ganger, oppdatert mms innstillingene, latt det stå av i et døgn for å tømme det for strøm, etc. Fikk det ikke til å sende mms bilder eller motta status med #07#, samme svar "Sorry the network is busy,fail to send one MMS". Det siste døgnet så har det begynt å tikke inn meldinger fra 1999 (Telenor) med meldingen "Du har fått en MMS fra......", Det er bilder som jeg ikke har mottatt, og er sendt for rundt 4 dager siden fra kameraet. Nå har jeg mottatt rundt 10-15 slike meldinger fra 1999 og, ved ny forespørsel om bildet med #03# så tikket det det inn et bilde på telefonen og alt var ok. Kanskje har det vært en feil i nettet til Telenor, eller så har det kanskje blitt for mye trafikk i kø på sim kortet. Jeg testet ikke med et annet sim kort i kameraet.

Link to post
Share on other sites

Jeg fikk dette problemet for noen dager siden.

Jeg tok ut sim-kortet og plasserte det i min vanlige mobiltelefon. Jeg fikk da endel SMS-meldinger jeg tidligere hadde sendt til kameraet.

Deretter plasserte jeg simkortet tilbake i kameraet, og alt virket greit.

Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg fremover.

Min GSM alarm fra Clas Ohlson har fungert prikkfritt det siste året.

Link to post
Share on other sites

Nå virker cameratet igjen, jeg bannet :discuss::headbang: og tok ut simkortet resatte og nå virker det ok, untatt fjernkontrollen da, men tror jeg vet hva det kommer av,

hadde litt tull med ladingen av cameraet , så det kom noen meldinger på det på natten, det holder jo ikke lenge uten lading

bare ca 6-7timer :confused:

:smiley:

aanton

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Tror jeg har har kjøpt akkurat samme kabel som deg, Roald (HTC). Min er i allefall også spesifisert til 12 V 2 A ut. Jeg tror ikke disse 12 V mini-USB'ene har noen innebygget spenningsomformer, dvs. 12 V inn og 12 V ut. Kameraet er jo imidlertid spesifisert til kun 5 V-forsyning, så dermed blir jeg litt bekymret for å plugge inn over dobbelt så høy spenning. Hører gjerne kommentarer/erfaringer fra noen?

 

 

miniusb.jpg

 

Tar på ny opp spørsmålet om strømforsyning til kameraet.

Orginaltilkoblingen til kameraet er med miniUSB plugg. Her er vel standarden så vidt jeg har fått med meg 5 volt.

I den tekniske beskrivelsen av kameraet står det at det drives med 5.5 volt. Forbruket er vel omlag 30 - 40 mA.

Jeg har i dag kjøpt en 12 volt til miniUSB ladekabel som vist på bildet hos Clas Ohlson. Tror at spesifikasjonen er 2 A.

Jeg antar at denne har en innebygd omformer fra 12 til 5 volt?

I så fall får jeg en hyggelig liten jobb i morgen med å koble strømforsyning direkte fra forbruksbatteriene med sikring til 12 volts uttak for ladekabelen.

Redigert av Helge H (see edit history)
Link to post
Share on other sites

.... Hører gjerne kommentarer/erfaringer fra noen?...
Så langt jeg har lest er miniUSB spesifisert til 5 volt. Dette er også i samsvar hva jeg har målt på utgangen. Kameraet virker også med denne pluggen. Dermed er det bare å ha tilgang på 12 volts uttak, så kan kameraplasseringen tilpasses behovet ombord.
Link to post
Share on other sites

Du har så rett. Står 5 V output på min, også :-)

 

Så langt jeg har lest er miniUSB spesifisert til 5 volt. Dette er også i samsvar hva jeg har målt på utgangen. Kameraet virker også med denne pluggen. Dermed er det bare å ha tilgang på 12 volts uttak, så kan kameraplasseringen tilpasses behovet ombord.
Link to post
Share on other sites

Jeg var i båten idag og testet to forskjellige 12v-plugger til 5v USB ala den som er på bildet over. Jeg oppdaget at kameraet kuttet ut når den skulle sende MMS

på begge to. Akkurat som om man skrudde den av og så tok det 1 minutt før den var på nett igjen. Uten strøm tilkoblet fra noen av disse fungerte alt utmerket,

altså at kameraet fikk strøm fra det innebygde batteriet.

Jeg innbiller meg at kanskje ikke alle slike plugger kan levere nok strøm slik at den kutter ut.

Noen som har oppdaget lignende eller fungerer denne fra Clas Ohlson fint?

Link to post
Share on other sites

Hei, da er jeg tilbake fra Egypt, og dere som har sendt meg mailer og im'er osv, jeg tar kontakt fortløpende så straks som mulig. :-)

 

Har endel å lese igjennom og oppdatere meg på.. hehe.. ramlet inn 130 meldinger på telefonen, 160 uleste mail på privat mailen, x-antall på jobb mailen.. hehe.

Håper å være ajour i løpet av helga.. ;)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Jeg har også samme problem med "sorry, the network is busy. Fail to send 1 mms..." på flere av mine kameraer, mens andre fungerer.

Fikk melding på mobilen etter å ha satt i et av telenor kontant-kortene igår om at de oppdaterte simkortene for tiden for at de skulle fungere bedre i utlandet.. Så det er/var en ny simkort oppdatering for tiden på de forskjellige nummerseriene.

Tips til andre å prøve om de også får samme feilen nå etter oppdateringen...

Link to post
Share on other sites

Quie, har du prøvd å endre nettverks parametre som beskrevet nedenfor.

 

Disse instillingene gjelder for alle Telenor sine abonnemanger.

 

> Tilgangspunktnavn/APN: telenor

> IP-adresse/Gateway: 10.10.10.11

> Port: 9201 eller 8080

> MMS-server: http://mmsc/

> Brukernavn: dj

> Passord: dj

 

Følgende meldinger må da sendes til kameraet:

 

#124#http://mmsc/#

 

#125#010.010.010.011#9201#telenor#dj#dj#

 

Merk at IP adressen må angies med tre siffer.

 

Eter at jeg har gort dette virker mit kamera 100%

 

 

Etter å ha brukt denne oppskriften har jeg fått et kamera til å virke igjen etter å ha sendt "sorry, network is busy-failed to send one mms..." Så det er verdt å prøve, endte bare opp med en del andre problemer på kameraet som jeg får plundre med imorgen. Det sendte ihvertfall et bilde. Problemet nå er at det etter å ha blitt skrudd av og på kun står og blinker rødt og aldri kommer på nett........

Redigert av scanflyer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei.

Nå har jeg lest det meste av denne tråden i flere timer og dette er blitt til et utmerket prosjekt. Fikk mitt v900 B kamera i desember 08 og har endelig kommet dit hen hvor dette skulle monteres i båten.

 

SIM kort - FriFam - satt inn (virker som dette ikke er helt på plass). Har fulgt anvisningen til Ulven, men det står der å blinker rødt hele tiden. I følge instruksjonen søker det etter stasjonen. Kan det virkelig være så svakt at det ikke klarer å motta signalene. Har ringt / reesatt / ringt og det funker ikke i det hele tatt.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...