Jump to content

"Ståltråden" Tråden for metallbåter


Figaro

Recommended Posts

Jernklumpen skrev for 3 timer siden:

fin båt. har du noen bilder inne?  trenger tips da jeg pusser opp min stålbåt.

 

Takkk for det, skal få tatt noen bilder i kveld eller i morgen. 

Mye rot innvendig nå da, og fruen har malt lugarene etter sitt ønske da hun ikke liker mørkt treverk(Ja jeg vet, det er krise i mitt hode også)

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
jeb skrev On 17.4.2017 at 13.18:

Er dette noe jeg kan bruke der jeg kommer lett til eller det sløsing med penger se linken

 

http://piproducts.eu/?gb_froth-pak™-180,60

 

dette er vel det samme som  Hulda og Gregor har brukt.

 

hele for-piggen står og gliser mot meg med kulde så det holder. spesielt nå i påsken.

 

hvor finner jeg prisen på disse kittene-

 

jeb

 

Fikk du prøvd dette? Hva var isåfall prisen?

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nye skuffer er også laget. Vanskelig og være møbelsnekker . Frontene er i garasjen til maling og oljing 

15175073717131682090544.jpg

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hentet 400 kg blybarrer i dag. Da håper jeg båten blir mer stabil. Og ikke så topptung.  Totalt 1400 kg ballast nå.  Fordelt 500 kg i senter kjøl foran, 500 kg på sidene av motor, 400 kg på sider i akterenden.  Satser på roligere gange både i sjø og ved kai.

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

Den veide 12000 kg i høst når mobilkrana løftet den. Han hadde vekt på krana. Så ved sjøsetting med fulle vanntanker så veier den 14500kg  håper dette bedrer stabiliteten. Det virker som det ikke påvirker dybden stort med mer vekt. Gammel vanntank var 550 liter, forskjellen på full og tom vanntank kunne ikke sees på vannlinje.

 

Lagde løftesystem til 10 fot with med 4 takter 20 hk ( jolle hadde litt vann i dobbeltbunn) veide sikkert 350kg. Dette var over badeplattform.  Da gikk vannlinjen ned ca 2 cm bak.  

 

Mye ballast er plassert foran, for og motvirke ny vannskuter som skal plasseres på badeplattform neste sedong, den veier 192 kg pluss oppkjøringsrampe på ca 30 kg. Slik at vannskuter kan kjøres opp fra siden på plattform.

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

Takk takk. Prøver og lage den som om den er kjøpt i byen.  Blir spennende og montere den på badeplattformen og se om vannskuteren passer oppå

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Nå i nærmeste fremtid blir båten båten tatt opp for stoffing og polering, er det slik at dere bare flekker eller tar dere 

hele bunnen når dere er i gang,

og hva annet er det dere stål karene gjør når dere tar opp båten. 

 

selvfølgelig vill jeg sjekke bunnen veldig nøye og proppelen, men er det noe utom dette dere gjør

 

 

Redigert av jeb (see edit history)

Gruno 40 verftsbygget i nederland

Link to post
Share on other sites

På båten min er det ca 12 kilo sink.  38 fot. Viktig at det ikke er for mye sink. Trur jeg har litt mye. Spesielt viktig med mest ved propell og ror ,trur jeg. Der har det tæret mest hos meg.  Hørte en kar som sa at en zink skulle ikke kunne se en annen zink. Usikker på dette utsagnet

Båt er livet.

ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin..

Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...