Jump to content

De morsomste kommentarene på BP


Framtia

Recommended Posts

Pinnekjøtt bør kastes , lukter fælt og smaker fælt og er skjelden merket med de faresymboler som normalt gjøres for slike helsefarlige produkter som pinnekjøtt , askeavkok osv .

Regner med og håper at befolkningen i di utkantstrøkene som fremdeles holder på med dette hexsekoket snart blir litt mere opplyst og slutter med dette da det lukter dritt helt op til trøndelagen av dette eller det kan hvære noen invandrere som har tatt med seg noen råttne kreosotpinner inn til sivilasjonen. :puke:

Link to post
Share on other sites

Pinnekjøtt bør kastes , lukter fælt og smaker fælt ...

Lista bør legges høyt her på BP både hva gjelder morsomme innslag, ironi og sterke ytringer. Men et sted går grensen,og her mener jeg det er et grovt overtramp. Det er enkelte ting en ikke skal spøke med, og nedlatende kommentarer om pinnekjøttet hører defininitivt til den kategorien.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Lista bør legges høyt her på BP både hva gjelder morsomme innslag, ironi og sterke ytringer. Men et sted går grensen,og her mener jeg det er et grovt overtramp. Det er enkelte ting en ikke skal spøke med, og nedlatende kommentarer om pinnekjøttet hører defininitivt til den kategorien.

:lol::lol: regner med dette er en spøk...

usannheter 2nd ? i min og mange andres verden er det som fiskebaat skriver om pinnekjøtt, den hele og fulle sannhet :yesnod:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

pinekjøtt skal være røkt og skal dampes. så inn i ovnen for litt steking så fettet blir sprøtt

 

stappa skal lages med litt gulrøtter og fløte

 

Dette er innertier Bitteliten. Akkurat slik skal det være. Akkurat slik.

 

Skulle nesten tro du var sunnmøring. :cheers:

"hvis vannlinje er det viktigste.... kjøp en tømmerstokk" (Lano2)

Link to post
Share on other sites

pinekjøtt skal være røkt og skal dampes. så inn i ovnen for litt steking så fettet blir sprøtt

 

stappa skal lages med litt gulrøtter og fløte

Det er også min mening at en tar med Mandelpoteten da. Når man i tillegg kan innta dette på sjøen ombord en skikkelig båt en vinterdag så er livet perfekt....

31.desember_059.jpg

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Hva slags båt er det? :cool:

Det er slik kvalitet at den naturligvis ligger ute hele året og ikke settes på land halve året.... bygget for skikkelig helårsbruk med andre ord.... Det er noe værre med de andre båtene som havner på land i flere månder av året siden det ikke tåler å bli brukt...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

skulle ønske meg flere "gamle" eksempler på "de morsomste kommentarene på bp " hvis det kommer en drøss ., kan jo noen lage en liste og kansje vi kunne stemt frem årets morsomste... ?

 

Tråden har i hvertfall tatt en litt annen retning enn det jeg så for meg i starten..... :smiley: men det er fortsatt fritt frem for de som har minneverdige øyeblikk det kan børstes støv av

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Mange sauegnagere her inne, men hva med litt mer maritimt snadder: Rakfisk. Skulle for noen år siden forberede en venn fra det store utland på dette kulinariske fenomen da han var kommet på julebesøk, og merket en noe spesiell lukt fra kjøkkenet.

 

Du tar noen fisk, legger de i lake, og lar de modne der.

 

Aha... Råtnet, rå fisk?

 

Eh, det er veldig godt med lefse og smør. Og så må en ha akevitt til.

 

Er den spriten for ikke å bli sjuk av den råtne fisken?

 

Neida. Det er en del av pakka. Hører med til den gode opplevelsen.

 

Mhm..

 

Han ble faktisk å like det. Tross massiv skepsis i begynnelsen.

 

:cheers_wine:

Link to post
Share on other sites

stappa skal lages med litt gulrøtter og fløte

 

det er no mi meining

 

Lager du kålrabistappen som følger:

 

Kålrabi og potet i forholdet 4(5):1, godt med smør, kraften av pinnekjøttet nok til at den ikke blir for bløt og smakes til med pepper. Salt skal være unødvendig.

 

Dette er en innertier! :cheers:

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Lager du kålrabistappen som følger:

 

Kålrabi og potet i forholdet 4(5):1, godt med smør, kraften av pinnekjøttet nok til at den ikke blir for bløt og smakes til med pepper. Salt skal være unødvendig.

 

Dette er en innertier! :cheers:

:cheers: :cheers: Og jeg er ikke Sunmøring :lol:

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nærmeste du kommer det maritime i Valdres det :smiley:

 

Ellers sverger jeg til urøkt pinnekjøtt som heller ikke stekes etterpå. Kun dampes i ørlite grann vann blandt pinnene. Kålrotstappe med ei gulrot eller to og laget på en liten bechamelsaus spedd med litt av vannet fra kjøttgryta. Akkurat i kveld blir det pimpernellpoteter til - deilig og melne. :yesnod:

Bare klokka blir sånn henimot fire-halvfem så kan vel akeviten prøvesmakes - sånn for sikkerhets skyld. :drink:

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Lista bør legges høyt her på BP både hva gjelder morsomme innslag, ironi og sterke ytringer. Men et sted går grensen,og her mener jeg det er et grovt overtramp. Det er enkelte ting en ikke skal spøke med, og nedlatende kommentarer om pinnekjøttet hører defininitivt til den kategorien.

 

Støttes herved, det er 2 ting man ikke spøker med: pinnekjøtt og lutefisk :smash:

Link to post
Share on other sites

Men hva med uttrykket "i manns minne", er det det neste som skal bort? Det er ingen som sier " i kvinnes minne"...har ikke kvinnen noe minne? Er det ikke slik at mannen har bare korttidsminne, mens kvinnen har langtidsminne? Vil det snart hete "i persons minne"?

 

 

Tja? Hva med "i folks minne"? Lyder ikke det ok da?

 

 

I kvinnes minne er det sikkert noe helt annet, mine første gardiner, eller noe..?

 

Jeg formoder at siste taler aldri har vært gift ?

 

Kvinnes minne:

Du SA du skulle årne ( fyll inn her )

Du SA du skulle slutte å (fyll inn her )

Du SA jeg skulle få ( fyll inn her )

 

Manns minne:

Hæ, har jeg sagt det ?

 

En kvinne husker bedre enn 10 CRAY supercomputere.

Bare det ikke det som skal huskes er å peile olje på bilen.

Eller hvilken ølsort som smaker puke...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...