Jump to content

De morsomste kommentarene på BP


Framtia

Recommended Posts

OT.OT.OT.

 

Kraften kokes ut med 1/2 kopp vann, helles deretter i bunn av gryten pinnekjøttet kokes i (eller dampes om man kaller det så, kjøttet skal ikke ligge i vannet/kraften men over, derav pinnene etc.)

Da må en vel etterfylle med denne kraften så lenge dampingen foregår. Ellers en spennende oppskrift som må testes ut.

 

Til jul er det kokt torsk! :yesnod:

Man koker ikke fisk. Helligbrøde og stressing av fisken. Den skal kun trekkes.

 

Angående Lutefisk, så skal denne kun anvendes i dannede selskap for å stimulere de mannlige kjønnshormoner hvor Aquaviten utjevner lutens virkning. Og da sier det seg selv at damene ikke kan delta i selskapet. Kunne jo risikere å ende opp i VG dagen etter.

 

OT. END

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det ER en grunn til at stort sett all norsk tradisjons-festmat serveres med helflasker med sprit.

 

Riktig.

Under dannede forhold diskuterer man med sommelier før måltidet og får hjelp til å tilpasse drikke.

 

Jeg har latt meg fortelle at når det spises fisk i malingfjerner så har man med sin egen sterke sennep som sammen med dette norske etterbarberingsvannet man kaller akevitt hjelper til å døyve smaken.

Link to post
Share on other sites

At noen ikke liker jeg satte opp et forslag på en poll får så være... og det at jeg synes pollene til Salt er knallmorsomme er også en sannhet... så hvorfor kan ikke jeg skrive hva jeg finner morsomt på lik linje med andre medlemmer...

 

"Morsomheter" på andres bekostning har ingenting med humor å gjøre.

Link to post
Share on other sites

Lutefrisk og pinnekjøtt er nok for vidrekommende, det stilles blant annet krav om man behersker bruken av kniv og gaffel... dermed har jeg full forståelse for at grandiosa gutta sliter med denne maten.... og når det gjelder Løitens produkter så vil jeg tro at den coladrikkende grandis gjengen fortsatt sliter her... Det er nok bare å erkjenne at slik mat og drikke ikke er forbeholdt alle....

 

Lutefisk og Pinnekjøtt med akevitt er nok mat for maskuline mannfolk, så kan de som ikke rekker opp kose seg gradiosan, popcorn og cola....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kan ikke se kalkun nevnt her , er det ikke noen som spiser det på julaften ?

 

Ikke på julaften, men i kveld som en litt forsinket Thanksgiving (årlig tradisjon) og gjerne på Nyttårsaften. Kalkun har vel blitt stadig vanligere i Norge og da spesielt i disse tider, jul og nyttår?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

svinekjøtt er ikke menneskeføde så et utgår med høye kneløft ,

Er ganske så enig i dette, men litt bacon og kraftig med baconfett til lutefisken er et must, og det bør nok være av gris.....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Da må en vel etterfylle med denne kraften så lenge dampingen foregår. Ellers en spennende oppskrift som må testes ut.

 

 

Neida. Det blir nok fra steikingen + kraften som renner fra kjøttet under kokingen. Men man må selvsagt passe på.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Det har vært mye snakk om pinnekjøtt og lutefisk her, men en annen gammel rett som bør nevnes er rakfisk. I går kveld var vi, tradisjonen tro, på rakfisklag. Det 15. i rekken. Fisken er i alle år kjøpt på Noraker Gard i Valdres. Dette er kvalitetsfisk (i den grad en kan kalle råtten fisk det...) som ofte vinner når Årets rakfisk skal kåres på Rakfiskfestivalen.

 

Les mer her: http://www.noraker.no/

 

I år var den bedre enn noensinne. Det var to modningsgrader; lagret og vellagret. (Altså mer eller mindre råtten). Om fisken ikke er riktig lagret og oppbevart kan inntaket av fisken være med livet som innsats.

 

Til rakfisk serveres mandelpotet, grønne erter, rå rødløk, hjemmelaget lefse og flatbrød, rømme og litt sirup. Og selvsagt hjemmebrygget øl og akevitt.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

Sitat: (motor @ 29.11.08 13:32)

Drev må da bli veldig dyrt i i lengden. Har aldri hørt noen som har hatt slik innstallasjon i 1000 timer uten at det har kostet så det holder.

 

Sitat: (ultra1 @ 29.11.08 20:30)

Hva underbygger du dine påstander med?

 

 

Hmm :confused::confused::confused: Denne kommentaren tror jeg må inn i tråden blant De morsomste kommentarene på BP. :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...