Jump to content

De morsomste kommentarene på BP


Framtia

Recommended Posts

Disse må jo være rene klassikere:

 

 

Sitat: (Bitteliten @ 30.07.06 14:19)

Skippern på taket styrende med beinet på rattet

 

 

Sitat: (Skipper_Worse @ 30.07.06 19:40)

Tenkte jeg det ikke. På vei til å forstå CBC-dekkets fortreffelige egenskaper!!! Ikke minst som utkikksplattform fra hvilken man kan speide gjennem cigarrøken etter småbåter og slikt mellom drivved og tang der nede ved havoverflaten ...

 

 

Sitat: (Mouche @ 30.07.06 19:53)

Av dette kan man slutte at advokaten har en båt som gjør mere enn 20 knop, har blitt langsynt (avstand fra toppetasjen til havets overflate er stor nok til at han kan se hva som rører seg der!), har en båt som lager storre hekkbølger, holder seg for det meste til leden og røker cigar.

 

 

Sitat: (Bitteliten @ 30.07.06 19:58)

Nja, dette med flybridge tror jeg er en mote som snart går over når bare resten av verden opplever fortreffligheten av en skikkelig hardtop båt.

 

Jeg fikk i alle fall en god latterkule da jeg fant dem nettopp.

 

Det var blondinnetråden vår det - dengang vi vokste ut av III'ern og over i IV'ern.

 

Snakk om å møte seg sjøl i døra. Det viser hvor langt jeg er villig til å gå for å beholde husfreden. V'ern ble kjøpt mot min vilje. Ikke at jeg ikke liker V'ern nå - men jeg ville ikke bytte.

Link to post
Share on other sites

.......Det viser hvor langt jeg er villig til å gå for å beholde husfreden. V'ern ble kjøpt mot min vilje. Ikke at jeg ikke liker V'ern nå - men jeg ville ikke bytte.
Dette er ikke morro - dette er alvor. Jeg fikk nærmest et ultimatum: dersom vi ikke bytter båt, så blir det ikke mer familieliv ombord. Jeg var tidligere "motstander" av dobbeltdekker, men måtte bite i det "sure" eplet. I etterkant har jeg også innrømmet at båtlivet fra øvre etasje har gitt en ny dimensjon til seilingsgleden min. Nå pakker jeg meg inn i godt seilingstøy og sitter oppe i all slags vær. Den eneste ulempen er at det ruller, stamper, og beveger seg litt mer der oppe.
Link to post
Share on other sites

Jeg så det ble skrevet litt tidligere i denne tråden om julemat...

 

24.desember 1995 var jeg i militæret forde jeg hadde tatt på meg en vakt for en stakkars bergenser for en god sum penger.

Når klokka slo 18:00 (noe som tilsier for meg at julematen serveres denne dagen) så åpnet jeg matpakka mi.

4stk flate brødskiver med ost og leverpostei.

 

Når jeg er skrubbsulten og vil hamat, så vil jeg ha noe lettvint, og som kan spises kjapt uten at det genererer alt for mye opprydding og oppvask. Derfor så synes jeg faktisk disse brødskivene var godkjent denne dagen som julemat.

For de som lurer, så hadde jeg friskt vann på feltflaska også. Kan ikke ha lunket vann på selveste julaften vetu...

 

Hele julefeiringen var over når matpakken var forsert og overflødig papir kastet i søppledunken.

Etter dette var det vaktbytte og jeg måtte derfor ut å avløse en annen. Sto og smilte litt for meg selv når jeg tenkte på dette.... litt komisk, men det var faktisk ikke så ille.

 

Så det er ingen som skal fortelle meg at JEG er ett såkalt A4-menneske vertfall... hehe.

 

I år blir det forøvrig kjøttkaker og brun saus!

BÅT: 2008 Askeladden 535 Bowrider - Mercury Optimax 115HK. Ballistic stålpropell - Navmann 6500

Link to post
Share on other sites

Svært mye OT: man velger ikke sin egen mor, men man har visse valgmuligheter når det gjelder svigermor....

Denne var rett og slett meget bra...... bare ikke svigermor tror jeg valgte dattera hennes på grunn av henne.. Selv bør en nok vektlegge svigermors egenskaper svært mye ved valg av ektefelle, siden ektefellen nok vil bli svært lik svigermor etterhvert.... og da gjerne alt for tidlig også... Reklamasjonsretten på ektefeller er gjerne svært kort og faller nok neppe inn under kjøpsloven...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Mye morsom lesning :smiley: blir i godt humør av slikt!

 

Men "hutre hutre", syklet til jobb i dag, ikke særlig sommerlig :headbang: Er det ikke tiden for at noen kan starte en sommertråd, sånn bare for å få tilbake varmen i kroppen?

Noe sånt som Bjoris https://baatplassen.no/i/index.php?s=&s...st&p=471497 innlegg i en tidligere tråd.

 

Snart årets mørkeste dag, og like snart lysere tider :cool:

Link to post
Share on other sites

Lovanvendelsen som er gjeldende her er Markedsføringloven; bl.a. bestemmelsen om villedende makedsføring og tilgift :smiley:

Tilgift? Jeg som trodde det først og fremst dreide seg om en betydelig utgift ...

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Link to post
Share on other sites

Hifo har handlet seg ny traktor.

Gratulerer, gratulerer, kondolerer...

Dvs. ikke var den ny, og ikke var den fra vesten, med de fordeler og ulemper det kan medføre.

Men skal jo ikke glede seg over andres problemer, det gjør jeg da heller ikke.

Det er bare det at tråden hans ble så morsom tilslutt...

 

har akkurat gjort ett kupp av et traktorkjøp :-) en belarus 52 1972 modell. 4wd.

 

noe tungstartet er den og ryker svært hvitt ett par min etter oppstart..

 

værre er at den jager nesten hele tiden hvis jeg ikke har pådrag.. tipper 2-300 rpm. og vil ikke gå på tomgang ..

 

svarte f... nå ligger snøen her og får pinadø ikke startet traktoren...

 

"¤#¤%!%# drittraktor.

 

 

Hahaha, sannheten kom for en dag...

(håper det ordner seg)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Har alltid hatt sans for dialekten, det frodige språkbruket og den "understatement"-aktig fortellerstilen til våre venner nordpå. Denne her - fra tråden: "18 m/s - Det kjennes på Østfoldkysten" - syns jeg er noe av det bedre i denne sjangren...

 

...Katta vårres en gammel mons, komm snikanes frammed naustveggen. Han va litt småuggen og lika seg ikke såg e. i det samme katta runda sørvesthjørne komm han med ei lita kula, ja ikke nåkka egentlig å skriv om, men som et lite ekstra vinnkast om dåkker sjønna.

 

Det va akkurat idet gammelmonsen runda sørvesthjørne kula kom - hm - ja han reiv altså katta i to.

Men å kall da for uvær - nei det syns e no å ta hardt i.

 

Men førr al del det e jo førr ingen ting å nemne. Man får jo alltids tak i ei ny katt.

 

ja ja sånn går no dagan

 

:seeya:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

"¤#¤%!%# drittraktor.

 

 

Eeehhh.... unnskyld meg, men var ikke dette litt tidligere oppe i tråden "et kupp" ?? :lol:

 

 

:cool: ehh jo. det er ett kupp. 4 wd, nye bakdekk . tett og fin hytte. 60 hk motor . skog lesseapparat (lite ). skjær . varmapparat .

servo , og alt tenkelig elektrisk som feks el regulerbare seter med 8 minner , osv osv :-) til 6000 kr.

 

 

tror dere jaggu ikke det er kommet 10 cm nysnø nå , bare til meg. (håper bare jeg klarer å sveive den i gang )

 

Denne er jo fortsatt helt ubetalelig..... :lol: - Det er greit med et sete med 8 minner og tett og fin hytte når man vil slappe litt av mellom all håndskuffing av snøen....

 

Unnskyld, hifo.... jeg måtte bare..... :lol:

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...