Jump to content

De morsomste kommentarene på BP


Framtia

Recommended Posts

Ja men da hadde de bare ramla ned ei bratt fjellside.

Dette ble en fornøyelig tråd - selv om den forlengst er sporet av. Har hørt at man i Nord-Norge har noe som heter "rapa-rein", hvilket etter sigende skal være rein som er ramlet utenfor fjellveggen. Kanskje noen kan fortelle hvordan dette tilberedes?

Link to post
Share on other sites

[quote name='ÅtteGlass' date='28.11.08 19:25' post='658063

 

 

 

For oss som fremdeles har stor tro på at akevitten helst kan drikkes bar,

 

Forøvrig fordeler vi julematen omtrent slik:

 

1. Ribbe 53 prosent

2. Pinnekjøtt 34 prosent

3. Julepølse 10 prosent

4. Medisterkaker 8 prosent

5. Kalkun 5 prosent

 

Her har har du klart å komme oppi 110% tillsammen før torsk , færsk eller lutet er tatt med.

 

Hvor får en kjøpt denne akkevitten ? Det hvirker og som en ikke trenger å vente helt til jul med å drikke litt av den.

Link to post
Share on other sites

Dette ble en fornøyelig tråd - selv om den forlengst er sporet av. Har hørt at man i Nord-Norge har noe som heter "rapa-rein", hvilket etter sigende skal være rein som er ramlet utenfor fjellveggen. Kanskje noen kan fortelle hvordan dette tilberedes?

 

De ligger der noen uker. Så samles det opp i baksetet på en bil og fraktes til restaurant på natten. Deretter males det opp og blandes med annet tilsvarende hittegods.

 

Det serveres gjerne med pitabrød, salat og dressing og kalles for Kebab.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Link to post
Share on other sites

Begynte å lese denne tråden... Morsomme kommentarer osv.

Men, som andre her antyder, det hele ramla ned på julemat og langt fra start-tittelen. :eek:

Er DET morsomt da? :nonod:

 

I hvert fall IKKE for en stakkar som har fått et mageonde som hensetter vedkommende til kun fisk og hvitt kjøtt!! :smash: :smash:

:cryin: :cryin:

:puke:

 

Om det blir GOD Jul??

 

Nope! :cryin:

 

Redigert:

Nix, dette var IKKE en morsom kommentar!

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Link to post
Share on other sites

Begynte å lese denne tråden... det hele ramla ned på julemat og langt fra start-tittelen. :eek:

Er DET morsomt da? :nonod:

 

Beklager masse Marwin ! Tror trådstarter er veldig enig med deg ! Jeg skal også ta en del av skylden ! Men jeg tror faktisk at det er ingen som gidder å sitte å lete etter alle de knallgode kommentarene som ligger her bare for å finne et godt gammelt sitat ! Nesten umulig å velge de beste for det er så mye bra :lol: Hiv deg heller på julemat-debatten... iiiha..

Link to post
Share on other sites

Dette er den sanne historien på opprinnelsen til lutefisken.

 

En gang på 1800 tallet var det brann i et bruk med tørrfisk nordpå. Som fattigfolk måtte de berge det de kunne, og lette derfor i asken etter tørrfisk som fremdeles kunne nyttes. Vann og aske danner som kjent lut(noen kaller det bunnstoffjerner). Dette fant de ut egentlig ikke var så værst, og tradisjonen var et faktum. Men egentlig ligger hemmeligheten i tilbehøret.

Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis)

Link to post
Share on other sites

Er jo derfor Salt må på banen, her og nå ! Så får vi det dokumentert en gang for alle :lol:

Har liten tro på at han dukker med en poll eller 10 siden staten ikke har tatt stilling hva som er norsk julemat... men gjør de det så kommer nok meningemålingene på løpende bånd fra den kanten med spørsmål i denne duren...

 

1) Bør man miste rette til å spise pinnekjøptt og for hvor lenge

Svar: Foe en uke, for en måned osv....

 

2) Hvor mange bør miste retten til å spise pinnekjøtt i året

Svar: xxxxx

 

3) Hvor går nedre terskel for å miste retten til å spise pinnekjøtt.

Svar: xxxxx

 

Og slik fortsetter det med gode spørsmål fra den kanten..

 

Svar alternativene finnes i en av Salt titalls poller her på forumet

 

Når det gjelder morsomme kommentarer så er vel meningsmålingene til Salt de aller beste etter mitt syn.... Det er nok ikke alle som ser komikken i disse meningsmålingene, men den er der....

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ser at noen her har mest å bidra med når det gjelder å være, eller gjøre seg, morsom på andres bekostning, eller enda klarere; komme med innlegg hvis eneste formål synes å være å drite ut navngitte medlemmer på forumet? Er det sånne innlegg denne tråden etterspør? At vi alle har litt forskjellig humor er klart, sågar positivt, men den type innlegg jeg her har i tankene tror jeg de aller fleste kunne vært foruten, etter mitt syn!

 

Takke meg til humoren og innleggene til Lano! :yesnod:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

...hvilken tragedie/katastrofe pinnekjøttet ble oppfunnet ? :confused:

Her må moderator gripe inn. En kan ikke bruke ord som tragedie og katastrofe sammen med opphøyde ord som pinnekjøtt. Enten så ble denne kulinariske opplevelsen oppfunnet gjennom prøving og testing i noen hundre år, eller så var det et rent lykketreff.

Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet.

Link to post
Share on other sites

:lol:

lag et emne om mat i ot. la de som har lyst til å lese om morsomme kommentarer på bp ha denne tråden for SVARTE... jeg vet om mange jeg vil legge ut her , men tar utrolig mye tid å lete opp , så det blir med anledning når de selv dukker opp :-)

sydvesten : du har svært mange dårlige "morsomheter" her inne , men vet om et par som faktisk er verdt å legge inn her også. så hvis du kan la salt være i hvertfall denne tråden , mulig jeg beriker ditt dårlige renome`med et sitat av deg :-) ....

det skulle gått ann å legge de innleggene (alle typer ) man vil huske i en egen postkasse, som vi da kunne plukkiet frem ved slike anledininger som dette.,

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Lano er tilbudt å komme tilbake, OM han oppfører seg som "stiff upper lip" ligaen vil.

Er det meg som repr. denne "stiff upper lip" ligaen? Isåfall må jeg ta en kort resymé av hva som skjedde.

 

Som jeg har sagt opptil flere ganger hadde jeg personlig ikke noe problem med Lano. Selv om jeg forstår at stilen hans kunne være provoserende.

Den førte iallfall til så mye bråk at det ble en uakseptabel belastning på Teknisk og Skipsraad. I tillegg til det som kom frem på forumet ble vi bombardert med klager fra medlemmene via epost og IM. Og her er det ikke snakk om noen "stiff upper lip" liga, men et bredt utvalg av våre medlemmer.

Jeg har hele tiden sagt at han er velkommen tilbake. Og vi krever ikke noe annet enn en normal oppførsel. Når snart 20tusen andre klarer det bør det være mulig for Lano også.

Link to post
Share on other sites

Nå var det vitterlig ikke jeg som etterlyste Salt i denne tråden, jeg svarte kun på ett av flere innlegg hvor et annet medlem ville ha Salt på banen med sine fantastiske poller..

 

At noen ikke liker jeg satte opp et forslag på en poll får så være... og det at jeg synes pollene til Salt er knallmorsomme er også en sannhet... så hvorfor kan ikke jeg skrive hva jeg finner morsomt på lik linje med andre medlemmer...

 

Har imidlertid stor forsåelse for at enkelte medlemmer finner alle mine innlegg her forumet til bry, og helt ser at jeg ikke poster noe..... slik vil det nok alltid være...

 

Til lags åt alle kan ingen gjera!

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

ok. så du vil vi skal tro du mener ordrett hva du skriver ?? du mistenkes av meg og endel flere tror jeg , for å ha en bakenforliggende mening på mye av det du skriver . men hvis du aldri er ironisk eller sarkastisk , ja da får innleggene dine en helt annen mening.:-)

ps : jeg er glad det er noen "kødder" her inne også , som spriter opp litt :lol:

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Alt dere nevner her av julemat er jo i noen's øyne "delikatesser"

Da vil eg nevne en annen som er sabla god. Smalahåve. Saueskalle eller hva dere på dialekt vil kalle det. Det er nam nam det.. Med akkevitt da. hehe.

Skål og god helg.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post
Share on other sites

Er det meg som repr. denne "stiff upper lip" ligaen? Isåfall må jeg ta en kort resymé av hva som skjedde.

 

Nå kjenner ikke jeg din rolle i dette utover hva du skriver, og jeg har selvfølgelig heller ingen grunn til å tvile på at det du skriver er riktig.

 

Dessverre.

 

"stiff upper lip" ligaen, eller tørrpinnefraksjonen om du heller vil, har fått det akkurat som de vil.

 

La oss ei forlyste oss og heller falle ned i et gravalvorlig, veldokumentert og selvhøytidlig mørke.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...