Jump to content

De morsomste kommentarene på BP


Framtia

Recommended Posts

:lol:

 

Hadde jeg funnet på no sånt så hadde nok Worses Metode (lemavdragning) bare vært mild oppvarming for henne før det hadde blitt grov ekstrem vold utøvelse. Når Ørnhild setter sine 1/8 tonn i beveglse så stikker jeg og bikkja. :eek:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Påskeseanse har vært avholdt i garasjen med PitPuddelen, Banangnagærn-for anledningen iført rosa sports BH ,røyketobakk,Luxus pulver kaffe og gaffelolje og verktøykasse. Skjæra var fritatt fra almannamøte pga redebygging

 

 

 

Du må slettes ikke høre på Banangnagærn Arvid_A. Hun er bare 4 år og bare lærling,også er hu lyn forbanna på skjæra. Dårlig blanding de to.

Men, etter å hensatt meg i dyp Luxus Pulver Kaffe rus fra Europris med Skjæra og skjærebarna trippende rundt garasjen etter å ha kjørt den bolde 2 takter varm med lukket garasjedør og med munn full av røyke tobakk under Pit Puddelens vaktsomme blikk så kan jeg bekrefte tidligere påstander her om at det blir et værskifte juli den 14.

 

 

Da er alt normalt da ? Gullfiskene står helt stille i akvariet sier jentungen. De trener nok på ett liv etter døden som fiskepinner

 

Slagskibet

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Disse må jo være rene klassikere:

 

Skippern på taket styrende med beinet på rattet
Tenkte jeg det ikke. På vei til å forstå CBC-dekkets fortreffelige egenskaper!!! :wink: Ikke minst som utkikksplattform fra hvilken man kan speide gjennem cigarrøken etter småbåter og slikt mellom drivved og tang der nede ved havoverflaten ... :lol:
Av dette kan man slutte at advokaten har en båt som gjør mere enn 20 knop, har blitt langsynt (avstand fra toppetasjen til havets overflate er stor nok til at han kan se hva som rører seg der!), har en båt som lager storre hekkbølger, holder seg for det meste til leden og røker cigar.
Nja, dette med flybridge tror jeg er en mote som snart går over når bare resten av verden opplever fortreffligheten av en skikkelig hardtop båt.

 

Jeg fikk i alle fall en god latterkule da jeg fant dem nettopp.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Man koker ikke fisk. Helligbrøde og stressing av fisken.

 

Tror fisken blir mer stresset i det øyeblikket du bløgget den , enn den blir når du hiver den i gryta noen timer senere .....

 

Personlig er Svinestek samt ett par Ribbeterninger "on the side" ett must på Julaften. Med surkål, rødkål, rørte tyttebær og melne poteter.

Svinesteken bør være på 5-6 kilo minst for å bli saftig og fin.

I Østfold er grisen ett hellig dyr :lol:

 

Avsluttes med hjemmelaget karamellpudding av den skikkelige typen med masse egg og flere timer i ovnen. Ikke noe pose-tull.... :smash:

Å lage stek, ribbe og karamell-pudding er fars jobb. Alt det andre overlates med hell til fruen :cool:

Link to post
Share on other sites

Tror fisken blir mer stresset i det øyeblikket du bløgget den , enn den blir når du hiver den i gryta noen timer senere .....

Jeg tror nok at stresset er større når den hales opp av vannet, eventuelt når den har satt seg fast i garnet eller på kroken...

 

I Østfold er grisen ett hellig dyr :lol:

Å? Det har jæ'nte merka. Da skulle'n jo ha gått fritt rundt i gatene og veiæne, og ingen skulle finne på å ete'n :smiley:

Men julekveldsmat, det er pinnekjøt, det. Samt kålrotstappe og poteter.

Gris spiser jeg en annen gang. (Eller hvis julekvelden feires hos noen som serverer ribbe.)

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Link to post
Share on other sites

Å? Det har jæ'nte merka. Da skulle'n jo ha gått fritt rundt i gatene og veiæne, og ingen skulle finne på å ete'n :smiley:

Men julekveldsmat, det er pinnekjøt, det.

 

Tenkte mer på at Østfoldinger flest foretrekker Gris på juleaften.

JanT, fra Hvaler og spiser pinnekjøtt? Er du en av disse invandrerne vestfra eller, pinnekjøtt er vel neppe tradisjonsmat på Hvaler.. :lol:

Link to post
Share on other sites

Pinnekjøttet kommer som regel fra sau flokker som har prøvd å overnatte inni tre overbyggene på NSB s fjelloverganger.

Det er og ofte fremmhevet i byggebeskrivelsen att det bør brukes bjørk i slike overbygg og ikke tørpinner som det er mest av på vestladet.

Om sauen blir liggende en stund blir det og en fin røyka smak på den.

Link to post
Share on other sites

Denne måtte bare hurtigst mulig over i denne tråden :lol::lol::lol:

 

Du er inne på noe her ja...

 

Jeg har mange venner og noen kanibalvenner også som var på restaurant og det var en seilermann og en motorbåtmann... På menyen var det selvsagt menneskehjerne.... og prisen på motorbåtmannhjernen var 1000 kroner mens selbåtmannhjernen kostet kun 5 kroner... Motorbåtmannen nikket selvsagt fonøyd kalppet seg på brystet og gliste fra øre til øre som de pleier å gjøre... Seilbåtmannen ble jo naturlig nok litt nyskjerrig og spurte da hovmesteren om hvorfor det var slik enorm prisforskjell... Da svarte Hovmesteren... Hadde du bare visst hvor mange motorbåtmenn jeg måtte slå ihjel før jeg greide å skrape sammen en kg med hjerne så hadde du ikke spurt..

 

Så jeg er helt enig med det Hansi... motorbåtmannhjernen er betydelig mere verdt...

Link to post
Share on other sites

En av de bedre.

Det går hardt for seg i vest og nord. :lol:

Ja ser no at det ha vært en liten slamring der nede.

Han jab ha vest fått ei skrape på nybåten.

vel vel vi hadde også litt blåster for noen uke sia. va forresten nedi fjæra telfeldigvis når sørvesten slo inn.

Jauda litt vind, men ikke nåkka å pister førr.

Katta vårres en gammel mons, komm snikanes frammed naustveggen. Han va litt småuggen og lika seg ikke såg e. i det samme katta runda sørvesthjørne komm han med ei lita kula, ja ikke nåkka egentlig å skriv om, men som et lite ekstra vinnkast om dåkker sjønna.

Det va akkurat idet gammelmonsen runda sørvesthjørne kula kom - hm - ja han reiv altså katta i to.

Men å kall da for uvær - nei det syns e no å ta hardt i.

 

Men førr al del det e jo førr ingen ting å nemne. Man får jo alltids tak i ei ny katt.

 

ja ja sånn går no dagan

 

Høvdingen

 

 

Link to post
Share on other sites

Her er morsom kommentar fra Krisida Magni som respons på Emilskj's utredning om hvordan man kunne feste ett brannslukningsapparat med borrelås i denne tråden

 

Det er vel bare å krybbe gummilåsen slik at borreslukkeren ikke brenner sideveis.

Eller sette på 2 stoppeborrere under borreslukkeren?

 

(Beklager, kunne ikke dy meg igjen. Ble bare så mye tesknisk :wink: )

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Legenden vil ha det til at dette er gammelt Masfjord-vis å tilberede pinnekjøttet på, nedarvert og overlevert gjennom generasjonene...

Nå er testen fullført. Og smaksløkene fikk fart på seg igjen. Joda dette kan anbefales. Nå tok vi 50/50 med margarin og meierismør i stekepannen. Satte en pikant smak på delikatessen. Lurer på om en dråpe med Kelt cognac hadde vært på sin plass i blandingen.

 

En ting er sikkert og det er at dette var annerledes enn den tradisjonelle måten å tilberede pinnekjøtt på. Terningkast 4.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Det hadde vært flott om vi hadde hatt endel medlemmer her på BP med kommentarer av typen uttalt av bl.a. Carl Joachim Hambro d.e. og tidligere statsminister Bratteli. Jeg husker ikke alle de flotte kommentarene de hadde. Jeg mener at Hambro en gang uttalte at han ikke ville karakterisere en annen representant på stortinget for løgner, men dersom en annen representant ville si dette - så ville Hambro ikke være uenig i uttalelsen.

Bratteli ble flere ganger spurt om hvorfor han ikke ble sint på alle de som kritiserte hans politiske håndverk. Hans standard svar var: "Vi får bruke hodet vi som har det". Et fantastisk svar.

Link to post
Share on other sites

les første innlegg i tråden 2nd trikkern så skjønner du at det faktisk er hurtigbåten fra Kristiansund som er helt stille....

 

Har sagt det før, men gjentar det!

 

Jeg ler alltid 3 ggr. av morsomheter.

Først fordi det er flaut å la være når alle andre ler.

Så fordi jeg forstår den.

Så, av meg selv, som ikke skjønte den.

 

Eller - for å si det enklere. jeg må ha det med teskjeer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...