Bonus Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Da er en blid og fornøyd Tine III+I trygt levert på Bastøfergen. Etter ruten skal han klappe til kai i Horten 22:30. Gratulasjoner er overbrakt og jeg har forberedt ham på at denne tråden er blitt betydelig lengre siden igår. Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Ja da er det bare å si GRATULER med nyervervelsen . ....var sikker på at det ble handel på denne turen ...du hadde ikke reist bort så fort ellers ..... Da var det beste overstått og den laaaange ventetiden til båten dukker opp i Brevik .. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Fjordutsikt Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 (redigert) Ja, da har du vel gått i land i Horten - gratulere med ny båt Tine IV, ventetiden ble ikke så lang da vel? 14 dager siden du overleverte Tine III. Redigert 15.Januar.2009 av Fjordutsikt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Gratla Tine VI. Legg turen innom Vadskjæret båthavn når du får båten levert på Revkaia. En kabellengde i nord. Der kan du i ro og mak ordne deg til hjemturen. Jeg har aldri likt de der Princessbåtene noe særlig, men de bildene som ligger i tråden her har fått meg til å konvertere. Flott båt. Det må jeg virkelig si Håper jeg får en liten omvisning før du drar videre. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
strek1 Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Gratulerer så MASSE, og takk for kjempeunderholdning...nesten synd det er over Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Velkommen hjem, Runo. Fyr løs! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Finn Erik Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Gratulerer så MASSE, og takk for kjempeunderholdning...nesten synd det er over Over nei..... Det må jo være nå det begynner. Runo kommer jo helt sikkert ikke til å være av leine på brygga i Larvik, jeg syntes det var litt snakk om hornmusikk også jeg. Blir vel noen bilder i forbindelse med det tenker jeg. Selv om båten ser strøken ut, så blir det vel et og annet som skal gjøres med båten før sommeren kommer også. Så over er det nok ikke får vi håpe........... Sitér dette innlegget Link to post
Brizo Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 NÅ ER JEG UTÅLMODIG Runo!! Få høre? Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 (redigert) ...nesten synd det er over Henger meg på Finn Erik: Er'e ikke nå det begynner'a? Gratulerer! Chiba Redigert 15.Januar.2009 av Chiba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
strek1 Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Ha,ha,ha...sant nok! Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 15.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Da har jeg jeg kommet hjem i stua , etter en lang og slitsom dag vil jeg mene . Blei litt mange timer å vente i Stavanger før flyet gikk , men pytt pytt . Veit ikke hva jeg skal si om denne tråden her jeg , så vannvittig morro at dere følger så godt med og syntes dette er like morro som meg . Takke å bukker for alle gratulasjonene , beklager å men dette er ikke slutt enda .Regner at jeg må legge ut noe bilder å oppdateringer av hjemmturen , som kan bli lang desverre for min del på en måte da . Forsikkringa forlanger krybbe til båten , det har ikke vi men . Båtsentret der borte skal prøve å riste opp en , om ikke kansje dem får laget en krybbe . Om dette ikke går i box , så henter jeg den i Sandnes sammen med selger og går til Egersund . Der fyller selger opp tankene igjen , så er resten min tur . Ikke helt som planlagt , men dette kan fort snu seg . Kan jo håpe at dem fixer ei krybbe der borte , om dem så gjør . Da går den til Oslo og ikke Larvik , desverre for der der borte da .Gikke dere glipp av den kaffekoppen Men ikke godt å si enda , da vi satt å ringte rundt å prøvde det meste idag . Har kansje en liten følelse på at selger fixer dette , så da venter jeg spent på tlf så ser vi . Har fått div pappirer idag , dette med motorene har jeg ærligtalt ikke skjønt helt enda. Det er tyske pappirer på dem,blei satt inn rett før annkomst Norge , det er Volvo Penta 2 x 41 b . Så da bør dem kansje holde en stund , da også med nye hydrauliske gearkasser . Prøveturen gikk helt fint , gikk kansje litt fort da jeg ikke er vant til slik racerkjøring . Hadde båten oppe i travelliften og spyla flaps ror og propella , men den den var like fin under .Der var det som den var satt på vannet igår bortsett fra det lille på det jeg sa. Dette gikk litt fort på en måte , men har sitti å sett på den siden juni 08 . Så var kansje på tide nå , men nu er det på høy tid med en TineIV spesialkaffe . Sliten nu. Tusen takk igjen alle sammen , skal hilse fra Økosjefen å si at jeg er flink til å bruke penger når jeg reiser sånn aleine . Hun gleder seg nå til å se hva jeg har handla . Kommer vel tilbake med reisebilder vil jeg tru , takke igjen Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Astor Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Blir det Oslo så stopper du vel på våre trakter? Hyggelig nytt dette, Runo. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Gratulerer Runo, til deg og Tone. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Thorlyn Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Gratulerer så mye Tine IV...detta blir saker Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Allan E Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Gratulerer og lykke til med ny båt. Håper at du får den på hjemlige trakter snart. Det har vært en fin tråd så langt men det er vel ikke slutt ennnå. Nok en gang Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 har ikke fått følge så mye med i denne tråden i det siste, men hvilken båt ble det, og link til annonsa? Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Gratla til deg Runo med ny anskaffelse. Kommer ned på brygga for å beskue båten, dersom du er i havn i uke 5-6. Kaffetørst vet du Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Tine IV Svart 15.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Takk nok en gang alle sammen , jada Astor blir vel en stopp isåfall . Vi snakka jo endel her ang tom for diesel eller hva det var , nå er vel fasitten på bordet trur vi . Den ene pakkningen på påfyllinga til den ene dieseltanken var borte , så da er det kansje ikke så rart det skjer saker . Båtsentret har tømt tanken og vaksa den , sendt igjennom 30-40 liter diesel ettersom jeg skjønte .Samt bytta alle filter og hatt ut dyser for å se over dem , så vi veit det er i vater alt sammen .Håper å trur det er iorden nå ,gikk fint den stunden vi var ut å kjørte idag da så . Så sånn var den saken , da er det bare resten igjen da. Håper han ringer i mårra å har fixa krybbe , eller's blir det tur til vesten igjen .Men men , vi skal vel klare det også . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
REM Svart 15.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Prøveturen gikk bra Runo? Mol som en katt vil jeg tru? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tine IV Svart 15.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2009 Prøveturen gikk bra Runo? Mol som en katt vil jeg tru? For å si det slik ,så lurte jeg litt da vi fyra opp dem grønne .Hvor i svarte var svartrøyken som skal vælve ut acter , trudde det var noe galt jeg men . Den ryker jo null , men det gjør da slett ingen ting .Kommer vel det også vel Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Amica Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Gratulerer med ny skute Tine IV. Har fulgt denne tråden med spenning og det er ikke fritt for at jeg kjenner meg igjen. Vi solgte vår Amica midt i sommerferien siste sommer og hadde en forferdelig tid før "ny" båt var på plass etter ca. to uker. Ønsker deg og økosjefen hell og lykke og mange flotte turer framover. Mange hilsener fra rederiet AMICA II Sitér dette innlegget skipper på Amica Blogg Link to post
Hafrsfjord Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 (redigert) Gratulerer med ny båt Mvh. Hafrsfjord Redigert 16.Januar.2009 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SOLUNGEN Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Snakker jo med deg nesten daglig,men må jo gratulere deg så mye her også.Da blir det liksom mer offisielt. Snakkes i kveld tenker jeg. Hilsen herr og fru Solungen . Sitér dette innlegget Link to post
nimbuster Svart 16.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 41 B-motorene er snille, trauste og ryker lite. Kanskje bare litt når de er kalde.....tror du har fått deg et par svært så gode maskiner ombord! Gratulerer igjen! Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt turen hjem sjøveien med båten selv. Du får en sjelden god mulighet til å bli kjent med båten på "godt og vondt". Burde være uproblematisk å finne 3-4 dager hvor temperaturen holdes over null, og med en grei værmelding. Litt sjø og vind kommer godt med, men turen med ny båt krever sine forberedelser. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 16.Januar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2009 Snakker jo med deg nesten daglig,Hilsen herr og fru Solungen . Har vel en liten følelse på at dere er en av dem første til å bruke gjestelugaren , håper nå det da .Regner nesten vi må ta en test tur Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.