Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Vi kan jo få til noen innlegg om neste tur over , hvordan det gikk der osv .Så skal jo denn berømte skuta kansje til Larvik ettervært ,da kan jo innlegge begynne med bilder . Så har vi hjemmturen fra Larvik , så vi har et stykke igjen med det meste . Blir det ikke tur over imårra , så blir det jo dratt ut igjen .Men håper på tur så vi kan bli enige om noe , med denne servicen vi har her på BP.Så er det jo bare morro når man skal ut å reise , så Nimbuster det kommer mere vil jeg tru . Det er ikke avgjort enda

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hvis du skal fly fra Rygge onsdag

Gi meg beskjed så skal vi se hva vi kan få til.

Gir meg ende over jeg ,skal si i fra jeg .Men blir det noe og det fremmdeles er ledig fly .Så blir det onsdags kveld , mener flyet går rundt 20.00 også skal du være en time før så . Men kan jo se ikveld , etter selger har ringt så veit jeg .

Ser jeg innlegget til Svenning også , slapp av da .Jeg skal hjem fra Rygge også ,dere for ta en tur vær da :wink:

Tine

Redigert av Tine III (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hjemmehavna mi ligger et par hundre meter nord for trafikkhavna i Larvik Tine III. Dersom du trenger et sted å ligge for å klargjøre før du går videre hjemover, så er du hjertlig velkommen til en stopp hos oss. Bare gi meg et pip på 97 06 04 50 så kan jeg stikke nedom å ta deg i mot.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Tine hvis det blir handel og enighet i morra kan vi få noen bilder ut i denna tråden da??

Ligger jo endel bilder et par tre sider bakover her da , men skal gjøre et forsøk på å ta flere om jeg reiser imårra .Venter på tlf fra vest nu , så det blir avklart i løpet av ettermidagen vil tru .

 

PS: den tråden din da,hvor blir det av bilder der.Slutta å jobbe eller , må vi snart få noen oppdateringer Kua

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Da er mye gjort idag , reiser over imårra . Flyet går fra Rygge kl.19.25 , så må jeg vel være der 1 time før .Så vil noen kjøre meg fra Bastøfergen , så er jeg meget takknemlig for det . Dette kan vi ta på IM ,hører jeg itno så regner jeg med at jeg bare legger inn litt god tid ang flytog osv . Men det er sikkert null problem , da det går tog /buss til Rygge . Ankommer Sola ca klokken 20.15 , da trenger jeg evt kjøre til Smart Hotel Sandnes ( er noe buss greier der også ettersom jeg skjønner )som ligger i Luramyrv 12 for dem som er kjent . Skal være i båthavna klokken 09.00 torsdag , så kansje noen har mulighet her også .Fra Smart Hotel til Jåttåvågen på mårran ? Men det er ikke mer enn 5 km fra hotelet til båthavna ,så taxi går vel bra vil jeg tru . Da blei det ikke overnatting ombord da , litt synd det på en måte . Men selger ringte å sa han hadde bestilt rom til meg på Smart , så da er jo det greit . Nå begynner dette å bli uuuuulidelig spennende , nærmer seg nu . Så da ser vi da , hvordan reiseruta blir ettervært .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Lykke til i morra og på Torsdag.

Jeg vil ikke ha Prinsa i Larvik før tidligst Søndag 25.01 :nono: Vil jo liksom være med i velkomstkomiteen. :wink:

 

En ting må jeg si. Er virkelig imponert over selger. Dette virker som en bunn solid kar.

Service minded som få.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Hei Tine III

 

Så du nevnte noe med vann i dieselen og tenkte bare at da burde du nesten være sikker på at dysene er sjekket, en kammerat av meg kjøpte en 02 mod p38 i oktober i Holmestrand og har hatt en hel del problemer med den ene motoren siden han kom hjem pga det hadde/var vann i tanken. Han fikk tømmt tanken og det viste seg og være ca 70l vann på tanken og det er veldig mye da, men alle dysespissene måtte byttes og dieselpumpa måtte også overhales så dette vil koste endel,så kansje greit og få med de detaljene i kontrakten så du slipper ekstra utgifter til det.

Lurer også på om noen i Holmestrand området har vært borti problemer med vann i dieselen pga vi har hørt at det kom en Windy også til Krs fra det området med samme problem.

Link to post
Share on other sites

Dette med vann i dieselen skal jeg ikke banne på , er litt mye om dagen ;) Men den ene motoren blei kjørt tom for diesel , da dem skulle lufte å fixe dette på båtsentret der borte .Gikk dem over dyser å full pakke sammtidig , bytte alt av filter .Så regner med at dette er ok nu , men kan jo være at det er lurt med en tlf til den sjappa da . Han hadde fått vann en gang da han bunkra , da fikk han laga dobble filter på vær motor .Slik at om den begynner å fuske , så setter han over på neste filter . Høres ut som litt profft opplegg det der , er jo slik det er på dem store skipa veit jeg .Så da har du to motorer og 4 filter på deg til å komma deg inn om det er noe dritt i dieselen , bør ha en mulighet da . Men flott at dette blir nevnt , skal høre litt jeg . Men trur som sagt at den bare gikk tom for suppe , så vi får se .

 

Takker så langt for alle lykkeønskninger , jada litt sommerfuler er det nok .Men ikke så ille som jeg hadde trudd , værre når den er på vei tipper jeg . Håper bare den kan gå på båt ned til Larvik ,slipper mye da. Men dette veit vi etter endt tur til vesten .

Har fått bøtter med IM ang kjøring hit å henting der , det er jo bare kjempe .Så nå ser det ut som reiseplanen er klar ,blir henta i Moss av Svenning og på Sola av Håp .Blir henta av Håp på torsdags morgen også , å kjørt til båtehavna . Så jeg takker å bukker , dette er jo helt rått . Dette er Baatplassen .no ditt båt forum på internet :flag:

 

Tine

Redigert av Tine III (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

....Dette innebærer blant annet at det er enklere å selge båten senere fordi nye kjøpere kan ta banklån med pant i båten.

 

Reglene for å ta pant i båt ble vel endret for 2 år siden? - Jeg ble ihvertfall fortalt dette av banken sist jeg kjøpte båt - og gjorde det! Endel banker unnlater å fortelle dette, samt at noen faktisk krever det! Ikke alle banker krever det.

Link to post
Share on other sites

Heisann alle sammen ,sitter på hotelet og tar en Tinespesial ,turen har gått fint så langt .Det er jo mega service her på BP , nå er det vel på tide med en tur i baren.Da jeg bor på et Smart hotel , så ser jeg ikke noen grunn til å spare på noen ting ;) Men det kan jeg komme tilbake til , kommer med raport ang prøvetur å sjekk under vannlinje osv osv.Fikk bare streng beskjed av flere her inne på sms ,om en kort raport.Så da ser vi imorgen.

 

Tine III 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...