Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Det er bra Tine III. Ikke at jeg mistenkte at noe var galt heller.

 

Regner med at du går grundig til verks ved kjøp av båt. Sjekk også septiksystem (tank, slanger pumpe etc). Kan være litt å prute på hvis det ikke er 100%.

Han jeg kjenner som har samme type båt er godt fornøyd. Han er også en petimeter, og der ombord finner du ikke mye galt. Han fikk båten i fjor. Forrige eier dro fra Ålseund (tror jeg det var) og hit ned med den, og leverte den her.

Han skal bytte propellere nå da de ikke er optimale. Sjekk at motorene får riktig toppturtall du også.

Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Husker godt dette, Runo. Ikke mulig å få med seg alt når man sjekke en ny båt. Jeg hadde samme problemet. Jeg fikk også svar på alt, men å huske alle detaljene når jeg kom hjem var ikke lett.

Hold fram som du gjør. Vi møtes nok i gjestehavna snart,: Vi i Gben og dere i Prinsessa. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Da løsner det litt i stua her , fikk tlf fra selger ikveld . Han er jo en meget opptatt mann , men sjønner jo at jeg har lyst å handle før sommeren . Så jeg reiser over igjen til onsdagen , da får jeg låne båten og overnatter i den så slipper jeg hotel . Torsdagen går med til prøvekjøring å kranløft for å se under osv , er alt i vater da . Ja da blir vi Princess eier forttere enn planlangt , da er det bare resten igjen . Han leverer da båten i Larvik , når han har en båt som skal nedover dit . Men som han , vi pleier å ha en båt i Larvik nesten vær 14 dag . Så da ser jo dette lyst ut , bortsett fra nok en biltur over .Men da slipper jeg t/r samme dag , så da er jo det itno problem . Prøver meg på fly , men å finne noe til "normal" pris t/r Stavanger er jo nesten å tru på julenissen . Men det går fint med bilen , bortsett fra Øko syntes den var noe bedriten etter siste tur . Men hun har vasket den , så den er klar for ny tur .

 

Tine III 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

500,- tur/retur Rygge...

Finner til den prisen om jeg reiser fra onsdag til torsdag og reiser hjem seint på torsdag ca 20.30, går jo det da men.Kan jo finne en pubb i by'n å slå ihjæl 4-5 timer på kvelden jeg , skal vel klare å true ned et par kalde etter en liten båthandel .Men hadde helst reist t/r samme dag hvis jeg hadde fått til det .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Da går du jo glipp av en natt i båten :eek:

Hehe ja det er jo mega dumt ,hadde jo vært fint å surra rundt ombord der ei natt og ut på formidagen før selger kommer .Får jo gått igjennom litt da før evt en handel ,var bare litt seint hjem igjen.Men pytt pytt ,bare det er flere bill igjen imårra ettermidag .Kan ikke bestille før selger ringer da , for å bekrefte at han har tid .Han har sikkert litt andre ting å gjøre også , da han driver et stort firma . Ikke som meg som bare surrer rundt å snakker båt båt båt :lol:

 

PS:Baatplassen er mega , har fått tilbud av Håp om å bli henta på Sola om det trengs . Snakker om du , det er utrulig hva man får til her på dette kjempe flotte forumet . Tar av meg hatten jeg

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Skulle bare mangle etter all den spenningen og underholdninga du har skapt og delt med oss i jula og på nyåret.

Folk blir vennligstilte av sånt. Du skal ikke se bort ifra at det står en motagelsekomite`i Larvik når båten kommer dit også :yesnod:

Regner med at vi bli oppdatert og får beskjed. Lykke til med båtkjøp!!

Link to post
Share on other sites

Lykke til med kjøpet. Virker for å vere en bra båt. Men sjekk ut motorene ang. årsmodell(serienr.). 41 motorene er levert i forskjellige utgaver, og er disse motorene fra rundt 2000, er dette P-utgaven som er siste versjonen. Dette er kjempemotorer som ikkje bør måles med tidligere A-utgave. Har en P selv som eg er veldig fornøyd med. Lettstartet, null røyk (på sommeren) og ingen oljeforbruk. Dessuten en veldig pen lyd!

Link to post
Share on other sites

At det blir velkomstkomite i Larvik når båten kommerer vel udiskutabelt.

Har vel fått rota meghjem herfra også til det, hvis det er en 14 dager + til.

Kjenner ett par i Halsen Janitsjar, vil du ha Hornmusikk Runo? :lol::lol:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Kjenner ett par i Halsen Janitsjar, vil du ha Hornmusikk Runo? :lol::lol:

Går dette i box så blir det artig ja, flere som skal stå klare her med glassene å flagga.Å nå skal det jammen meg være folk i Larvik også ,dette er jo morro jo . Har diskutert litt idag i bua,kamerat med P415 kjører kansje ned til Larvik med eller uten meg også følge båt hjem.Kan jo altid være lurt å ha en følge båt da.Båten har vært på verksted idag , der måtte det byttes alt av filter og div pga vann i dieselen.Syntes han sa at dem hadde ut dyser også jeg , bare for å sjekke at alt var iorden.Men det er jeg ikke sikker på ,hørte sånn ut da.Koster fort et par kroner i timen på slik verksted vil jeg mene,godt ikke jeg skal betale.Da det var så dårlig vær å at den ene motoren ikke gikk pga vann i dieselen ,mente han at han skulle dekke flybill min .Da jeg hadde den turen "forgjeves" ,høres ut som en meget særiøs selger dette da .Bare det å låne ut båten for natta er jo helt mega.Så blir jo litt senende imårra da,håper det blir tur.

 

PS: hadde vært knall med kjøre til Rygge ja,sier ifra jeg om det trengs.Men går kansje flytog til døra der ,eller ?

 

Tine

Redigert av Tine III (see edit history)

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

PS: hadde vært knall med kjøre til Rygge ja,sier ifra jeg om det trengs.Men går kansje flytog til døra der ,eller ?

Ikke helt til døra. Men NSB har (tror den finnes fortsatt, jeg har brukt den en gang) en tjeneste med gratis shuttlebuss fra Rygge Stasjon til Flyplassen. Jeg skal sjekke om den eksisterer fortsatt Runo.

Link to post
Share on other sites

Moss lufthavn Rygge

NSBs tog stopper på Rygge stasjon, ca. 8 minutter kjøretur fra flyplassen. NSB tilbyr gratis tilbringertjeneste når man kommer med toget til Rygge, shuttlebuss står og venter ved plattformen for tog i retning fra Oslo S mot Halden. Shuttlebussen kjører umiddelbart etter at toget ankommer til Rygge, og kjører direkte til Moss Lufthavn Rygge. Det kjøres shuttlebuss fra flyplassterminalen 15 min før togavgang fra Rygge. Alle NSB Regiontog som stopper på Rygge vil ha korrespondanse med tilbringertjeneste, unntatt tog 139 fra Oslo S kl 23.59 (alle dager)

 

Men si fra Tine, så ser jeg om jeg har anledning til å kjøre deg. Bedre med privatsjåfør vettu

Link to post
Share on other sites

Moss lufthavn Rygge

Men si fra Tine, så ser jeg om jeg har anledning til å kjøre deg. Bedre med privatsjåfør vettu

Detta er kjempe greier gutter , godt det følger med fult barskap i skuta ,Ser ut som jeg må ut med noe anker's xtra te sommer'n på treffet :wink: Men det er jo bare bra , så har vi en unskyldning for å ta en xtra . Men er jeg ute i god tid som jeg pleier , så går det vel greit med tog/buss til Rygge .Men som du sier , mye bedre med privat sjafør .Så passer det for deg og jeg skal dra onsdag eller om det blir seinere , så kjører jeg gjerne med deg jeg . Helt topp detta ,da ser vi .

 

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Herlig å se hvordan mange bidrar. Morsomt Tine att du står nære ett kjøp. P båtene er flotte og med nyerer motorer må den båten være ett godt valg. Samme med oppgradert elektronikk.

 

Spennende tråd. :yesnod:

 

LYKKE TIL og gleder oss til fortsettelsen av "Oppgradering av Tine1111"

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

....ganske dødt ellers. Så, Tine III, du kan bare trekke ut i noen uker til.. :smiley:

Enig :smash: har vært artig å følge med i føljetongen her ..men tenk litt på Runo nå har han vært uten båt i 14 dager og vet snart ikke hvor han skal gjøre av seg .... så nå må han bare komme seg vestover å ta siste rest av handelen så han kan få begynt å fungere normalt igjen ..

 

Stå på Tine (IV) virker som en solid handel med en skvær selger ..tror ikke du skal bekymre deg for litt støv i maskinrommet ...du har jo selv sagt at han driver stort og bruker folk til å arbeide for seg så tror nok bare han sier det skal virke å være i orden og han gnikker ikke i maskinrommet :giggle:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...