Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?

Tine IV

Recommended Posts

Gratla Tine VI. Legg turen innom Vadskjæret båthavn når du får båten levert på Revkaia. En kabellengde i nord. Der kan du i ro og mak ordne deg til hjemturen.

Jeg har aldri likt de der Princessbåtene noe særlig, men de bildene som ligger i tråden her har fått meg til å konvertere. Flott båt. Det må jeg virkelig si :flag:

Håper jeg får en liten omvisning før du drar videre.

mvh tuffff

Gratulerer så MASSE, og takk for kjempeunderholdning...nesten synd det er over :flag:

Over nei..... Det må jo være nå det begynner. Runo kommer jo helt sikkert ikke til å være av leine på brygga i Larvik, jeg syntes det var litt snakk om hornmusikk også jeg.

Blir vel noen bilder i forbindelse med det tenker jeg. Selv om båten ser strøken ut, så blir det vel et og annet som skal gjøres med båten før sommeren kommer også.

Så over er det nok ikke får vi håpe...........

Da har jeg jeg kommet hjem i stua , etter en lang og slitsom dag vil jeg mene . Blei litt mange timer å vente i Stavanger før flyet gikk , men pytt pytt . Veit ikke hva jeg skal si om denne tråden her jeg , så vannvittig morro at dere følger så godt med og syntes dette er like morro som meg . Takke å bukker for alle gratulasjonene , beklager å men dette er ikke slutt enda .Regner at jeg må legge ut noe bilder å oppdateringer av hjemmturen , som kan bli lang desverre for min del på en måte da . Forsikkringa forlanger krybbe til båten , det har ikke vi men . Båtsentret der borte skal prøve å riste opp en , om ikke kansje dem får laget en krybbe . Om dette ikke går i box , så henter jeg den i Sandnes sammen med selger og går til Egersund . Der fyller selger opp tankene igjen , så er resten min tur . Ikke helt som planlagt , men dette kan fort snu seg . Kan jo håpe at dem fixer ei krybbe der borte , om dem så gjør . Da går den til Oslo og ikke Larvik , desverre for der der borte da .Gikke dere glipp av den kaffekoppen :wink:

Men ikke godt å si enda , da vi satt å ringte rundt å prøvde det meste idag . Har kansje en liten følelse på at selger fixer dette , så da venter jeg spent på tlf så ser vi .

Har fått div pappirer idag , dette med motorene har jeg ærligtalt ikke skjønt helt enda. Det er tyske pappirer på dem,blei satt inn rett før annkomst Norge , det er Volvo Penta 2 x 41 b . Så da bør dem kansje holde en stund , da også med nye hydrauliske gearkasser . Prøveturen gikk helt fint , gikk kansje litt fort da jeg ikke er vant til slik racerkjøring . Hadde båten oppe i travelliften og spyla flaps ror og propella , men den den var like fin under .Der var det som den var satt på vannet igår bortsett fra det lille på det jeg sa. Dette gikk litt fort på en måte , men har sitti å sett på den siden juni 08 . Så var kansje på tide nå , men nu er det på høy tid med en TineIV spesialkaffe . Sliten nu.

Tusen takk igjen alle sammen , skal hilse fra Økosjefen å si at jeg er flink til å bruke penger når jeg reiser sånn aleine . Hun gleder seg nå til å se hva jeg har handla . Kommer vel tilbake med reisebilder vil jeg tru , takke igjen

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Takk nok en gang alle sammen , jada Astor blir vel en stopp isåfall . Vi snakka jo endel her ang tom for diesel eller hva det var , nå er vel fasitten på bordet trur vi . Den ene pakkningen på påfyllinga til den ene dieseltanken var borte , så da er det kansje ikke så rart det skjer saker . Båtsentret har tømt tanken og vaksa den , sendt igjennom 30-40 liter diesel ettersom jeg skjønte .Samt bytta alle filter og hatt ut dyser for å se over dem , så vi veit det er i vater alt sammen .Håper å trur det er iorden nå ,gikk fint den stunden vi var ut å kjørte idag da så . Så sånn var den saken , da er det bare resten igjen da. Håper han ringer i mårra å har fixa krybbe , eller's blir det tur til vesten igjen .Men men , vi skal vel klare det også .

Tine IV

Prøveturen gikk bra Runo? Mol som en katt vil jeg tru?

For å si det slik ,så lurte jeg litt da vi fyra opp dem grønne .Hvor i svarte var svartrøyken som skal vælve ut acter , trudde det var noe galt jeg men . Den ryker jo null , men det gjør da slett ingen ting .Kommer vel det også vel :wink:

Tine IV

Gratulerer med ny skute Tine IV. :cheers:

Har fulgt denne tråden med spenning og det er ikke fritt for at jeg kjenner meg igjen. Vi solgte vår Amica midt i sommerferien siste sommer og hadde en forferdelig tid før "ny" båt var på plass etter ca. to uker.

Ønsker deg og økosjefen hell og lykke og mange flotte turer framover. :flag:

Mange hilsener fra rederiet AMICA II

skipper på Amica

Blogg

41 B-motorene er snille, trauste og ryker lite. Kanskje bare litt når de er kalde.....tror du har fått deg et par svært så gode maskiner ombord! Gratulerer igjen!

Hadde jeg vært deg så ville jeg tatt turen hjem sjøveien med båten selv. Du får en sjelden god mulighet til å bli kjent med båten på "godt og vondt". Burde være uproblematisk å finne 3-4 dager hvor temperaturen holdes over null, og med en grei værmelding. Litt sjø og vind kommer godt med, men turen med ny båt krever sine forberedelser.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...