Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Hehe ,godt å høre .Men skal vel klare å finne på noe vel ,har et hus som skal ha div justeringer på bad og kjøkken . Så har nok å gjøre ,men det er jo ikke båt .Men skal jo ned i havna om mårran og drekke kaffe med gutta ,så er jo nærme nok det .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hei Tine III.

Jeg kjenner deg som en av de store og velmenende båtentusiastene i Hortenområdet.

Jeg kommer ikke til å bruke vår båt noe særlig før omlag 15. juni 2009. Du kan gjerne disponere vår båt fra utsettingen, omlag 1. mai til jeg tar langtidsturen 15. juni 2009. Da seiler jeg trolig til Helgoland. Jeg tror du kjenner til det meste jeg har ombord. Du må desverre betale dieselforbruket selv. Godt nytt år. Vi snakkes.

Link to post
Share on other sites

Hei Tine III.

Du kan gjerne disponere vår båt fra utsettingen, omlag 1. mai til jeg tar langtidsturen 15. juni 2009. Da seiler jeg trolig til Helgoland. Jeg tror du kjenner til det meste jeg har ombord. Du må desverre betale dieselforbruket selv. Godt nytt år. Vi snakkes.

Takker og bukker , det er det flotteste tibudet jeg noen gang har fått . Men håper jo at vi har det meste i box innen den tid,men jeg skal huske tilbudet . Bare det å få ført skuta di en tur hadde jo vært en opplevelse , du store min .Jeg er måløs ,for første gangen jeg kan huske .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja da var det gjort , skipper skuteløs har litt vondt i maven idag . Men nå er alt over for denne gang , Tine III er levert og penga på konto til neste båt . Men det var en stressa dag igår og idag ,kom ned i skuta igår og skulle fjerne lukene til motorrommet.Der pippla vannet inn , detta begynner jo bra tenkte jeg da kjøper er rett rundt hjørnet . Men var jo heldig trudde jeg , det hang jo ny simmring på sjøvannsfilteret (der det lakk ) . Etter mye ball så fikk jeg jo den av ,forige eier hadde satt den over filter også skrudd fast filter i skottet etterpå .Hvorfor , tja si det .Men det hjalp jo nada ( spansk = ikkeno) ,den var jo for stor . Hva nå da , i svarte gjør jeg nu .Vokser lissom ikke simmringer på trærna i havna heller , men så var en kjent gubbe ombord i båten sin .Han jobber på Tess , så da fixa han det . Men det var en dårlig start , kjøper dukka opp til slutt og vi gikk rolig i mørket bort til Horten gjestehavn . Da var det penger da , men neida .Kan ikke overføre så mye med nettbanken , humm jeg kunne jo ikke sette gubben på gata da han kom fra Gol og skulle være ombord i helgen . Men jeg stoler på folk jeg , regna med vi fixer det imårra sa jeg . Så idag har jeg vært i havna og vist han div ombord , da alt er nytt å ukjent og ikke minst . Han har aldrig hatt båt før ,dårlig med båtliv i Gol vil jeg mene . Men han var storfornøyd og jeg var litt sånn midt i mellom . Så da var alt i vater , alt var i box så jeg tok pick up'n min å kjørte hjem .Så nå starter jakten for fult , blei jo mobba av kjente å ukjente i gjestehavna og i hjemme havna idag. Der har vi skipper skuteløs .sa dem å lo . Håper ikke dem må si det alt for lenge . Så det var det........

Foresten så starta ikke den JÆ"#¤ pick up'n heller da jeg henta den i havna på mårran å skulle ned til kjøper ,måtte til by'n å kjøpe nytt batteri .Etter alt for mange prøvinger med lader ,så var det bare å bøye hode å handle nytt .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Gutta i bua snakker om guttetur til vestlandet , litt inn på å kjøre bil da det ikke er så mange timane.Kjører til Egersund på ca 6 timer , med kaffepauser og den røykinga da . Tenkte at vi skulle reise nedover 3-4 mann å lage en guttetur av det , ei natt på hotell også tid for båtsjekk. Det som er kansje litt dumt , er jo at vi stiller 4 mann på brygga for å se på båten .Men som dere har sagt her inne før , dette er jo bare bra for selger hvis han ikke har noe å sjule.Da har vi jo vært mannsterke å sett å testa båten, så da bør jop alt være ok etterpå mener jeg .Jeg er så heldig , at hvis alt går iorden så for jeg med meg gutter som har skrudd og holdt på med båt lenge .Dem ser sikkert innom her , så jeg vi ikke si alderen .Men at dem har mange år bak seg når det gjelder båt og motor ,særlig motor .

Da du begynner å strekke budsjettet , da er du i gang med noe som ikke stopper med det første lissom. Vi hadde jo som alle veit et budsjett på max 1 mill, der nede koster det litt mere.Så da må vi finne på noe lurt som gjør at vi kan strekke oss dem siste lappene.Høres ikke mye ut ,men i det store så blir det veldig mye når du har strekt et budsjett noen ganger .Detta veit dere alt om dere som har handla båt før så det er lissom itno nytt .Så da ser vi da,om vi gutta ikke drar på guttetur snart.Dette blir litt nærvepirrende vil jeg mene,men lov å håpe. Hvis ikke dukker det sikkert opp nok å velge i utover , vil jeg mene .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hørtes lurt ut syntes jeg!

 

Dra en tur oppover å få sett på den båten du har mest lyst på!

 

Du kommer til å angre hvis du ikke reiser å kjøper en annen båt, bare lure på hvordan den var!

 

Strekke butsjett vet jeg alt om det er fryktelig lett å strekke litt på det når det er snakk om båt!

 

Lykke til :flag:

Link to post
Share on other sites

TineIII, at 3-4 stk stiller på brygga er ikke noe problem. Dette har jeg selv opplevd 3 ganger den senere tid, og jeg personlig erfarer at der er mer seriøsitet og grundighet og større sjanse for handel når potensiell kjøper legger såpass i undersøkelsene.

 

Derfor mener jeg absolutt du med god samvittighet tar med deg dine kumpaner.

 

Når det gjelder å sjekke ut hva "du egentlig har lyst på", så vil jeg bidra med egen erfaring. Når jeg skulle handle båt sist, hadde jeg sett den båten vi nå eier på nettet. Jeg slo den egentlig fra meg grunnet utseendet (dårlige bilder), merkverdige farger, samt at den var altfor stor. Den lå vel også i prisleie noe over det vi hadde tenkt, idet oppgraderinger fort beløp seg til 2-400 000 i tillegg til kjøpesum. Men så har det seg slik at "Fiskekroken" her på forumet skulle sjekke ut annen båt i samme havn, så jeg tenkte "jaja, la oss ta en tur bare for å sjekke ut skuta for å glemme denne". Men det som skjedde var at jeg fallt fullstendig for denne, og selv om det var noen kroner, så er det allikevel fornuftig bruk av pengene synes jeg. Som oss, bruker nemlig du båten hele året. Vi reiser ikke så mye på andre typer ferier enn båten, kun sydentur slik som nå i Januar. Hytte har vi ikke, denne solgte vi for en tid tilbake da vi heller ville være på sjøen om vinteren enn å se på snøen på utsida på hytta etc etc etc.

 

Mitt råd er derfor, sjekk ut de båtene du interesserer deg for. Ikke la bensinutgifter/hotellutgifter begrense dette, for det kan lett bli dyrere enn å ikke bruke tid på utsjekk.

 

For all del, ikke legg opp båtkjøp marginalt med tanke på økonomisk levemåte, men om du har råd til å bruke en mill eller noe mer på båt, ikke ha dårlig samvittighet for dette. Min påstand er nemlig at det er mer forsvarlig å bruke èn mill på båt ved bruk 12 måneder i året, enn 250 000 på båt som brukes 4 måneder i året. Sikkert mange som er uenig i meg i dette, men det får stå sin prøve.

 

Jeg må innrømme jeg følger veldig med på tråden din og er spent på hva du ender opp med og vil ønske lykke til med valget, og håper at du ender opp med noe som passer magefølelsen til både deg og din bedre halvdel........

Link to post
Share on other sites

Tja si det du , ser ut som det kan bli en guttetur til vestlandet. Vært mange helligdager nå , ikke noe vits i mase da folk helst vil slappe av når dem har fri . Vi ser nå da værdagen er tilbake , håper på en tur snart .Kansje allerede denne uken som kommer , hadde likt det men mye som skal klaffe her å der .Selger må jo ha tid til å ta imot besøket også , så vi ser dem nærmaste dagene nu.

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jada ,men han er stinn av gryn så haster ikke for han skjønner jeg . Han sa jo takk for en hyggelig kontakt om jeg ikke ville gå opp til den prisen han ville ha, så vi får se . Skal nå prøve meg jeg da , når vi er der om vi kommer dit da .Satser det meste på en tur denne uken som kommer , om det passer for selger .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hvilken båt står for et besøk på vestlandet? Eller har du flere som skal gås etter i sømmene?

 

Ikke alltid så lett å handle på denne tiden...for de fleste ligger vel i opplag. Først over påske vil jo de som skal selge få båten på vannet, og det store utvalget kommer tilsyne i fullt monn.

 

Men, på vestlandet finnes vel kanskje flest av den båttypen/størrelsen du er ute etter, og de ligger kanskje ute hele året?

Link to post
Share on other sites

Sitter bare å veter på svar fra vestlandet jeg , om det er mulig å komme nedover til helgen å evt gjøre en handel . Det har vært noen pirrende dager nå¨, da plutselig banken ville gi meg det jeg ville ha . Så nå er det bare resten igjen . Kan fort bli en ny båt i løpet av uken , men å få den hjem nå er en helt anna ting . Har jeg flax så går den på båt hjem ,men hvis ikke så går vi hjemmover selv . For det blir nok handel vil jeg tru , så sant det ikke er mye som dukker opp som ikke har blitt sagt . Men flere har sett og hørt om denne , alle sier den er bra . Så da for vi se , så sant den plutselig ikke er solgt i jula . Men det er vel tvilsomt vil jeg tru , men veit jo aldrig . Så da ser vi da ,kommer tilbake med mere nytt så fort vi veit noe her .

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ja nå ser alt mye lysere ut , det laver ned med snø ute og jeg har planer om Stavanger tur til lørdagen . Går vel dårlig å kjøre dem 47 mil ned dit med bilen om dette været kommer for fult , å fly til en "normal" penge er heller ikke lett å finne . Trenger noen råd å tips her nå ,finner billige turer nedover fra Torp og Rygge .Men ikke hjem igjen samme dag ,men kan jo bli til søndag jeg .Skal vel klare å finne på noe i Stavanger en lørdags kveld , men det var det da .Finner lissom ikke den billige billetten hjem søndag heller , noen med tips her .Skjønner det er mange år siden jeg dreiv å reiste i dette landet , kan jo prøve meg med tog også .Men bil ser som sagt svart ut , redd det laver ned i noen dager.men kan jo håpe det er feil ...

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...