Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

AQAD31 ... hekkagregat og for små maskiner .... den kommer ikke til å gå fort ... og mest sansynlig ender under £48K ... før den flytter på seg ...

ja enig men kan bytte større motor. hk lav moms til norge.

77mod HANSVIK 14FOT

82mod Hortensnekka HB 620

83mod SUMMER FAMILY 27 FORD 2715

86mod PRINCESS DS 30 VOLVO PENTA 41

Link to post
Share on other sites

For 10 år siden ga man vel like mye for en Princess 35 som nå. Så har prisene steget noe for så å falle tilbake de siste 2 årene.

 

Mindre faktisk.

 

Mine foreldre kjøpte ny P35 i '86. Solgt i '95, 9 år gammel for 650K. Båten var maks utstyrt (datiden) og meget velhodt, så godt som uten en ripe eller hakk...

 

Fattern synes for et par år siden det var merkelig å se like båter gå for nesten det dobbelte på tross av at de da var enda 10 år eldre :eek:

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

men noen som veit noe mer om denne ? Uten person opplysninger :wink:

 

Ikke spesifikt om denne men generelt:

-- Oppgitt fart virker å være noe vel optimistisk med de motorene. Timesforbruk i god marsjfart (rundt 19-20 kn) vil ligge i området 60 l/t.

-- Korrekt skroglengde (LOA etter målereglenes bestemmelser) er 1115 cm. Med badeplattform og ankerspyd ca. 1220. (Min er 1217 men har annen badeplattform).

-- Skroget er et av de mer vellykkete (og det sier jeg ikke fordi jeg har det; jeg har det fordi det er slik). Olesinski har uttalt at dette skroget og Princess 45 er de to han fortsatt refererer til i konstruksjonen av nye. Det er gode grunner til det; b. a. skarpt forskip og god bredde trukket lengre forover enn "vanlig" (for å gi plass tli akterkabinen på turbo-modellen) som gir bedre gange uansett hvor sjøen kommer fra.

-- Plassen innvendig er svært god, dette er en veldig BRED båt. Den er ikke mye lengre enn Princess 35, men 35-45 cm. bredere. Det merker man inne.

 

En annen sak: Alt dette gnålet om det siste nyeste nye i elektronikk må være mye Keiserens Nye. Du kommer like langt og der du skal med papirkart og radar...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

En annen sak: Alt dette gnålet om det siste nyeste nye i elektronikk må være mye Keiserens Nye. Du kommer like langt og der du skal med papirkart og radar...

 

Helt sikkert. Det er også derfor jeg skriver som jeg gjør.

Å betale for elektroniske antikviteter, er like fullt å betale for Keiserens Gamle.... :wink:

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om du har vært inne på denne danske siden,men her ligger det en pen P 35 med mye nytt utstyr. Var inne på tanken om å bytte selv etter fjorårets sesong,men fruen holdt igjen.

P-35 og Fairline 36 sedan står øverst på ønskelisten. Så vi har lik smak Tine. Var forresten ombord i Tine III og hilste på deg i Horten sist høst.

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Link to post
Share on other sites

Klart det ikke gjør noe og kjøpe med gammel elektronikk/motorer.. men hvorfor skal man betale for noe som er 0 verdi som de langt fleste ikke vil ha den dagen det skal selges??

Når man kan kjøpe noe for samme pris med nyere motorer og elektronikk som bare vil være 2004 mod foreks istenfor 1995?? eller 1985?? At skorget er gammelt spiller ingen rolle. Men motorer og utsyr det blir betraktet blandt båtverksteder som ny båt. En kan jo spørre hvor mye en får for 20 år gammle motorer hos et båtverksted i innbytte.. Glansbilder.

 

Det må da være mye bedre og være den som kjøper en oppgradert båt så slipper man og bære den kostnaden selv. For den kommer. Skillet mellom båter med nye motorer og utstyr begynner og gjøre seg gjeldene her hjemme også..

Og da er det viktig og være kritisk når man faktisk sitter i den situasjonen og kan velge bort den kostnaden.. Det dreier seg om flere hundre tusen i slike båter og det har vel de færreste av oss råd til og velge bort.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Men det frister jo litt da , men er litt stort . Må se det ann litt , men noen som veit noe mer om denne ? :wink:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

Tine III

Vet ikke hvordan det er med deg , men en ting som jeg verdsetter høyt er generator ombord ,

noe denne ikke har , men denne i Førde har ( itillegg til P35 i Oslo )

Synest at den uavhengigheten en oppnår med å være selvforsynt med strøm er såpass mye verdt at for oss var dette ett krav når vi handlet vår nåværende båt.

Når det gjelder bredden som Skipper Worse nevner , så er det ett vesentlig poeng.

36 Sedan er 5 cm bredere enn vår Phantom 42 og 80 cm kortere , og i båtverden det er bredden og ikke lengden som betyr mest :rolleyes:

Lykke til med valg av nybåt :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei igjen kjære båtvenner ,nå er Tine III flyttet på utsiden av havna og bunkra opp for kjøper og da klar for levering i morgen .La båten på utsiden da isen begynner å tulle her , men gikk greit idag men bare noen få cm . Jeg har mer å mere lyst på en i Stavanger , vi snakker om en guttetur nedover å titte rett etter nyåret . Den er nok meget bra vil jeg mene , det er da den berømte P-330 .Den ligger ikke på nettet og godt er det :wink: ,men skulle det bli noe så legger jeg ut en link til dere .Men husker ikke nå hva som har blitt sagt om den ,men kort fortalt . Det er en Princess 330 , med ny Raymarine C 120 nede Raymarine C 80 oppe,Raymarine radar/ais ,Raymarine vhf, ,diesel varmer på 5kw ,strømagregat på 5kw ,17 tv/DVD M/antenne og dekoder,lyskaster m/fjernkontroll ,akervinsj m/ fjernkontroll forann og bak ,Ny Zodiac RIB ,ny teak på badeplattform,,ny teakdørk ute,ny karlesje,vintrekk oppe og trekk,nye hydrauliske gearkasser,påkostet motorrommet 100.000- påkoset båt till sammen ca 350.000-, alt elektrisk av bryter kabler er byttet der det ikke var 100%,ny dass og med Volvo 41 motorer som har gått ca 700 timer +++ Dette er en båt som går rett inn på plassen min , det er også en båt som passer oss perfekt trur jeg da jeg er mye på tur aleine .Den veier 1 tonn mindre en P-35 og vil vel da bruke noe mindre suppe vil jeg tru. Jeg har snakket med sønn av selger som driver firma og monterer å leverer Raymarine , å mange andre merker .Han har gjort jobben ombord ang det elektriske og montert inn Raymarine utstyret , dette har blitt gjort dem siste 2 år . Han sier båter ser ny ut , både inne å utvendig .Bilder og hva selger sier , kan vel tolkes på samme måte. Så vi for se da , om det blir en tur nedover til Jæren ettervært om ikke det dukker opp noe som frister like mye da .Nå smeller det i eninga ute og inne lukter det pinnekjøtt , så nå er det like før det er klart for en Tine III kaffespesial . Så hvis jeg ikke maser mer eidag , så hilser Tine III og Økosjefen. Riktig godt nytt båt år til alle sammen , håper vi sees neste år med Tine IV

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Kikket på annonsen og den ser meget pen og velholdt ut. Liker også det lyse treverket godt.

Jeg hadde kikket på denne hadde jeg vært deg, TineIII

Er betalt handpenger på den , så det er nok litt seint .Men den er litt stor , så kansje like greit.

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Ta deg tid Runo det er ennå lenge til sesongen starter for fullt

Bare 3 mnd til året's høydepunkt da , påsketuren til Koster med hele klanen . Det er jo et av dem store høydepunkta i året ,alle sammles igjen etter en lang vinter .Noen har nettopp fått båten på vannet og andre kommer med ny båt , så har vi dem som har surra utpå hele vinteren igjennom .

Jeg trur og mener det at dem aller fleste syntes den turen er veldig spesiell ,markerer lissom sesongen for åpnet . Så Tassen her er det itno stress , men håper å trur det blir en Stavanger tur.Blir det tur dit så kan mye skje . Skulle det bli handel der nede , så blir båten frakta ( gratis på båt ) eller hentet rett før påsken en gang . Så nå er det litt spenning ang det det der da .

Her er det sol og -5 grader ute sånn ca , skal ned i båten nå snart .Kose meg med min siste kaffekopp ombord iværtfall som eier . Så skal vi prøvekjøre bortover til Horten gjestehavn , der regner jeg med å håper vi skriver under på et par pappirer . Så for Økosjefen komme å hente meg der nede , å reise hjem BÅTLØS :sad: Regner med det blir trist på mange måter , hva gjør jeg imårra da ? Uten en båt å reise ned til på mårran , detta blir nok hardt trur jeg . Er lissom rart det der ,vi mensker er jo vanedyr . Da vi bryter en vane så skjer det noe med kroppen å litt oppi toppen også , men håper ikke det tar mange mnd før ny er på plass . Jeg for snakke med Solungen (BP medlem) om jeg ikke skal gjøre noe ombord hos han, han har sikkert noe jeg kan fixe for han så jeg får vært ombord litt . Har jo egentlig lova han å male å fixe dærsjbordet hans . Nå er kaffen klar , så da er det ikke lenge før ................

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Bare 3 mnd til året's høydepunkt da , påsketuren til Koster med hele klanen . Det er jo et av dem store høydepunkta i året ,alle sammles igjen etter en lang vinter .Noen har nettopp fått båten på vannet og andre kommer med ny båt , så har vi dem som har surra utpå hele vinteren igjennom .

 

 

Håper selv på påsketur som sesongstart i år og teller ned.....

 

 

eller hentet rett før påsken en gang . Tine III

 

Ikke hent rett før påske. Du kjenner vel Murphy's lov :rolleyes:

Maxum 4100 scb, Chenette III

Link to post
Share on other sites

Runo om abstinensen blir for stor. Så får du gi meg ett hint.

Kan godt komme bortom Horten og ligge i gjestehavna en uke eller to. for å avhjelpe deg med de værste spasmene. Har desverre ingen mulighet før i månedskifte Januar/Februar.

Er mye som skal pusses, oljes og lakkes. :flag::yesnod:

 

Hadde egentlig tenkt meg en tur nedover svenske kysten, men hvis ett BP medlem får problemer, så forandrer jeg selvfølgelig de planene.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...