Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Fin båt P 330.

 

De går jo relativt tung i vannet, men lav "rumpe" som mange andre Princesser.

REM har vel tenkt å forlenge bunnen på båten for å få mer løft akterut. Har forstått at det er en vellykket løsning på P35.

På P330 er det ikke så enkelt å få til kanskje?

 

Her er bunnfasongen på P 330 akterut:

 

p330.jpg

 

REM vet kanksje mer om dette...?

Link to post
Share on other sites

Jeg reiste over en tur aleine ,ikke så mye jeg ikke får med meg trur jeg sånn i runde 1 .Blir det mere så håper jeg på en tur til , da med gutta i bua . Om motorene var nye i 2002 eller 2000 eller hva ,det husker jeg ikke men skal selvfølgelig sjekke dette .Det var Presidenten i Princess Rogaland som tok den inn ,så jeg kunne høre med han om jeg ville også .Det at vi ikke får kjøpt en strøken båt fra 1990 er jeg helt klart enig i,men bedre dem er jo bedre ,Det koster gryn å fixe opp en i topp stand også,så et bra utgangspunkt for rundt millen er jo greit.Jeg syntes kansje dem er overprisa ,men det er jo dem fleste båtane. Denne siste på vestlandet er nok et godt utgangspunkt ,det er ikke noe som må eller bør gjøres med det første trur jeg .Skal sjekke litt også prøve å fixe noen bilder til dere .Det heller jo litt mot denne 330 som dere sikkert skjønner ,der er det proppa med bra utstyr og blanke motorer og gear .Det må jo være et bra utgangspunkt ?

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Helt riktig vurdering synes jeg TineIII som jeg sa tidligere.. og pusse og kose seg koster ikke kroner.. men ang utstyr være seg elektronikk eller toalett/kjøleskaper etc.. koster jo bananer som du vet.. gruble godt gjennom dette så blir det bra.. det at han kan frakte den til larvik er jo et kjempe tilbud :yesnod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

p_330_6.jpgHer er noen til ,har vel ikke bilder som sier at den ikke er bra.Men det går på sånne ting som,trekk opp på FB -karlesja-puter ute og oppe også så du puter inne var litt slitt.Men vi snakker fremdeles om en 1990 mod ., men det er sånn så da så .Jeg tenker sånn at jeg skal slippe masse utlegg etterpå ,lakke å små fixe litt her å der er jo bare morro.Det er når du må ut med 1000 +++ lappane det ikke er så morro lenger,men trur jeg slipper det her

 

 

 

p_330_9.jpg

 

 

p330_5.jpg

 

 

p_330_4.jpg

 

Tine

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

bilder kan juge.. men denne så jo rå flott ut.. tror ikke du finner noe med nye maskiner og så oppgradert til den prisen .. bare maskinene er jo fort 450000.- kassene ligger på ca 65000 hver.. Nei KJØP FØR NOEN ANDRE GJØR DET.. denne blir solgt til våren garrantert

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Når jeg titter på båter, må jeg alltid tenke igjennom på forhånd at det er eldre båt som besiktiges og at bilder kan lyve. Der vil alltid være en viss slitasje. Hvis ikke blir båten for dyr, ihvertfall for normale husstander, alternativt ny-båt. Men det koster jo også mye.

 

Men slitte puter, kalesjestoff, etc er en enkel sak. Kommer du Tine til ferdig fix flott båt, så har du gjort at sabla dårlig kjøp. Meningen er vel at du skal ha litt å pusle med? Hva skal man ellers finne på? Båtliv for meg, og som jeg antar er det samme for deg, er å ankomme skuta, titte rundt og tenke "ok, hva skal vi finne på i dag" og så sette i gang.

 

Jeg er derfor at slik oppfatning at en båt fra 1990 SKAL ha diverse vedlikeholdsoppgaver som prioritet, hvis ikke har du vunnet i lotto :wink:

 

Men samtidig, hvis du ikke fikk "falle fullstendig for" følelsen, vent da til det dukker opp bra objekter. Båt er liksom noe mer enn en bil eller no slikt.......

Link to post
Share on other sites

Gi fyren et par regnestykker som viser hva det koster å ta inn tilsvarende båt fra England eller Danmark.

 

Hvis man mener at det er så mye å spare på å ta inn en båt selv fra utlandet kontra å kjøpe den aktuelle båten så mener jeg at det beste er å dra til utlandet og kjøpe en båt! Hvis man derimot ønsker å informere selger om hvor dum han er så er ditt forslag glimrende, men tror ikke det blir noe båtkjøp på den måten, etter mitt syn. :rolleyes:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Skal få skjekka dette med motorene ,fikk ikke alt inn i topen da jeg hadde kjørt bil i 7 timer og tatt av litt feil her å der å klokka gikk ;) Som dere sier ,dette er et bra utgangspunk av en båt , det meste så bra ut da vi må huske på hvor "gammel" den er.Selger var en meget høfflig å en hyggelig mann å snakke med .La ikke ut om hvor mye han hadde kosta på båten og hvor flott å fin den var,da sønnen også var der fikk jeg mye info ang el annlegget .Da han har gjort mye der å satt inn all elektronikk av Raymarine osv .Men det er ikke lett altid , du trur altid at det er så flott å fint når selger sier det og bildene er topp.Men så kommer du å ser på båten , så er det altid noe som gjør at du blir litt "skuffa". Men reiser du 100 mil t/r på en dag , så er du jo intresert i båten ,det veit jeg ikke om selger fikk med seg.Men sa jo at det blir ikke lett utover ,noe han var helt enig i da han er i bransjen på en måte.Han har litt større båter , men tenkte på "finanskrisen" Trur kansje jeg ringer han å avtaler en tur over igjen,da skal det vel noe til at det ikke kan bli en Princess på oss. Gå her å surre uten båt , må være like ille som å ha konstant hangover :wink:

 

Bare for å ta dette med motorene en gang til blei tatt inn rundt 2000 så kom den fra en innsjø i Sveits.Så mener det blei bytta ut å satt inn nye motorer ,så gikk den ene kassa så han bytta begge til 2 store hydruliske.Når jeg satt den i gear F/B så merka du ikke noe og ikke hørte at du gjorde det ,men at båten flytta seg. Kan være greit å vite at dem kassene er nye da,sover lissom bedre om natta da .

 

Tine III1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Denne så absolutt interessant ut. Men det er nå du har anledning til å vurdere forskjellige forhold ved båten. Motorene er uten tvil det viktigste/mest kostbare - så her er det klokt som du gjør å bruke tid. Antar at du fikk sjekket grundig at du ikke kunne observere alvorlige skrogskader?

Link to post
Share on other sites

Denne så fin ut på bildene, Runo. Men som du skriver så blir gjerne bildene finere enn virkeligheten. Vi vet dette godt da vi reiste til Kr. sand og så på en Baltic som så nyedelig ut på bildene. Vi ble mektig skuffet den gang.

 

Du vet sikkert at jeg også har 41-A-motorer og de fungerer fint hos meg. Men så har jeg også et avslappet forhold til gassspaken da. Mine ryker når de er kalde og når jeg gir på etter flere timer med lavt pådrag. Sender noe uforbrent diesel ut av ekshosen. Men det er greie motorer å stelle.

 

Nede i motorrommet hos meg så det ikke ille ut men heller ikke av det beste. Forrige eiere benyttet fagfolk til alt av service og rep.arbeide. Alt var fagmessig gjort. Men disse fagfolkene vasker ikke etter seg. Det gjør vi som steller med motorene hele tiden. Så derfor behøver ikke et skittent maskinrom bety dårlig stell av motorene. Ser du har nevnt dette i noen innlegg at du er skeptisk til dette.

 

Venter spent på hva du velger.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Siden det er byttet til nye guttær rundt 2000 så er det AD41P-B i den.. De ryker nok ingenting og burde jo holde i 20 år til :smiley: Er det noe som er deilig så er det og ikke tenke på guttane i kjelleren, annet en service.. halve båtens pris ligger i disse og det betyr alt etter min mening.

 

Venter spent på fortsettelsen :smiley:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Så derfor behøver ikke et skittent maskinrom bety dårlig stell av motorene. Ser du har nevnt dette i noen innlegg at du er skeptisk til dette.

Møkkete i kjeller'n = for meg møkkete båt,sånn er det bare .Passer du ikke på der nede å steller dem fint,så tviler jeg på at resten blir stelt noe særlig bedre.Men det er sånn jeg er å tenker,så alle har jo sin mening om ting.Det at den vi så på i oslo da REM var med,var sikkert fin den men jeg får litt maveonde når det ikke er sånn passe rent å pent der nede.Greit at damene skal være rene å pene da,sånn sett så liker jeg dem reine.Denne i vest slipper jeg å vaske å holde på med i uker før påsketuren vår,men klart det er noe å gjøre her også.Som flere sier her,er den strøken til 100% så er vel prisen deretter også +at da har jeg ikke noe jeg kan gjøre så den blir i min stil lissom.Lakk jobben ,det lille som var av teak ombord var greit det,men ikke slik jeg ville hatt det.Var litt apelsin prega og det er vel kansje ikke så pent men en baggis.Så alt i alt en ok båt,da er det bare resten igjen Astor. Kan fort bli en slik båt på oss i nær frammtid,dette avgjør jeg ikveld eller i morgen. Så hvis prøvetur og sjekk av skroget under osv er i vater ,så kan det fort bli denne.Men det er altid et men ,å det skal jeg avgjøre i nær frammtid.Synd ikke Øko har sett den ,men hun er vel fornøyd så lenge jeg er det. Når Økosjefen får seg en conjak i soffakroken ombord der , så er hun sikkert i vater :wink: Godtar jeg båten og sier den er ok ,så regner hun med at den er det.Hun skal kun betale den hun ,resten kan jeg klare :lol:

 

Tine III 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...