Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Det eneste som er sikkert er at det kommer flere båter til salgs i din pris gruppe,

og da går prisene ned, kan være verdt og vente 1-2 mndr.....

Det er nok lurt ja ,men må jo prøve meg litt her å der da . Dem som jeg ser på og evt legger inn bud på , dem blir neppe billigere om en mnd eller to.Buda mine ligger jo ca 25% under dagens pris.Hakke den helt store trua på at dem går lenger ned da ,men det gjør jo ikke noe da men .Greit å vente som dere sier ,men ikke lenge håper jeg :wink:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Tror på fremgangsmåten din; Runo. Har du flaks går budet ditt inn.

Budet har liggi et par dager , men ikke alle som surfer på nettet 24 timer i døgnet kansje :wink: Men klart det er lov å prøve seg , er jo "bare" 20 % under prisforlangende :Det er vel ikke borti natta i disse dager vel ? Men den er litt stor pga båtplass ,men det går vel det også . Det er også et stykke å gå hjemmover på denne årstiden kansje , men vente til april / mai blir lite aktuelt enyway . Har egentlig tid nok om det blir henting av båt snart , kan jo ikke ta så mange uker heller . Men er vi flere som reiser sammen , så er det jo en knall tur uannsett hvorfra det måtte bli . Førde er vel sånn bortimot 400nm ,så det er jo ikke så langt egentlig .Det er vel årstia som er litt feil , men men kansje det blir tur fra Oslo å hjem bare . Det skal vel gå bra vil jeg mene ,bortsett fra isen der inne da . Da må Astor komme innover en tur og kjøre opp litt :wink:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Et bud på 20 % under prisforlangende kan jo nærmest være for et skambud å regne, for de fleste (kanskje også han...) legger jo prisforlangende ut fra hva en tror markedet kan akseptere, og ut fra evt. andre likestilte produkter. Men, det vil alltid være en prisvurdering både for selger og kjøper...noen blir enige og møtes på midten, mens andre da ikke blir enige om en akseptabel pris.

Link to post
Share on other sites

Hvis en F36 er for stor for båtplassen, så kan muligens en F 31 Coniche være interessang ... http://www.boatshop24.co.uk/5631071-Fairli...orniche-31.html

 

Nesten like stor som en P330 invendig.... og med gode løsninger... selv med strake akslinger... som den ovenfornevnte...

 

Hvis du trenger hjelp på øyriket her borte, så reiser jeg en del opp og ned, og kan kanskje hjelpe litt med både språk, regel, lovverk og hvordan forhandlingene skjer her borte ... send meg en IM hvis du vil ha litt assistanse...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Hvis du trenger hjelp på øyriket her borte, så reiser jeg en del opp og ned, og kan kanskje hjelpe litt med både språk, regel, lovverk og hvordan forhandlingene skjer her borte ... send meg en IM hvis du vil ha litt assistanse...

Flotte greier ,vi for se nå da .han i Førde sa han hadde en kjøper når båten blir regga i NIS.Da fikk kjøper lån,så kjøper skulle legge inn handpenger imorgen.Mærklig kansje,legge inn handpenger på noe som ikke er i box.Men men sa til han at han kunne ringe meg om han ombestemte seg å kansje han andre ikke dukker opp.Jeg reiser inn til Oslo imårra eller en av dagene å ser på en P-35 . Så han må ringe meg ganske fort om han skulle ombestemme seg ,eller andre ting skulle skje .Håper den i Oslo er like fin som annonsen , men ikke ofte det egentlig da så .Men den ser ok ut den ....

 

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Etter mange års erfaring med båt tilater jeg meg og komme med noen tanker når det gjelder dette med båtkjøp. Først og fremst så må en tenke igjennom den økonomien en rår over og kjøpe båt deretter. Og tøyer en økonomien helt ut for og få tak i den båten en har lyst på så bør i allfall den båten en kjøper være i en særdeles god stand dette på grunn av att en etter båtkjøpet ikke har så mye penger til og ordne opp i ting som kan oppstå på båten en har kjøpt. En skal egentlig ikke ha hatt båt så lenge for og skjønne att alt som har med båt og gjøre er rådyrt så exsempelvis og kjøpe seg en bortimot en 20 år gammel båt med 2 motorer og da kansje attpåtil volvo og disse i tillegg er tilkoblet 2 hekkagregat da har en garantert ikke lagt gullegget. Holder en seg til båter med en motor så har en halve vedlikeholdsutgifter i vertfall på motorsiden og det er som regel her trøbbel og di store utgifter ligger. Har en en båt med en motor og får alt for mye problemer med denne kan en jo ha en mulighet til og skifte den ut med en nyere men til og skifte ut 2 motorer vil jeg tro ikke er så enkelt for di fleste . For og få ett godt båtliv er en jo litt avhengig av att ting virker så noenlunde. Så en bør ikke se seg alt for blind på store flotte båter som i utgangspunktet har kostet opptil flere milioner når di var nye som selges for rundt milionen etter 20 år Her bør en vokte seg for her kan det være kort veg fra glede til mareritt. Noe som jeg synes kan være ett godt råd er heller og legge den samme milionen i en litt nyere båt som er litt mindre og kansje ikke ser så flott ut men til gjengjeld er i toppstand. Ett slikt råd er jeg nokså sikker på kunne ha spart mang en båtkjøper for store ergrelser. Til slutt vil jeg føye til att dette er noe jeg synes og det jeg synes er rigtig trenger ikke være rigtig for andre.

Link to post
Share on other sites

Kloke ord :smiley:

Og kjøpe en båt som er 20 år med orginale motorer kan bli dyrt..

Dette var nettopp de tankene jeg gjorde når vi byttet båt i høst. Vi ville veldig gjerne ha en type båt vi nå har fått men og finne dette med nyere motorer i norge var håpløst.. det sto en til salgs i min hjemby faktisk men den var så dyr at vi synes det ble for galt for en "gammel båt". Vi valgte derfor og hente båten utenlands.. da fikk vi den båten vi ville ha med motorer og drev som ble satt inn splitter nye i 2003. Og det til en pris som var LANGT under det tilsvarende båt her hjemme kostet. vi betalte faktisk bare for motorene før avgifter...

Og bytte ut to dyr i kjelleren i den størelsen blir fort en halv million.

Og finne en båt som er nitidig vedlikholdt er da viktig..

Ønsker deg all lykke med og finne drømme båten Tine III.

Men ikke glem og se utover landegrensene..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Jeg ville holdt et stort kort på den som Snøgg linket til jeg. Den har nye motorer og elektronikk i 2003... Det koster kroner og du vil garrantert få igjen for det i vedlikehold og verdi den dagen du skal selge. :flag:

 

Jeg velger og høre på far som har hvert maskinist i 30 år.. og kjøpe en båt med motorer som er 20 år + er som og spille rulett.. Mangt blir dekket med ny maling men det innvendige er ofte til og grine av..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Nei desverre så er det ikke meg som har vært i tigestaden å handlet , men han gjorde kansje et ok kjøp .Rykte sier den gikk for 900.000- ,han som kjøpte den var å tittet på den andre P-35 som ligger der inne .Den blei tydeligvis for dyr , så han kjøpte nabobåten isteden . Jeg reiser innover til tigerstaden i morgen formidag , så ser vi hvordan den båten er .Er jo et bra utgangspunkt fra bildene da og fine motorer og gearkasser , litt andeledes med hydrauliske kasser og et par Cummings i kjeller'n . Så er jo litt spenende imårra , så vi får se hva morgen dagen bringer . Det heller forsåvitt mer å mere mot Danmarks tur, men som sagt vi for se ..........

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Foretrekker Cummins i kjelleren... også verdt å nevne er at de fleste med 41 maskiner og som bruker båtene en del her borte , vil ha kastet ut #¤%/# standard girkassene og installert hydrauliske i stedet .....

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

ER nok enig med Divemaster i det. De gamle Volvo-motorene ryker som et helv...og du skal nesten ha is i magen og ikke ta særlig hensyn til omgivelsene når du fyrer dem opp. Jeg har hatt 2 av dem, og de blir ikke bedre uansett hva du gjør. Noe bedre er 41B-motoren. Holder også en knapp på Cummins.

Link to post
Share on other sites

... også verdt å nevne er at de fleste med 41 maskiner og som bruker båtene en del her borte , vil ha kastet ut #¤%/# standard girkassene og installert hydrauliske i stedet .....

Fordi?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...