Draco24styling Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 Bra vi har forskjellig smak, Blir vannets il tempo gigante dette her skjønner jeg Norske båter er best! Link to post
Noflow Svart 16.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 16.Februar.2009 jaja, men teip-carbon, er ikke noe særlig... blir liksom ikke like clean. Link to post
gangso Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 eg synst de ser greit ut så pluss eg trenger to ekstra brytere til neonlysa. :P William Andrè Link to post
gangso Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 slite litt med plassen i dasjen så, trur ikkje de blir carbon panelet. men vi får se :) fått gjort noke dill i dag. brukte rundt 1 og ein halv time på bare støyping av sub kassa. ferdig plasta er mellom 2-4lag :) William Andrè Link to post
Moyja Svart 17.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 Ser du ikke har slipet rent før du plastet. Dette kommer til og løsne, polyester sitter ikke fast på topcoate. Det må være ren glassfiber når du legger ny polyester og duk Link to post
gangso Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 esj fakerten :P de tenkte eg ikkje på. men så hadde eg ikkje så lyst og sitte inni baugen der og slipe heller da :P er så hellsikens trangt der. derfor eg har flytta subkassa opp der sån de er mulig og ha med noke bagasje evt stue bort vester. William Andrè Link to post
gangso Svart 17.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2009 måtte ha noke og gjer i kveld og ja :P er de noke vits og coate bass kassa? de er ikkje noke coat på "dekke/take" prøve montere basseren :D forsterkarane William Andrè Link to post
gangso Svart 18.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2009 fått montert opp de meste av forsterkere i dag. har fått testa litt men synst ikkje lyden er helt bra. subben spiller noke sjukt men der er lite diskant foreløbi. har dreve og justert litt i dag men mangler noken koblinger så får ikkje lyd både bak og framme enda. må på biltema og kjøpe meg kobling til cd spilleren og ein bryter. men de får eg ikkje gjort før i vinter ferien. bilder kommer i kveld eller i morga :) William Andrè Link to post
SeaRaymond Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Dersom veggen der bassen sitter ikke blir synlig trenger du strengt talt ikke male denne, men er jo fint med litt maling, men det er nå alt etter hvor mye du vil gjøre av det da, men det fungerer like bra uten ville jeg tro Er vel også litt skeptisk til at veggen din vil holde ettersom du ikke har slipt ned, men det vil nå tiden vise etter noen 100 slag i sjøen Link to post
gangso Svart 19.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 (redigert) ja vi får se :P trur de vill holde ekje så stort, som de ser ut til på bilde. pluss eg kommer ikkje til og begynne og slipe inni der framme. de er alt for trangt til at eg begynner med de. Redigert 19.Februar.2009 av gangso (see edit history) William Andrè Link to post
Ørnvik 640 Svart 19.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2009 Litt synd dette prosjektet... prøv å bruk litt mere tid på selve støpingen og båten- så kan du forsette med bass og subber ofg stasj. Husker det godt i den alderen sjøl, mye gøyere å feste stesj og god lyd- me båtene holdt sjelden seg pen og god over lengre tid. Flott prosjekt, men tenk annerledes på prioriteringen Link to post
gangso Svart 20.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 fått mekka litt i dag og. nesten ferdi no. mangla bare motor og koblinger til nye cd spiller men bruker den gammle så lenge. reise som sagt no på mandag og henter ny motor så de blir spennandes :P båten er litt skjeten no men blir vaska og polert før sjøsetting ;) litt bilder: William Andrè Link to post
Ribtjenester Svart 20.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 Så ut som det var endel provisoriske koblinger der gangso, husk og bruke litt ekstr tid på og feste kabler skikkelig. Husk at det rister mye i båten, og halv dårlige koblinger blir fort til problem koblinger. Hilsen Morten www.ribtjenester.no Link to post
gangso Svart 20.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2009 de er egentlig bare subben som er kobla dårlig opp men den skal eg snart ta ut uansett. William Andrè Link to post
gangso Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 hei.. jaggu så greide eg og komme meg til trondheim og tilbake i gjenn :D er rundt 120mil. så no er motor i boks. trenger bare sette over mariniseringa. greide ødlegge mobilen min så blir dårlig med bilde akuratt no. William Andrè Link to post
gangso Svart 24.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2009 bilde min motor. skrudd av manifoil og innsug. motor og drev som eg henta i trondheim. motoren har rådebank deler begynt så smått og montere William Andrè Link to post
gangso Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 William Andrè Link to post
Endeavour Svart 25.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 (redigert) Spennande prosjekt! Kjekt å følgje med. Hadde Draco sjølv for nokre år sida. V8, bensin. Tips: Du må lydisolere noke hinsides den dieselen dersom du skal høyre igjen noke av musikken. Kle alle åpne flater i motorromet for å hindre at motorlyden går rundt i ring der inne. Bruk tjukke dempingsmatter. Men ikkje for tungt! Og ikkje noko blanke folieflater! Dei fleste slike matter har det. Riv det av! Snakk gjerne med lydstudiofolk korleis dei dempar lyd. Det gjorde eg når det gjeld min noverande Fjord 24 med diesel. Vart ein annan båt ja. Kle gjerne også nærliggande rom og gjerne framover på innsida av skutesida og båtripa. Og alt må limast fast for å stoppe viberasjonar i skrog/skot, etc. Eg har gjort dette, og det gav svært gode resultat. Mange trur at berre ein lydisolerer motorroms-skotet framover og motorluka, blir det svært. Slik er det ikkje. I mindre båtar må alle blanke flater "blindast". Gløym heller ikkje bak motoren. Det vil også kvele ein del propellstøy. Lukke til vidare. Redigert 25.Februar.2009 av WMB (see edit history) Link to post
gangso Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2009 takk for tips. :) alt i motor rommet er kled med lyd isolasjon. men ikkje rom frammom og hekk veggen. så da skal eg ta og gjer de og :) William Andrè Link to post
gangso Svart 26.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 sån ca sån ser motoren ut i dag :P altso ferdi. de der er den gammle motoren men den er helt lik :P William Andrè Link to post
Ribtjenester Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Syns du er flink jeg gangso. Unga mine sitter bare på pc og spiller de. www.ribtjenester.no Link to post
Tom J. Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Bra prosjekt ! Selv er jeg misunnelig på Pulpit'en din. I 2002 monterte jeg en ny VP3.0 i min. Den veier ca 300kg. Båten ble litt baktung, men det funker. Hvor mye veier motoren du har ? Link to post
SF Svart 26.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Dette er hobby for en 15 åring flott prossjekt. Når du først har motoren på pall så ville jeg gitt den en grundig avfettning, så spandert på den en sprayboks med primer og en eller to med motorlakk. Tar så mye bedre ut da. Ta en dobbelsjekk på tilstanden til slangene og slangeklemmer, her kan du fort spare deg til fant. Slanger med sprekkdannelse og rustne klemmer må byttes. Lykke til 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 26.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 Syns du er flink jeg gangso.Unga mine sitter bare på pc og spiller de. tusen takk. :P dataspiling er eg blitt lei :) Bra prosjekt ! Selv er jeg misunnelig på Pulpit'en din. I 2002 monterte jeg en ny VP3.0 i min. Den veier ca 300kg. Båten ble litt baktung, men det funker. Hvor mye veier motoren du har ? etter de eg har fått opplyst skal den vere rundt 190kg kan de stemme? Dette er hobby for en 15 åring flott prossjekt. Når du først har motoren på pall så ville jeg gitt den en grundig avfettning, så spandert på den en sprayboks med primer og en eller to med motorlakk. Tar så mye bedre ut da. Ta en dobbelsjekk på tilstanden til slangene og slangeklemmer, her kan du fort spare deg til fant. Slanger med sprekkdannelse og rustne klemmer må byttes. Lykke til har sett over heile motoren. men skal ta meg ein runde til og teite til alt. hadde litt problemer med turboslangen så den må kansje byttes. men uansett takk for eit godt råd :) William Andrè Link to post
gangso Svart 26.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2009 se ka eg har kjøpt :D så har eg kjøpt den kabelen til cd spilleren. men blir ikkje montert før eg kjem heim på søndag. så nå har eg så og si alt. mangla bare bateri og evt lenco trim flaps rele men vetsje om de blir kjøpt med de første var svin dyrt. William Andrè Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn