Jump to content

Prosjekt: Draco 1700st diesel

gangso

Recommended Posts

esj fakerten :P de tenkte eg ikkje på.

men så hadde eg ikkje så lyst og sitte inni baugen der og slipe heller da :P

er så hellsikens trangt der. derfor eg har flytta subkassa opp der sån de er mulig og ha med noke bagasje evt stue bort vester.

William Andrè

fått montert opp de meste av forsterkere i dag. har fått testa litt men synst ikkje lyden er helt bra. subben spiller noke sjukt

men der er lite diskant foreløbi. har dreve og justert litt i dag men mangler noken koblinger så får ikkje lyd både bak og framme enda.

må på biltema og kjøpe meg kobling til cd spilleren og ein bryter. men de får eg ikkje gjort før i vinter ferien.

bilder kommer i kveld eller i morga :)

William Andrè

Dersom veggen der bassen sitter ikke blir synlig trenger du strengt talt ikke male denne, men er jo fint med litt maling, men det er nå alt etter hvor mye du vil gjøre av det da, men det fungerer like bra uten ville jeg tro :smash: Er vel også litt skeptisk til at veggen din vil holde ettersom du ikke har slipt ned, men det vil nå tiden vise etter noen 100 slag i sjøen :crazy:

Litt synd dette prosjektet... prøv å bruk litt mere tid på selve støpingen og båten- så kan du forsette med bass og subber ofg stasj. Husker det godt i den alderen sjøl, mye gøyere å feste stesj og god lyd- me båtene holdt sjelden seg pen og god over lengre tid. Flott prosjekt, men tenk annerledes på prioriteringen :wink::wink:

fått mekka litt i dag og.

nesten ferdi no. mangla bare motor og koblinger til nye cd spiller men bruker den gammle så lenge.

reise som sagt no på mandag og henter ny motor så de blir spennandes :P

båten er litt skjeten no men blir vaska og polert før sjøsetting ;)

litt bilder:

dsc_0162.jpg

dsc_0161.jpg

dsc_0158.jpg

William Andrè

Spennande prosjekt! Kjekt å følgje med. Hadde Draco sjølv for nokre år sida. V8, bensin. Tips: Du må lydisolere noke hinsides den dieselen dersom du skal høyre igjen noke av musikken. Kle alle åpne flater i motorromet for å hindre at motorlyden går rundt i ring der inne. Bruk tjukke dempingsmatter. Men ikkje for tungt! Og ikkje noko blanke folieflater! Dei fleste slike matter har det. Riv det av! Snakk gjerne med lydstudiofolk korleis dei dempar lyd. Det gjorde eg når det gjeld min noverande Fjord 24 med diesel. Vart ein annan båt ja. Kle gjerne også nærliggande rom og gjerne framover på innsida av skutesida og båtripa. Og alt må limast fast for å stoppe viberasjonar i skrog/skot, etc. Eg har gjort dette, og det gav svært gode resultat. Mange trur at berre ein lydisolerer motorroms-skotet framover og motorluka, blir det svært. Slik er det ikkje. I mindre båtar må alle blanke flater "blindast". Gløym heller ikkje bak motoren. Det vil også kvele ein del propellstøy.

Lukke til vidare.

Redigert av WMB (see edit history)

Dette er hobby for en 15 åring :smash: flott prossjekt.

Når du først har motoren på pall så ville jeg gitt den en grundig avfettning, så spandert på den en sprayboks med primer og en eller to med motorlakk. Tar så mye bedre ut da. :wink:

Ta en dobbelsjekk på tilstanden til slangene og slangeklemmer, her kan du fort spare deg til fant.

Slanger med sprekkdannelse og rustne klemmer må byttes.

Lykke til

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Syns du er flink jeg gangso.

Unga mine sitter bare på pc og spiller de.

tusen takk. :P

dataspiling er eg blitt lei :)

Bra prosjekt !

Selv er jeg misunnelig på Pulpit'en din.

I 2002 monterte jeg en ny VP3.0 i min. Den veier ca 300kg.

Båten ble litt baktung, men det funker.

Hvor mye veier motoren du har ?

etter de eg har fått opplyst skal den vere rundt 190kg kan de stemme?

Dette er hobby for en 15 åring :smash: flott prossjekt.

Når du først har motoren på pall så ville jeg gitt den en grundig avfettning, så spandert på den en sprayboks med primer og en eller to med motorlakk. Tar så mye bedre ut da. :wink:

Ta en dobbelsjekk på tilstanden til slangene og slangeklemmer, her kan du fort spare deg til fant.

Slanger med sprekkdannelse og rustne klemmer må byttes.

Lykke til

har sett over heile motoren. men skal ta meg ein runde til og teite til alt.

hadde litt problemer med turboslangen så den må kansje byttes.

men uansett takk for eit godt råd :)

William Andrè

se ka eg har kjøpt :D

så har eg kjøpt den kabelen til cd spilleren. men blir ikkje montert før eg kjem heim på søndag.

så nå har eg så og si alt. mangla bare bateri og evt lenco trim flaps rele men vetsje om de blir kjøpt med de første var svin dyrt.

dsc_0180.jpg

William Andrè

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...