SF Svart 30.Mai.2009 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 Du må ha all hell og lykke med oppstart av motoren Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
gangso Svart 30.Mai.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2009 tusen takk :D håper virkelig eg får satt den ut mandag. er meldt litt dårlig veir så får se. setter ikkje ut båten uten sol og still sjø. da kan den heller stå på land Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 1.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2009 blei ikkje noke sjøsetting i dag. så får se kortid de blir. har fått montert eksosen i dag. så er bare litt skruing til så er alt på plass :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 no begynner ting og nerme seg "ferdi".. har jo selfølgelig masse i gjenn og gjer med gulv, benk og suntopp i gjenn men de får eg pusle med utover sommeren. dagen i dag starta med ein tur på butikken og eg måtte kjøpe div saker som: - slange klemmer - syntetisk olje til dreve - nye skruer til trimplan. - ny lensepumpe. - store kabelsko. som dåkke veit så gjore eg ein bommert og kjøpte biltema si minste pumpe og den var ikkje noke tess i. og de er greit med ei god pumpe no første gang eg skal prøve båten. så var de i gang med og montere turboen og innsugsdelane. så satt eg på eksosbelgen og festa drevet. har bare reima i gjenn når de gjelder motor. tok meg 5min pause no. og skal ut i gjenn og PRØVE sette på reima no snart. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 - syntetisk olje til dreve Har ikke du 280 sp drev da? Skal ha mineral motorolje Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 ka står sp for? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
KaRsK Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 singel propell Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 ok. er de noe forskjel på syntetisk og mineralsk motorolje? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 begynte på reima i dag men måtte gje opp da eg ikkje fikk av deksele som er rundt reimhjule på veiva. de er laust men skjønner ikkje helt kordan eg skal ta det av? må eg av med reimhjule på veiva da? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
eysteind Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Du er vel klar til kystfestivalen i kalvåg? Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 de er eg. håper eg :P planen er og sjøsette torsdag vist eg får på reima. er bare de som mangler når de gjelder motor. :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 ok. er de noe forskjel på syntetisk og mineralsk motorolje? Om det er noe merkbar forskjell ved bruk av syntetisk motorolje vet jeg ikke, har aldrig prøvd, men når disse drevene ble konstruert fantes ikke syntetiske oljer, så mineralsk er det som skal være på, En i havna vår hadde i allefall problemer med slipp i kon ved bruk av syntetisk gearolje på et gammelt 290 drev må eg av med reimhjule på veiva da? Ja! det må du nok, må av med denne uansett når reima skal av/på, hvis du forteller meg hva slags bil motoren kommer fra, evt reg nr kan jeg legge inn komplett beskrivelse i morgen Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 2.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 ok. tusen takk for svar. bilen var ein fiat ducato 2,5 tdi 89modell. hadde vert fint med komplett beskrivelse :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 2.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2009 Legger inn i morgen tidlig når jeg kommer på jobb Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Var ikke mye dette, men håper det hjelper deg videre Cyl. 1 i kompr. top. Mærke på remskive og plastikskjold skal passe. På nogle modeller kan svinghjulet låses med dorn igennem koblingshus. Mærke på knastakselhjulets bagside skal passe med markering på ventildæksel. Pumpe låses med dorn. På motorer med commonrail skal pumpen ikke låses. Løsn remstrammer og pres stemplet tilbage. Tilskåret møtrik bruges som afstandsskive ved remstrammer. Udskift rem, påfør krumtapbolten et moment på 30 Nm for at stramme remmen op og afmonter møtrik. Drej krumtappen 2 omgange, kontroller mærker og remspænding. Remspænding: Kontroller remspænding mellem knasthjul og remstrammer. Remmen skal med et tryk på 95 Nm kunne bevæge sig 7 - 8 mm. Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Draco24styling Svart 3.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 Får du det sammen gangso? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 3.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2009 har desverre ikkje fått gjort noe i dag. har holdt på med ein bil i dag. men skal få gjort de i morga. :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 4.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2009 noken som har ein vp 280 propell med stigning 15 x 21, 14 x 23, 15 x 23 eller veit om ein til salgs eller ei billig nettside? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 sliter med og få av reimskeva på veiva. noken gode råd? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Du bør vel ha en avtrekker, vil jeg tippe Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 de eg sliter med er og få opp mutteren. har ikkje sjangs og holde i gjenn reimskiva på noken som helts slags måte. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Hva om du setter den i gir og får noen til og holde i propellen med en stang i mot drevet? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 er de noke lurt?? kan de ikkje gjere skade på propell/drev? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
M/S Bastard Svart 5.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 Lån deg en muttertrekker og liten kompressor, da går det nok greit Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 5.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2009 har hørt litt rundt og fikk bare tak i størelse 27 på luftskralla. og eg trenger 38 Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.