Halvor Svart 14.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2011 Litt triveligere bilde etter at jobben var gjort. Syns nesten at jeg måtte ta med det også. Ble deprimert når jeg så mitt eget innlegg! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 15.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Oktober.2011 Veldig deilig når det blir ferdig!. Jeg må være ferdig med fjerningen i neste uke men det tror jeg skal gå! Gleder meg masse til dette er ferdig og jeg slipper å gremmes hver gang båten henger i stroppene. Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 3.November.2011 Del på Facebook Svart 3.November.2011 Hvor fikk du kjøpt sandblåser utstyret da?! finner ikke noe sånt noen plass jeg! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 18.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2011 Jeg kjøpte det på Tess! Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Hei igjen! nå har jeg omsider fått somlet meg ned i båten igjen og begynt med litt småtteri. Det jeg har begynt på nå er å bytte baugpropellen fra SE 60 til SE 80, og bytter ut speningsmålerene i den orginale sikkringsboksen til digitale. Jeg har nå støpt igjen de gamle hullene i røret til baugpropellen og er nå klar for å finslipe å begynne med monteringen av den nye. Dette har jeg ikke bilder av. Men da jeg begynte med det elektriske hadde jeg med kamera. Det så slik ut da jeg begynte: som dere ser har jeg slått til den ene måleren så den forsvant inn i boksen bak. De nye instrumentene jeg skal montere ser slik ut: Det første jeg gjorde var å skru ut hele platen og demontere de gamle innstrumentene. De nar bare montert med tape så dette var ganske lett. Så begynte måling til nye hull for de nye innstrumentene. Etter måling og dobbelt sjekking begynte arbeidet med Fein sagen. Så var det bare å montere innstrumentene. Det ble slik: Som dere ser er det bare AC voltmeteret som er koblet. Ikke store spenningen på havna vår. Skal prøve å få koblet resten i morra. KUA Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 dette blir flott hvor er det du har kjøpt de voltmeterene, har ett gammelt som ikke er riktig, som jeg skulle byttet ut. en link til en nettside hadde gjort susen(om du har kjøpt de på nett) Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Detta blei flott kua. Er det avansert elektro og koble opp di nye målerne? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 De innstrumentene har jeg kjøpt på ebay KUA Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Detta blei flott kua. Er det avansert elektro og koble opp di nye målerne? Det er ingen heksekunst. Det eneste er at skal man ha best mulig måling må man legge nye kabler fra bateribanken. Skal ta noen bilder når jeg skal koble amp og voltmeteret i morra. KUA Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 (redigert) Ble dobbelt! Redigert 31.Januar.2012 av Sjøkua (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Venter i spenning.. ikke glem oss nå da.. . Hvilken topp fart har du med dine motorer, jeg toppet med 25,5 knop i sommer, men har en førelse av att jeg ikke oppnår max turtall. Skal calibrere turtellerene mine til våren, så får jeg se da. jeg bør kunne toppe på 28 knop med mine motorer Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Glemmer ingen men tiden strekker ikke altid til... Når det ikke er noe strøm i vannet og båten er full av stæsj topper jeg sånn ca 27 knop. Jeg masjer ca 22 knop og dette er jo greit. Beste jeg vet er å møte like båter med 40 motorer. KUA Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Beste jeg vet er å møte like båter med 40 motorer. KUA Hehe kan tro det ja... Jeg har en kompis med samme motorer som meg i en lik båt han topper på 28 GPS knop ferie pakket. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Hei igjen! nå har jeg omsider fått somlet meg ned i båten igjen og begynt med litt småtteri. Det jeg har begynt på nå er å bytte baugpropellen fra SE 60 til SE 80, og bytter ut speningsmålerene i den orginale sikkringsboksen til digitale. Jeg har nå støpt igjen de gamle hullene i røret til baugpropellen og er nå klar for å finslipe å begynne med monteringen av den nye. Dette har jeg ikke bilder av. KUA Monterte du tunnelrør for SE80 første gangen? jeg fikk beskjed om att SE60 skal ha 4mm veggtykkelse på tunnel og 6mm på SE80 Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Monterte du tunnelrør for SE80 første gangen? jeg fikk beskjed om att SE60 skal ha 4mm veggtykkelse på tunnel og 6mm på SE80 Nei gjorde ikke det men røret er så kort og så har jeg forsterket det en del på innsiden. Funker dette ikke så går dritten ned og jeg ferierer på land resten av livet! KUA Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Tror nok du har tatt høyde for det ja.. Topp jobb på alt annet du har gjort her så er nok ikke noe problem Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 31.Januar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Skal ha motoren liggende, så den blir lagt i krybber og sattfast med hullbånd. kua Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 31.Januar.2012 Del på Facebook Svart 31.Januar.2012 Med motoren liggende i kybbe tror jeg ikke det er noe problem, hverfall ikke så lenge du har forsterket røret i tillegg. Blir nok toppers Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøkua Svart 1.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Hei i dag har jeg fått koblet innstrumentene! Dette var en pirkejobb som tok mange timer. Har lagt opp ledninger og koblet strøm. Som dere ser på bilde er ampermetret fra laderen veldig sterkt i forhold til de andre innstrumentene. Tenkte å prøve å legge sotefilm på innstrumentet å se om det hjelper, eller montere en av å på bryter på det innstrumentet. Det innstrumentet er jo ikke så innteresangt eller. Skal se mere på dette i morra. KUA Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 Det blei stilig Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Sjøga Svart 1.Februar.2012 Del på Facebook Svart 1.Februar.2012 er ampermeteret kobblet i serie med forbruk eller med shunt på batteri?? voltmetert mitt er kobblet med on/off/on bryter, veksler mellom startbatt og forbruksbatt. veldig greit å kunne skru av på natta, det lyser ganske sterk. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 2.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Februar.2012 er ampermeteret kobblet i serie med forbruk eller med shunt på batteri?? Ampermetret er koblet med shunt på - på laderen. Blir ikke mulighet til å skru av annet enn AMP meteret. Står jo inne i ett skap så er ikke så farlig- KUA Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 9.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2012 Hei da har jeg rotet litt i skrammelkassene mine og hvert i båten å montert. Jeg begynte med å finne frem noe lys jeg skulle montere på pantry. Begynte med å prøve å skru fra hverandre pantry, men den var ikke skrudd men limt. Her måtte jeg rett og slett benytte feinsag for å komme meg inn i det skottet jeg skulle koble bryter. Ferdig montert ble det slik: Litt annen vinkel: Meget fornøyd hvordan dette ble ferdig! Helt noe annet å se dette i virkligheten enn på bilde. Avsluttet med å montere ett skum apperat. Litt viktig med sikkerhet også! Det var alt for i dag! KUA Sitér dette innlegget Link to post
Sjøkua Svart 19.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Hei da har jeg hvert og jobbet litt med båten. Det jeg har drevet med nå er å tilpasse ny baugpropell. Jeg fikk kjøpt en SP 75 T med nytt SP 80 undervandshus. Jeg begynte med å tilpasse og forsterke den eksisterende tunellen på 4mm for SP 80 skal ha 6mm tunell. Som dere ser ligger motoren i dette skottet så den må støttes opp. Jeg vil lage en solid støtte som støtter oppunder og sideveis. Støtten ble laget i Divinycell og belagt med 3 lag 300g matte. da denne var ferdig måtte jeg støpe den fast i båten. Da dette var gjort renset jeg glassfiberen og malte skottet. (Tenkte kanskje Motoren ville være snillere og gi litt ekstra hvis han hadde det litt koselig) Så var det bare og montere motoren for siste gang. Dette var alt for denne gang. Noen som trenger en orginal plattform fra 1991?? KUA Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 19.Februar.2012 Del på Facebook Svart 19.Februar.2012 Det blei flott kua, proff jobb med den støtta da Jeg skulle hatt ny plattform, men tror jeg skal lage ny litt større til vinteren igjen. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.