Jump to content

Prosjekt: Princess 35 som får en liten ansiktsløfting.


Sjøkua

Recommended Posts

Ja bilder liker vi veit du ,men da du kobbla sammen tankene . Brukte du bunnpluggen på tanken å kobbla deg på der ,eller har du ikke slikt kansje ? Har en tappeplugg i siden bakerst på tankene hos meg , tenkte det bare var å sette på slanger der jeg. Men blir jo tynne slanger , så veit ikke om det blir noe greie på .Fint å høre hvordan du har gjort dette ,å bilder . Pleier jo å få daglige oppdateringer pr tlf , hakke hørt fra deg på flere dager nu .Så nå lurer jeg på hva galt jeg har gjort ? :wink:

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

:wink: Godt å høre det ikke er meg da ,hehe . Da kansje jeg skal se på saken hos meg også , dumt med to separate tanker syntes jeg da. Blir fort ulike deler på dem ,da diesel varmer å agregat går på den ene tanken . Kansje vært en ide å bytta over en av dem også ,men det kommer vel . Er så mange prosjekter å mye jobbing ombord om dagen ,kan jo ikke rekke alt . Snart påske og da håpa jeg at det meste skulle være i vater ,handla inn nytt stereoannlegg å kobbla opp det også .Greit med litt musikk te arbeide , venter egentlig bare på isen nu for prøvekjøring .Regner med det blir imårra ,eller i løpet av helgen .Hadde skøyte til å brøyte is idag ,bare litt is forrann meg å utløpet nu.Tar kansje den selv imårra på en eller annen måte, men ikke med min båt trur jeg . Uten kjøl er vel ikke det så lurt trur jeg , men vil ut nu ..

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Som dere ser monterte jeg ett mannelokk.

 

Bare en komentar om de mannelokka der som jeg har en dårlig erfaring med, sleit med disse på en vanntank da de til stadighet spratt ut ved fylling av tanken, hadde oppgradert utluftinga av tanken, uten at det hjalp noe, resultat: tanken flommet over :(

Link to post
Share on other sites

Bare en komentar om de mannelokka der som jeg har en dårlig erfaring med, sleit med disse på en vanntank da de til stadighet spratt ut ved fylling av tanken, hadde oppgradert utluftinga av tanken, uten at det hjalp noe, resultat: tanken flommet over :(

 

Hei mannelokket i min båt er montert i ett skott så jeg kom frem til tankens mannelokk.

 

 

 

Jeg må innrømme att jeg har hvert litt lite flink til å ta bilder i det siste men skal legge ut noen bilder av hvordan båten har blitt etter alt er montert.

 

Jeg har nå tatt opp båten og driver med støpearbeid under vannlinjen.

Link to post
Share on other sites

Hei legger nå ut noen bilder så dere ser hvordan den ble til slutt!

 

n771250514_6339277_706451.jpg

Her ser dere att jeg har fått montert den nye kalesjen jeg fikk sydd hos PR i Røyken.

 

n771250514_6339286_2061884.jpg

n771250514_6339276_1933946.jpg

Her ser dere hvordan den nytrekte sofaen ble.

 

n771250514_6339278_5042684.jpg

Ute bak

 

n771250514_6339280_1993153.jpg

Dæsjen.

 

n771250514_6339290_584150.jpg

Veggpynt

 

n771250514_6339285_3580038.jpg

n771250514_6339281_6999417.jpg

Pantry

 

n771250514_6339289_1867934.jpg

Gjestelugar.

 

n771250514_6339282_3732582.jpg

n771250514_6339284_2602077.jpg

Min lugar.

 

Dette er hvordan det ble tilslutt!

 

Kommer med noen bilder av hva jeg driver med under vannlinjen etterhvert.

 

KUA

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei da har jeg hatt båten på land og støpt på noen steg og montert baugpropel.

 

Jeg har støpt på noen kiler på stegene så jeg bruker skrogets lengde på å løfte bakenden litt.

 

p5010260.jpg

 

p5010261.jpg

 

Som dere ser er det ikke mye som er støpt på men dette hjalp mye med tanke på komfår og bølger.

 

Jeg tror Dieselforbruket har sunket og att jeg fikk en knop på masjfart.

 

Jeg har også montert baugpropel:

 

p4300258.jpg

 

p4300259.jpg

 

Fikk desverre ikke bilde av at det var ferdig støpt men fikk skikkelig rundede kanter.

 

jeg monterte også paneler til styringen:

 

p5150263.jpg

 

jeg hadde også lyst til å kunne styre propellen fra spaken så da monterte jeg en bryter til dette:

 

p5150264.jpg

 

Dette var alt jeg hadde av bilder for denne gang, men skal bli flinkere til å ta bilder av jobbene jeg gjør.

 

Mye som skal skje om dagen for att den skal bli helt ferdig.

 

Vill også takke Tine IV for hjelpen da jeg hadde båten oppe.

 

Kua!

Link to post
Share on other sites

Denna dama blir bare finere å finere , men det koster jo litt også da vel . Men en hobby skal man jo ha , dærsjen er vel noe jeg har lyst til å hærme etter . Kansje det kan bli et lite prosjekt til vinteren , er jo endel arbeid så .

Skulle jo hatt bilde av skroget også da , etter at vi polerte det opp med vidunder stoffet . Det var ikke veldig smukt før vi begynte , da vi var ferdige så skulle man tru det var nytt . Mye arbeid ,men det var vel verdt den jobben .

Jeg kommer en tur snart igjen , så vi kan begynne på overbygget .Tipper det vil bli like flott etter noen dager med poleringsmarskinen :wink:

Du har fått deg en flott båt Kua , du har gjort vannvittig mye syntes jeg da .Men kjenner jeg deg rett så er det vel mye igjen , dumt ikke jeg har bildeserier av alt jeg gjør .Er jo litt ok å se på etterpå da å tenke på alt slite og morroa , har hatt endel prosjekter jeg også men . Idag har jeg brukt endel timer for å ta av den ene dieselpåfyllinga på dollbordet, kan jo bli artig å se om det er mulig å få på en ny stuss når den kommer. Ufattelig at det skal lages så sinnsykt trangt å så mye ball for å gjøre en så "liten" jobb , men skal bli godt å få på nye ettervært .

Da sees vi snart på Sætre da , må bare få på denna stussen og kansje hoppe i det og ta andre sia med en gang .

Igjen Kua , stå på videre og husk bilder .

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hei igjen alle sammen!

 

Nå som sesongen begynner å ta slutt og båten skal opp begynner tankene å svirre i hodet om hva vintermånene skal brukes til.

 

Da jeg har hatt litt plunder med Dieseltankene har jeg vell bestemt meg for å bytte disse!

Dette innebærer att begge motorene må ut og tankene må bestilles.

Når motorromet et tømt bør det jo strigles litt så jeg har tengt å male dette opp og isolere dette skikkelig.

 

Men dette tar jo ikke 5 måneder!!!!!!!

 

Så da har jeg lurt litt på om jeg skal:

 

- Legge ny dørk ute bak

- Bytte dæsjen på FB

- Sette inn en VHF med håndsett til FB ( Garmin 200 )

- Fjerne gammel lakk på teaken inne og lakere på nytt.

- Lage ett nytt bord inne i salongen som passer bedere.

- Lage noen nye luker til badeplatformen.

 

Dette var noen av tankene som har slått meg så nå får vi se hva vi rekker å gjøre i månedene båten står på land!

 

Jeg er veldig takknemlig for anbefalinger hvor jeg kan få Produsert tanker til en rimelig penge..

 

KUA

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Hei alle venner!

 

Ja nå er båten på land å morroa har begynt!

 

pa040473.jpg

 

Jeg har nå Bygget nye opplagsbukker for å få kjølen 67 cm fra bakken så jeg får ut rorene.

Disse skal bores og freses slik at det blir en smørenippel på toppen så jeg kan presse fett i hylsa.

 

Det jeg har begynt med er bare polering av skroget og stoffing så dette er kalrt til utak 20.03.2010.

Jeg må nok gå over å polere litt før utak men da slipper jeg mye jobb tror jeg.

 

Ellers har jeg bestilt Teak til akterdekket, og ett par båter til.

 

Camilla 1150 skal ha teak nede i båten. ( Fikk ny teak ute for 2 år siden)

Tine IV skal ha teak på alt innenfor døra!

 

Ellers har jeg bestilt eksospotter, nye lampetter og masse annet stærsj.

 

Planen nå er å få løsnet og ta ut motorene så jeg får ut tankene og bestilt nye.

Da blir det en oppgradering av motor rommet med ny maling og ny isolasjon.

 

Dette var en liten oppdatering av siden til My Lady..

 

KUA

Link to post
Share on other sites

Kjempebra arbeid i en flott båt. Det eneste jeg klarer å finne til å sette fingen på, er at det er jo litt feil med dekorputer med Stars and Stripes, i stedet for Union Jack, som hører mer hjemme i en britisk båt :wink: ...

 

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Link to post
Share on other sites

Kjempebra arbeid i en flott båt. Det eneste jeg klarer å finne til å sette fingen på, er at det er jo litt feil med dekorputer med Stars and Stripes, i stedet for Union Jack, som hører mer hjemme i en britisk båt :wink: ...

 

Kjetil S

 

Hei!

 

Putene er nå ikke i denne båten lengere!

De ble donert bort til en venn med Sea Ray. :yesnod:

 

KUA

Link to post
Share on other sites

Teak sieru? Jeg skal vise deg teak jeg. :wink:

teaklister_003.jpg

140 løpemeter med teak listverk i dim 1,5x2" og ned til små kantlister. Masse i 42x12mm godt egnet til belegging. Kjøpt for en slikk og ingenting på salg hos tidligere "Ny interiørstil" på Bjerkås i forrige uke.

Planlegger å utvide badeplattingen med 40cm ila vinteren og heldekke med solid teak. :cool:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Det skal bli morro å legge dørker Kua , men jeg skal ikke ha på alle dørkene inne . Men nesten da ,først blir det i cockpit og i pentry så ser vi etterpå . Da er det jo kun 2 lugarer igjen så , men der er det vel ok med tepper vil jeg tru .

Godt jeg skal til Sætre å få hjelp av proffen ,da vi ser båten din Kua så ser vi at det er proffer som holder på :wink:

Gøy å følge med på tråden din også så klart , selvom jeg har rimelig god oppdatering på tlf om dagen . Ser fram til å komme oppover å starte på "dritt" jobben , men gleder meg møe til det blir ferdig .

Stå på Kua , å husk vi liker bilder her.Vi sees snart ....

 

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Rem:

 

Det var en bra bunke med Teak! Blir spenende å se hvordan det blir med større platform!

Men hvordan løser du det med Daviterene? Blir det ikke kjelkete med jolla eller skal du ha den på platformen??

Her har du ett alternativ til jolla!

 

TINE:

 

Det blir spenende med litt Teak i båten din også!

Tror det blir en helt annen båt!

 

 

 

KUA

Link to post
Share on other sites

hvordan løser du det med Daviterene?

Ser for meg at jeg legger jolla på plattingen etterhvert hvis jeg finner en smart patent for å låre/heve jolle/m motor.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...