jupan Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Jeg har jo konferert litt med HaHa om dette allerede og jeg sitter og lurer litt på om det er en noe som har hørt om IW31'er som er modifisert til dekksmontert mast. Jeg kikker litt på en som mest sannsynlig har en Seldenrigg som er dekksmontert, og er usikker på om dette pga dette er en "mandags-jalla-båt" eller om det ikke trenger å være noe å ta på vei for. JRO :D Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 3.Februar.2009 Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 (redigert) bare må bidra med en flott S&S dame som er til salgs. http://www.yachtworld.com/core/listing/boa...d=1469&url= (sikkeret noe for Knut ) Redigert 3.Februar.2009 av careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
jupan Svart 3.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Februar.2009 Rått... ;) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 bare må bidra med en flott S&S dame som er til salgs.(sikkeret noe for Knut ) helt sikkert noe for Knut dom er helt otroligt fine inuti oxo Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Gunga, har du vært nedi en slik. ? husk jeg er båtløs og jakter på min & Admiralens neste båt, og en slik 65 Swan hadde jo vært en kjekk liten sak å cruse nordsjøbasenget med. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Har vart nede i Swan 37, 42, 47 aldrig noen 65 !! kjöp en 65a Careka ! ...så kommer jeg o gaster Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Spørs om den er så lett å seile Shorthanded, men det frister. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
HaHa Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 (redigert) En Swan 43 er jo mer håndterlig for den med 'korte' hender.... Ikke koster den mer enn en ny 35 fots AWB heller. Sisusa har vært til salgs i flere år. Tydeligvis ikke hvem som helst som får kjøpe: "säljaren har rätt att välja vem som skall förvärva båten oaktat vilka bud som kommer in." Mer info og flere bilder på sisusa.se. Noe for deg, Carecka? Redigert 4.Februar.2009 av HaHa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 se på dom insydda reven.....ikke mye kvar der når hun er bunnrevad Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Careka Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Nå har jeg lest og sett på det meste på denne S&S Swan siden. mye flotte båter. Husker også at jeg traff en kar fra Skien/porsgrunn(tror det var rundt der) traff han i Sæby sommeren 2007. han hadde en gammel, tror detvar en 57 swan.(men er ikke sikker på størrelsen) Hvilke av disse 42,43, 47, 57, osv seiler bedre en de andre. + det kunne vært morrsomt og vært nedi en av disse damene og kjent på treverket. det er ikke det samme å se på bilder. Jeg har tilbrakt 4 uker ombord i Le Cid (12 meter går i Oslo) og det var noen kjekke 4 uker i 1987. Så en slik Swan hadde muligens vært noe. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Gunga Din Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Hvilke av disse 42,43, 47, 57, osv seiler bedre en de andre. + dom har byggt någre racing-varianter...men husker ikke numren... tror ikke du vill ha en sånn....ivartfall ikke din kone, dom er ganske spartanske inuti stålrörskojjer osånt Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jupan Svart 4.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 tror ikke du vill ha en sånn....ivartfall ikke din kone, dom er ganske spartanske inuti Da er det på tide å skifte kone...! :D Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Da er det på tide å skifte kone...! :D En Admiral avsetter man ikke . over slike bagateller. får følge med på prisutviklingen på endel båter fremover. det dukker sikkert opp flere fine eksemplarer. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
jupan Svart 4.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Ligger mye bra S&S-mat på yachtworld. Jeg sitter og tenker på den masten på den IW31ern som er dekksmontert, og som erstatter den orginale gjennomgående masten. Blir ikke klokere visst... Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Det er jo ikke værre enn at hvis ombyggingen til dekksmontert mast er gjort skikkelig, så er det en god løsning med sine fordeler - selv om den konservative Rod Stephens ville ha rynket på nesen. Be om å få bilder av dekket under mastefoten, samt dimensjoner på vant og stag. Sitér dette innlegget Link to post
jupan Svart 4.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Will do ;) Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 En ordentlig havseiler har gjennomgående mast... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Finn Erik Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Har vart nede i Swan 37, 42, 47 aldrig noen 65 !! kjöp en 65a Careka ! ...så kommer jeg o gaster Du får sannsynligvis muligheten på båter i sjøen ved Sandvika i år. Det kommer en helt ny Swan 66 til Norge registrert hjemmehavn i Larvik og den skal sannsynligvis vises fram i Sandvika. Navnet på båten blir Godot og skal forresten være med i Ferderen i år. Forøvrig samme eier som S&S Maritea som jeg la inn et bilde av tidligere i denne tråden. Søsterbåten i en annen farge. Sitér dette innlegget Link to post
HaHa Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Mens vi venter på Godot kan man lese om tidligere eieres opplevelser med IW 40 'Lady B'. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 En ordentlig havseiler har gjennomgående mast... NIX hål i taket er ikke noe bra, på en riktig havseiler Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Det er jo ikke værre enn at hvis ombyggingen til dekksmontert mast er gjort skikkelig, så er det en god løsning med sine fordeler - selv om den konservative Rod Stephens ville ha rynket på nesen. Be om å få bilder av dekket under mastefoten, samt dimensjoner på vant og stag. min fars IW31 hade genomgående mast....... fördelen med dette er att man kan slanke maströret noe, man kan gå ned i dimension ett hakk på röret, stagen bruker ha samme dimension, efter vad jeg husker............ Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
jupan Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 En ordentlig havseiler har gjennomgående mast... NIX hål i taket er ikke noe bra, på en riktig havseiler Okeida, nå ble jeg klokere hehe ;) Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 tror ikke du behöver oroa deg om hun har gjenomgående eller ikke så lenge mastestötten er riktigt gjord..... jeg, personlig, föredrar mast stående på dekk........ det er fördeler med dette! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Gjennomgående mast er best. Basta! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 5.Februar.2009 Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Enig! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.