Jump to content

Den uoffisielle Sparkman & Stephens tråden.

jupan

Recommended Posts

Jeg har jo konferert litt med HaHa om dette allerede og jeg sitter og lurer litt på om det er en noe som har hørt om IW31'er som er modifisert til dekksmontert mast. Jeg kikker litt på en som mest sannsynlig har en Seldenrigg som er dekksmontert, og er usikker på om dette pga dette er en "mandags-jalla-båt" eller om det ikke trenger å være noe å ta på vei for.

JRO :D

bare må bidra med en flott S&S dame som er til salgs.

http://www.yachtworld.com/core/listing/boa...d=1469&url=

(sikkeret noe for Knut :lol: )

Redigert av careka (see edit history)

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

En Swan 43 er jo mer håndterlig for den med 'korte' hender.... Ikke koster den mer enn en ny 35 fots AWB heller. Sisusa har vært til salgs i flere år. Tydeligvis ikke hvem som helst som får kjøpe: "säljaren har rätt att välja vem som skall förvärva båten oaktat vilka bud som kommer in."

Mer info og flere bilder på sisusa.se.

Noe for deg, Carecka?

6587.jpg

Redigert av HaHa (see edit history)

Nå har jeg lest og sett på det meste på denne S&S Swan siden.

mye flotte båter.

Husker også at jeg traff en kar fra Skien/porsgrunn(tror det var rundt der)

traff han i Sæby sommeren 2007. han hadde en gammel, tror detvar en 57 swan.(men er ikke sikker på størrelsen)

Hvilke av disse 42,43, 47, 57, osv seiler bedre en de andre. +

det kunne vært morrsomt og vært nedi en av disse damene og kjent på treverket. det er ikke det samme å se på bilder.

Jeg har tilbrakt 4 uker ombord i Le Cid (12 meter går i Oslo) og det var noen kjekke 4 uker i 1987.

Så en slik Swan hadde muligens vært noe. :rolleyes:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Da er det på tide å skifte kone...! :D

En Admiral avsetter man ikke . over slike bagateller.

får følge med på prisutviklingen på endel båter fremover.

det dukker sikkert opp flere fine eksemplarer.

Har vart nede i Swan 37, 42, 47 :smiley: aldrig noen 65 :sad: !!

kjöp en 65a Careka ! ...så kommer jeg o gaster :wink:

Du får sannsynligvis muligheten på båter i sjøen ved Sandvika i år. Det kommer en helt ny Swan 66 til Norge registrert hjemmehavn i Larvik og den skal sannsynligvis vises fram i Sandvika. Navnet på båten blir Godot og skal forresten være med i Ferderen i år. Forøvrig samme eier som S&S Maritea som jeg la inn et bilde av tidligere i denne tråden.

Søsterbåten i en annen farge.

swan_66.jpg

Det er jo ikke værre enn at hvis ombyggingen til dekksmontert mast er gjort skikkelig, så er det en god løsning med sine fordeler - selv om den konservative Rod Stephens ville ha rynket på nesen. Be om å få bilder av dekket under mastefoten, samt dimensjoner på vant og stag.

min fars IW31 hade genomgående mast.......

fördelen med dette er att man kan slanke maströret noe, man kan gå ned i dimension ett hakk på röret, stagen bruker ha samme dimension, efter vad jeg husker............

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...