Jump to content

Tips om motorbåt båt 35-40 (1.2-1.5mill)


båtn2

Recommended Posts

V40'en er en gammel båt. Den ble forlenget til V42 - som også nå er en utgått modell. Jeg er skeptisk

 

Windy 37 står høyt på min liste. Det har gått en del billige i det siste. For rundt 2 mill bør du kunne få en 2003 modell med 2xKAD 44. Bedre sjøbåt i denne klassen skal du lete lenge etter. Samme når det gjelder kvalitet. De fleste W37 eies av folk som er opptatt av å ta vare på båten sin.

Link to post
Share on other sites

Regner med at det er 2-300.000.- i forskjell på to identiske båter med feks.2x kad. 32 kontra kad.44

 

Med den summen ekstra, da er det ingen forskjell mot en GM37. Ligger 2000 mod til 1580`.

 

Ellers er det stor forskjell fra den gang vi kjøpte Windy. Kjøpte en 3-4 år gml Windy 27 cc med aqad 40 i 88. Det var rett før de begynte med 200 hk. Men den var stor den gangen :lol: .

 

Men etter det kun kvalitetsbåter Trond :cool:

 

Sciroccoen er flott båt den. Synes 33 til Trond er en linjelekkter båt. Og 42 knop er fort!!.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Denne W32 blir vel hygglig priset. http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/F199610

 

ca 940 + hk 88686 og mva = 1285000ca

 

05 modell. og 2x kad 300 må jo sparke samt at du fint pruter 10 prosent der borte om dagen :wink:

 

Det som ar artig er at W32 er nøyaktig kopi av den jeg skal handle ,P32 Riviera http://www.inamarin.se/Aldre_modeller/32R.pdf når det gjelder layout. Kanskje konstuktøren skula til england den gang den ble tegnet :wink: W32 er litt kortere og smalere men nøyaktig lik layout, til og med luke ned er lik samt dør fra stikk inn til bad.

Redigert av THORLYN (see edit history)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

42 knop mot 24/25 vi hadde, ferielastet klarte 27 rundt 22/23.

 

Ellers dere er flittige til å bruke båten. Jeg aner ikke hvor mange døgn vi har. Men det er da så ofte som mulig. Men håndball/fotball-barn, da begrenser det seg. Håndball er hver helg. Og selvfølgelig måtte vi få en av ivrigste å da.(egentlig veldig bra, men).

 

Men 100 døgn da prekær vi :wink:

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Denne W32 blir vel hygglig priset. http://www.boatsandoutboards.co.uk/view/F199610

 

ca 940 + hk 88686 og mva = 1285000ca

 

05 modell. og 2x kad 300 må jo sparke samt at du fint pruter 10 prosent der borte om dagen :wink:

 

Det som ar artig er at W32 er nøyaktig kopi av den jeg skal handle ,P32 Riviera når det gjelder layout. Kanskje konstuktøren skula til england den gang den ble tegnet :wink: W32 er litt kortere og smalere men nøyaktig lik layout, til og med luke ned er lik samt dør fra stikk inn til bad.

Så spennende ut den, men jeg fant ingen bilder... og så koster det vel en del å få den over.... Synes forøvrig at den virker litt tung i sessen med 2x kad 300. Ligger en sånn i Stavern som er til salgs for 1,8

så at det må være en bra pris er det vel ingen tvil om.

Link to post
Share on other sites

Uten att jeg helt kan erindre i hvilken tråd Men mener att Bitteliten skrev att 32 med 2 større motorer ble tung i hekken. Og att det er en av forbedringene på W33.

 

Om det gjelder KAD motorene eller D4 motorene er jeg usikker på.

 

Ja kad 43 hadde kansje vært det optimale på en 32. Sciroccoen blei bygd om til 33, hovedsaklig forandringer i hekken for å få større bæring til de forholdsvis tunge D-motorene.

Link to post
Share on other sites

Ja det blir det.. vekten på KAD 42-43-44-300 er nok ganske lik er jo samme blokk 3,6 som du kjenner til. Tror ikke de leverte andre motorer .. De nye D er vel enda tyngre.. så hvis man skal ha mest effekt og lett må det bli KAD 300.. det må jo gå styggfort. :yesnod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...